Harde buiken, bijna 25 weken normaal?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door loesje6, 8 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje6

loesje6 Bekend lid

4 mei 2012
    891
    199
    43
    Hoi allemaal,

Vraagje...
    Ik heb sinds 1,5 week elke dag last van harde buiken. Vooral met huishouden en als ik met mijn zoontje speel. Dan moet ik elke keer rustig gaan zitten tussendoor.
    Ik kan niet meer herinneren bij mijn zoontje hoe dat was en vanaf wanneer. Is dat nou normaal?
    Ik heb het dus al bij relatief kleine inspanningen: vaatwasser in en uitruimen. Was ophangen. Met mijn zoontje en de treinbaan spelen. Over de grond kruipen zeg maar.

Ik hoor graag jullie ervaringen.
    Misschien maak ik me druk om niks. En anders ga ik vk bellen.

2. Tebby

Tebby Actief lid

20 okt 2015
    400
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb ze met 19 weken ook al een tijdje.
    dat is volgens mij gynaecoloog een teken dat ik te veel doe

3. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik had ze in mijn vorige zwangerschap vanaf 22/23 weken, vk gaf toen ook aan dat ik teveel deed. Ze zijn helaas niet meer weggegaan, en vanaf 27 weken ook pijnlijke harde buiken geworden.

4. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Heb t nu bij m'n derde ook veel meer dan eerdere zwangerschappen. Maar het kan ook dat je harde buiken krijgt door n blaasontsteking (zelfs zonder overige blaasontstekingsklachten).. Heb ik ook al twee keer gehad. Misschien toch ff laten checken!

5. Imrw

Imrw Bekend lid

1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Heb het deze zwangerschap ook.
    Ben ruim 26 weken en al paar weken om het minste en geringste harde buiken.
    Ze hebben laatst wel m'n baarmoedermond opgemeten en die was gewoon goed dus blijkbaar heb ik gewoon een gevoelige baarmoeder.

6. Lilou

Lilou Actief lid

31 jan 2011
    207
    29
    28
    Ik heb het deze (tweede) zwangerschap ook vanaf zo'n 20 weken, ook hier gaf de gyn aan dat ik rustiger aan moest doen maar met een actieve dreumes van 1,5 is dat erg lastig. Harde buiken komen bij een volgende zwangerschap ook eerder voor trouwens, maar toch. Het is wel slim om een blaasontsteking even uit te laten sluiten, op te letten dat ze niet te veel / regelmatig komen en niet pijnlijk worden. Zou het je vk ook wel even melden voor de zekerheid. Bij mij hebben ze mijn baarmoedermond rond 23 weken wel opgemeten, ook omdat ik deze zwangerschap een paar keer heel licht bloedverlies had, maar geen bijzonderheden.

7. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Hier ook bij de minste inspanning harde buiken.
    Volgens de Vk heb je dat sneller bij een 2e dan bij de 1e.
    Ik doe er niets minder om, zolang ze niet pijnlijk zijn of met vaste regelmaat komen zoals weeën kan het geen kwaad.

8. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ze ook al een week of 3. Heb metarelax voorgeschreven gekregen om de baarmoeder wat te kalmeren. Ik heb nog harde buiken maar minder.

Deel Deze Pagina