wat is normaal? nu al 3 weken ziek!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Marieke1978, 3 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi hoi,

Zoals de titel al zegt; mijn zoontje is nu al 3 weken ziek.
    begon met buikgriep zonder koorts in week 1. Dat was amper weg toen kreeg ie oorpijn met koorts. Huisarts geweest en had oorontsteking. Na paar dagen koorts trok het weg maar...een vreselijk nare hoest stak de kop op. Weer naar de dokter, koorts weer terug....antibiotica gekregen. Na paar dagen klaarde ie weer op. En jawel....toen weer een oorontsteking met koorts. Dit is afgelopen donderdagmiddag geconcludeerd en de pijn is nu weg. Koorts overdag ook maar vanaf 17 uur ongeveer dan stijgt de temp toch naar 38.5...

Eetlust sinds vandaag weer een beetje terug, speelde weer en was soms zeer lekker eigenwijs.

Gezien wij weinig kids in familie-vriendenkring hebben weet ik niet goed of dit een normaal ziekteverloop kan zijn bij een kindje van 3.5 jaar?!

Dank jullie wel alvast & groetjes Marieke

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm mja 3 weken ziek is op zich niet normaal...
    Maar doordat je ziek bent keldert je weerstand... En dan ben je daarna ook een stuk vatbaarder voor alles wat langskomt..
    E als je dan weer ziek wordt... Zakt je weerstand nog verder.

Het kan best dat hij het ene na het andere virus oppikt dus.

Maar goed.. Ik ben geen huisarts verder.. En als je het niet vertrouwt zou ik zeker nog even doorvragen bij de huisarts wat je evt zou kunnen doen.
    E verder zo veel mogelijk vitamientjes geven :)
    Omhoog met die weerstand.. Na 3 weken ziek kan die wel een beetje extra gebruiken.

3. mol81

mol81 Niet meer actief

Naar hè! Onze dochter is bijna 5 weken ziek geweest. Begon met af en toe een dag koorts en veel op de bank hangen. Toen, we gingen een weekendje weg, kreeg ze de aankomstdag keelontsteking en zijn we dezelfde dag weer naar huis gegaan. Hetzelfde weekend bleek ze ook nog roodvonk te hebben. En toen ze net weer een beetje opknapte kreeg ze oorontsteking. Een flinke kuur heeft haar er nu weer bovenop geholpen. Volgens de dokter waren het losse ziekten en doordat de weerstand zo verminderd is zijn ze extra vatbaar. Ik hoop dat we er nu klaar mee zijn. Laat de zomer maar komen!

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Oh roodvonk was hier echt een enorm drama....
    Kind was echt zo ziek als een hond.
    Ben nog nooit zo snel bij de huisarts geweest. :)

Nadat we gestart waren met het kuurtje ging het gelukkig heel snel weer beter... Maar wat was dat zielig zeg :(
    Ze lag te gillen van de buikpijn op de bank.... Mochten meteen komen bij de huisarts maar nog een uur in de wachtkamer gezeten met een meisje dat opbrandde van de koorts maar pas PCM mocht nadat we bij de dokter waren geweest.

Maar goed... Als het goed is, is roodvonk eenmalig :)

5. mol81

mol81 Niet meer actief

Dat hoop ik toch ook! Roodvonk komt volgens mij niet zo vaak meer voor. Wij vallen weer in de prijzen. Gelukkig heb ik sinds vorige week mijn kind weer terug en het weekendje weg heeft de annuleringsverzekering vergoed.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ja dat kan wel bij zo'n kleintje

Sowieso is zijn weerstand verzwakt door de ziekte dus als ze weer enigszins beter zijn kunnen ze zo weer wat oplopen

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    De griep die op het moment heerst is er ook een die weer terugkomt na een paar dagen zei onze huisarts. Want ook hier ziek, paar dagen beter en toen opnieuw weer koorts enz. Nu heeft ze dan een kuurtje gekregen dus knapt ze eindelijk goed op Maar zo kun je idd wel een paar week zoet zijn ja

8. nobodyswife

nobodyswife Actief lid

11 nov 2010
    290
    0
    0
    Geven ze wel een kuurtje dan? Tessa is al vanaf oudjaar snotverkouden en dat wordt niet minder. Heeft soms hoge koorts en is soms zo fit als een hoentje. Eet nauwelijks maar drinkt veel en valt zienderogen af

9. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Gewoon domme pech denk ik. Ze pikken dan het nieuwe virus alweer op terwijl het oude amper weggejaagd is.
    Hier zelfde verhaal met onze zoon van 4 .eerst een week buikgriep, daarna de echte griep en deze week weer zwaar verkouden met koorts. Ben echt flink de neus aan het sprayen en tot nu toe zijn de oren nog oke. En dan ben je maar zo een week of 4 onder de pannen. van mij mag de lente ook wel komen,ben zelf ook nog nooit zo vaak ziek geweest als deze winter. Lang leve de basisschool :)

Beterschap met je kleine.

10. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    Dat is naar he! Zo lang ziek.
    Onze dochter is eind november ziek geworden, en is pas sinds twee weken weer haar zelf. Geen koorts meer, ze begint weer te eten etc. Meerdere keren bij huisarts geweest, ze heeft ook antibiotica gehad.

Ik hoop voor jullie dat het niet zo lang gaat duren. maar het kan dus wel.
    Beterschap en sterkte ermee!

11. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Denk dat het wel heel erg heerst. Ons manneke heeft ook roodvonk helaas. Snachts was drama!!! Nu ab kuur en merk dat het werkt.
    Hij speelt weer gelukkig, nu weer wat gaan eten want hij is zo afgevallen!!!

12. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    Herkenbaar , ook nu een antibiotica gekregen ze had ooronsteking , daarnaast niet willen eten , etc.
    Laten ze maar weer gauw beter worden , die kleine smurfen!

Deel Deze Pagina