Ik ben nu 7 weken en 2 dagen zwanger. Ik werk op een fabriek waar ik continue zware dozen vanaf 15 kilo moet tillen. Elke keer krijg ik steken in mijn buik en staat men buik gespannen. Zou dit kwaad kunnen? Moet morgen naar de dokter en die zegt om eventueel te stoppen met werken..
Ik denk niet dat de dokter zegt dat je moet stoppen met werken. Maar misschien wel dat je geen dozen van (minstens) 15 kilo moet tillen wanneer je daar last van hebt.
Die dozen hier zijn niet lichter dan 15 kilo. En heb de dokter net gebeld en hij zei om te stoppen. Moet morgen ook langsgaan om te kijken hoe en wat
Geen idee.. Ik sta nu al op de minst zware afdeling, mijn contract loopt tot 28 mei dus ik weet het allemaal niet
Het is niet aan de dokter of je moet stoppen. Dit zal via de bedrijfsarts moeten gaan. Deze formuleert een advies waar de leidinggevende veelal gevolg aan zal geven. Succes, zorg goed voor jezelf!
de dokter geeft alleen advies. waarschijnlijk gaat het via een bedrijfsarts en moet je werkgever tor 28 mei sowieso passend werk aanbieden. Tis niet verstandig om zo zwaar te gaan sjouwen...
Voor zover ik weet zal het niet tot een miskraam leiden, maar is gewoon niet goed voor je. Dit zal besproken moeten worden met je bedrijfsarts. Meest logisch is ander passend werk.
Oke ik ben benieuwd wat de dokter morgen zegt. Maar als ik stop is de kans groot dat ik na mei geen contract meer krijg en zonder werk zit. Pf tis mij allemaal wat..
Als je daar graag wilt blijven werken dan zou ik laten zien dat je heel graag iets wilt blijven doen wat je wel kunt. Ik vind dat men soms wel heel makkelijk thuis blijft zitten, maar zelf ben ik altijd vervangend werk gaan doen. Als je wilt is er altijd iets te bedenken in overleg met je werkgever. Maar als je daar niet voor openstaat zou ik als werkgever ook niet staan te springen om je een contract aan te bieden.
Ik denk niet dat je echt al kan gaan stoppen met 7 weken zwangerschap maar je weekgever is wel verplicht je passend werk aan te bieden als het voor jou te zwaar word en als je het niet meer red. Dan moet je inderdaad in gesprek met de arbo arts daarover. Een miskraam kan je niet echt krijgen door te zwaar te tillen. Zelf ging in wel bloeden als ik al meer dan 10 kg tilde maar dat was vanwege een hematoom. Maar als je door blijft gaan terwijl je het nu al niet meer red heb je wel kans op bekken instabiliteit en dat wil je echt niet. Ha kan alleen advies geven en daarna zal je toch echt een gesprek aan moeten gaan bij je arbo arts over de verdere opties
Ik ben 11 weken zwanger en moet mijn zoontje van 7 tillen hij is 25 kilo. En meervouwdig gehandicapt. Wij wonen 3 hoog zonder lift. De gyn had mij verteld dat het nu geen kwaad kan maar later in de zwangerschap sowieso niet meer kan ivm rug klachten en je buik die in de weg zit
Al help je mee in de schoonmaak of de kantine. Misschien kan het niet, maar door zelf zulke ideeën aan te dragen laat je in ieder geval je wil zien. Ik werk op een kinderdagverblijf maar ben gaan helpen bij de receptie en heb enveloppen gevuld.
De dokter heeft me 2 weken ziekeverlof gegeven, hij zegt dat ik moet rusten aangezien ik zoveel pijn heb in mijn buik
Ik heb ook lichamelijk zwaar werk! Dat is geen enkel probleem.... Ik kreeg alleen last van mijn bekken waardoor ik niet meer mocht tillen. De dokter zal niet zeggen dat je moet stoppen met werken dan doen ze namelijk niet zo snel. Je moet als je niet meer mag tillen gewoon vervangend werk doen.