Beetje n.a.v. het topic over de kinderbijslag (die wij overigens niet krijgen als pleegouders) vroeg ik mij af wat je zoal uitgeeft per seizoen aan kleding/schoenen voor de kids. Verschilt dat per seizoen? Koop je echt per seizoen in een keer heel veel, of koop je doorlopend iets? Hier wordt per seizoen kleding gekocht. En tussendoor ook nog dingen als schoenen, gym schoenen, zwempak etc. Vooral omdat ze er zo snel uit zijn. Ook ben ik iemand die altijd teveel koopt en dat een deel vrijwel ongedragen blijft.. Hoe is dat bij jullie?
Ik koop altijd veel in februari/maart en augustus september. Dan komen de nieuwe collecties uit en koop ik ook de schoenen en winter/zomerjassen. Ook nog wel eens wat tussendoor, maar niet zo veel meer. Ik houd niet bij hoeveel ik uitgeef per kind, maar ik denk rond de 500-800 euro per half jaar?
Hier blijft nooit iets ongedragen, ik koop ook niks teveel. Meestal constateer ik dat de broeken van onze zoon iets teveel legging aan het worden zijn en dat is voor mij het teken dat ik iets moet gaan bestellen. Of wanneer er telkens een stukje buik tevoorschijn komt als hij zijn armen omhoog doet, dan weet ik dat het tijd is voor een maatje groter Ik denk dat ik zo'n 150 tot 200 euro per half jaar uitgeef aan kleding en pyjama's en 50 tot 100 euro voor 1 a 2 paar schoenen. Daarnaast 2-3x per jaar een jasje van 30 euro. Klinkt eigenlijk best veel, maar die jongen van ons groeit als kool en elk half jaar heeft hij wel een maat groter nodig. Soms wil ik uit Hollandsche zuinigheid een iets te korte gewone broek nog wel eens afknippen en omzomen en een tweede leven als korte broek geven.
Ik heb geen idee wat ik precies uitgeef per seizoen. Ten eerste koop ik eind seizoen een heleboel vooruit in de uitverkoop. Nou, dan heb ik al heel veel voor een habbekrats. Alleen schoenen koop ik niet op de groei. Verder verkoop ik begin van het seizoen als pakket de kleding die ze niet meer passen en ga ik nog naar een tweedehands kinderkledingbeurs waar ik nog een paar dingen erbij koop. Verder krijg ik vaak nog wat kleren van de buren enzo gratis. Tussendoor koop ik soms nog wat nieuwe dingen erbij als ondergoed, sokken of een broek.
Wij kopen doorlopend, is maar net waar we tegen aan lopen. Heb wel eens veel in 1x gekocht maar dan zaten er uiteindelijk toch kleertjes bij die we minder vonden. Wat de kosten zijn, geen idee.
Wow... Ik denk dat ik nog geen 500 heb uitgegeven voor een heel jaar voor 3 kinderen samen. De jongste heeft veel gekregen. De middelste draagt alles van dr grote zus (wat ze overigens heel graag wil!) en de oudste krijgt voornamelijk van mp en de uitverkoop.
Over het algemeen koop ik per seizoen maar omdat kinderen zo hard groeien en er wel eens iets sneuvelt koop ik tussendoor ook wel eens wat bij. Ook voor gelegenheden krijgen ze vaak wat nieuws. Wat het kost scheelt per keer. De laatste tijd slaagde ik best goed bij de prenatal maar omdat onze oudste zoon smal en lang is heb ik nu weer veel van Noppies en Name it. Wel wat duurder dan prenatal maar omdat hij geen luier meer draagt zitten die broekjes echt als zakken aan zijn kont. Alles wat ik koop wordt ook wel gedragen, teveel kopen dat in de kast blijft hangen vind ik enorme zonde. Een goede winterjas vind ik belangrijk maar als zomerjas gebruik ik een blazer of een dikker vest dat nog past van zijn wintergarderobe. Aan schoenen geef ik max 75 euro uit maar het liefst minder. Aan kleding voor komend seizoen nu zo’n 250 tot 300 euro, alles bij elkaar, incl. ondergoed. Hij heeft nog een paar shirts, pyjama’s en een nieuwe zwembroek nodig. Ik probeer wel zoveel mogelijk in de sale te kopen. Bij de prenatal mama mazzel dagen vorige week ben ik goed geslaagd voor de jongste.
onze kinderen hebben veel te veel. Maar het bedrag - 400 per jaar? En dan zijn de schoenen van de oudste (moeilijke voeten) de grootste kosten pot. Ik haal veel bij kringloop, via marktplaats en uitverkoop. Ook krijgen we nog weleens kleding door en de jongste sowieso van de oudste... Nu ze shoppen leuk vinden, mogen ze ook 1 of 2 keer per jaar met oma shoppen (superlief!) . En sowieso vinden ze hm, c&a , primark hartstikke leuk, dus dat blijft ook betaalbaar.
Ja, mijn budget was eerst ook lager, maar ik vind het leuk en het kan. Nog nooit kleding gekregen en doorgeven tussen de jongens lukt ook niet, broeken etc gaan echt kapot en ze schelen 5 jaar. Edit: ik verkoop ook veel. Begin dit jaar voor ruim 300 euro verkocht.
Ik heb ook geen idee. Jongste is wat duurder qua schoenen maar draagt hoop kleding van zijn broer. Middelste is smal en daardoor past veel niet. Draagt meestal merkkleding omdat dat beter zit. Maar kan wel goedkopere schoenen aan. Oudste groeit niet zo hard meer en vind alles best. Bepaalde merken vind ze wel leuk.
Ik koop het hele jaar door. Geen idee hoeveel ik uitgeef. Ik vind als gauw iets duur dus ik ga nooit overboard. Ik zal nooit 100 euro aan een paar schoenen of een jas uitgeven bijvoorbeeld.
Ik koop qua bovenkleding best veel tweedehands. Bijvoorbeeld een pakket met shirtjes, broeken en rokjes/jurkjes via marktplaats voor 20 euro. Of ik snuffel naar leuke kleertjes in de kringloopwinkel. Schoenen, sokken en ondergoed koop ik wel nieuw, en eigenlijk pas als dochter toe is aan nieuwe. Niet op de groei. Tussendoor of in de uitverkoop neem ik nog wel eens iets leuks mee als ik het tegenkom. Vaak ook wel basic dingetjes zoals leggings als ik die ergens zie voor een leuke prijs. Ik ga niet bulk-shoppen zodra de kinderbijslag binnen is in elk geval. Meer verspreid over het jaar, afhankelijk van de groei van dochter.
Ik koop gewoon wat nodig is. Tussen de meiden schuift ook wel eens wat door. Ik heb echt geen idee wat ik daar aan uitgeef per seizoen. Oudste dochter krijgt kleedgeld (€50 per maand) en daar moet ze alles mee doen (dus bv ook nieuw ondergoed, schoenen etc). Voor jongste dochter krijgen wij ook een pleegzorgvergoeding. Volgens de berekening waarop dat bedrag is gebaseerd, zou je 19% aan kleding kunnen besteden. Dat geeft misschien een indicatie.
Maar waar koop jij dan goede leren schoenen bijvoorbeeld? Dan zit je toch al snel op bedragen vanaf 80 euro.
Ik heb ook geen idee. We kopen wat ze nodig heeft en niet de duurste merken. Alleen schoenen en winterjas vaak merk. Ze heeft nu winterjas van vingino die 100 euro was maardie gaat straks voor een tweede winter mee. Die is echt goed wind en water dicht en goed gesloten bij haar nek en fijne capuchon. Ik denk dat ze die nog wel zal passen winter 2018/2019. We kopen kleding vaak iets ruimer ipv net passend. Ze groeit wel snel uit haar broeken. Ze heeft mega lange benen. Schoenen vinden wel bekangrijk en krijgt ze vaak om de drie maanden die zijn wel minimaal 50 euro tot max 100 euro per paar.
Ik zou het niet weten hoeveel Ik koop doorlopend. Soms is er iets leuks in de aanbieding, soms kan ik shoppen met speciale korting en soms vind ik iets zo leuk dat ik het in een paar maten vooruit koop.
Ik koop hier voortdurend klinkt spannender dan het is hoor, ik heb een maandelijks budget, dus verdeel het graag. Ook heeft niet elk kind elke keer een hele nieuwe garderobe nodig, dus ik spreid het over de maanden. Het meest ben ik kwijt aan schoenen, voor mijn dochter per paar zo 100-140 euro ivm hele smalle voeten en ondersteuning, de rest gelukkig goedkoper, maar alsnog minimaal 50 euro per paar gok ik. Dus het kan dat ik dus de ene maand bijv een paar zomerjassen koop en de maand daarop weer wat t-shirts en broeken. En voor de schoenen spaar ik meestal eerst nog een maandje budget op
Ik koop het meeste (denk 80%) in de uitverkoop en dan een maat/seizoen vooruit. Daarnaast ook een paar setjes als de nieuwe collecties uitkomen. Probeer de jassen in de uitverkoop te kopen en dat lukt meestal. Een budget heb ik niet. Denk wel een paar honderd euro per kind per jaar. Wel verkoop ik de meeste kleding weer en zet dat op een aparte rekening waar ik dan weer nieuwe kleding van koop.
Uitverkoop. Zijn eerste schoentjes waren nieuw €75 maar ik heb ze gekocht met 40% korting. En zelfs toen vond ik ze nog duur.