Cambridge versus Weight Care wie heeft DE ervaring?

Discussion in 'De lounge' started by Troelala21, Nov 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ik weet dat het niet goed is voor je lichaam maar toch zit ik te dubben of ik het zal doen. Niet al me kilo's wil ik er mee af krijgen maar wel een stap in de goede richting. Nu weet ik alleen niet welke van de 2 ik zal doen.

Cambridge
    -50euro in de week
    -snel afvallen
    -maar 450 calorieeen per dag
    -er zijn bijwerkingen bekend

Weight Care
    -17,50 in de week
    -afvallen ook snel??
    -600 calorieen per dag
    -bijwerkingen niet bekend....

Wie heeft ervaring met 1 van de 2 of zelfs allebei en kan mij wat wijzer maken? Hoeveel kilo's ben je afgevallen? en in hoeveel tijd? En wat waren jou bijwerkingen met dit dieet?

2. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

Jun 6, 2009
    2,046
    0
    0
    Ik heb ervaring met Weight Care.
    Ik vind 50 euro in de week te duur, en daarom wilde ik het eerst met Weight Care proberen.

Nadeel of voordeel ervan is, is dat je alles alleen moet doen, dus je hebt geen consulent waar je naar toe gaat om je te wegen..

Bijwerking die ik na 3 dagen kreeg: knallende hoofdpijn!! Maar door extra water te drinken, hielp het weer.

Ik ben binnen 3 maanden 15 kilo afgevallen.. inmiddels 6 maand verder en nog steeds op gewicht (zelf 5 kilo EXTRA afgevallen door middel van gezond eten!) Dus ik ben er heel blij mee!

3. suus02

suus02 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,387
    864
    113
    home sweet home
    Ik lees mee, zit ook in overweging welke van de twee......

4. Troelala21

Wat goed 15 kilo in 3 maanden is toch netjes! heb je 3x daags shakes gedaan? en heb je er ook een eetweek tussendoor gehad?

5. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    ik doe weight watchen online, eet gezond, geen honger je mag eten wat je wilt, 14,50 per maand en 10 kilo in 3 maand eraf.... crashdieeten zijn heel slecht ik raad het je af.... ik weet dat je het wel weet maar zeg het toch even..... weight watchers is het enige dieet waarmee wetenschappelijk is bewezen dat het werkt...de meesten vallen snel af en hebben het eer nog sneller weer aan, je lichaam gaat nl in de spaarstand en als je even wat extraas eet dan zet je lichaam alles om in vet..... je kiloos zijn er niet in een paar weken tijd aangekomen, neem ook iets langer de tijd om ze weer kwijt te raken is mijn advies.....

6. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik lees ook even mee,zit er ook aan te denken,ik moet heel wat kilo's kwijt en moet ergens een start gaan maken.Weight watch spreekt mij ook wel aan.Dus die online werkt ook wel goed/goed vol te houden/steun?

7. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    Ja maar dat moet je wel zelf doen, er is geen coach die je daar helpt, je coacht elkaar dmv het forum en blogs etc.... je kunt wel aale info vinden op de site die je nodig hebt.....als je echt begeleiding wilt moet je naar cursus, een combipas ( dus online en cursus kost 39 euro)maar je kunt ook zo nu en dan naar de cursus gaan het kost 11 euro per keer.

8. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

Jun 6, 2009
    2,046
    0
    0
    Ik deed het wel streng hoor, en das 2 weken lang echt moeilijk, maar daarna weet je niet beter en gaat het als een speer!
    Ik deed 3 weken lang alle maaltijden vervangen voor shakes, en dan 1 week wel gewoon avondeten, en dan weer 3 weken alle maaltijden vervangen.. enz.

En crashdieeten zijn indd heel slecht, maar mijn overgewicht was ook heel erg slecht en ongezond. Ik moest hard zijn voor mijzelf en snel resultaat zien, anders zou ik toch weer afhaken.

Nu ben ik dus 20 kilo kwijt (15 met behulp van weight care) en ik ben zooo gelukkig ermee!!!!

9. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    En je houd dagelijks een eetboek bij, schrijf je op wat je eet.... en je telt de punten..... je hebt een aantal fitformules waar je je aan moet houden...

die zijn:

1,5 liter a 2liter water drinken, 2 porties zuivel, 5 porties groenten en fruit, meer mag!punteloos, 2 porties gezonde vetten en een half uur bewegen per dag......dit zorgt voor een gezonde leefstijl!

zo krijg je inzicht in wat je eet, leer je van te voren plannen wat je verantwoord kan eten, je krijgt ook wekelijks een aantal punten voor extraatjes, die kun je over de week verspreidne heb je elke dag wat meer punten te besteden of bewaren voor verjaardagen, uitjes sinterklaas en zo.... zo kun je tot op zekere hoogte gewoon ook meedoen..... en wat ook niet belangrijk is... je geeft ook een goed eetvoorbeeld aan je gezin, integenstelling tot een crashdieet....

10. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Ik heb afgelopen maart cambridge gedaan en vond het een heerlijk dieet, makkelijk vol te houden en de kilo's vlogen eraf. Alleen kreeg ik na 8 weken last van galaanvallen/galstenen.
    Ik hoorde dat mensen die heel snel afvallen hier sneller last van krijgen. Ben nu ook met de weightcare begonnen 2 shakes per dag.

11. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    kiss87 ind overgewicht is slecht maar jojo-en is nog slechter.... nu ben jij begrijp ik stabiel gebleven maar de meesten komen meteen weer aan en worden dan uiteindelijk nog zwaarder....jojo-en is pas echt slecht, voor je hart en voor je suiker etc.....

12. Rylie

Rylie VIP lid

Jun 14, 2010
    5,757
    490
    83
    Female
    Patissier
    Noord Brabant
    ik heb cambridge gedaan. Ik ben er 40 kilo mee afvallen. En gelukkig nu steeds er af.

Ik neem nu wel heel af en toe een dag dat ik weight care producten pak. ( Heb een hekel aan sporten dus ik vervang liever een maaltijd.

Wat ik fijner vond aan cambridge is dat er altijd iemand achter de hand is, En ook het hongergevoel gewoon weg was bij mij. Heb ik niet bij weight care.

\

13. Troelala21

ik heb hier ook verscheidene om me heen die afgevallen zijn en nu alweer een half jaar en een jaar stabiel zijn. Ze zijn 36 tm 54 kilo afgevallen dus heel wat, maar hebben er nog niks aan. Zij zeggen ook de af en opbouw is heel erg belangrijk! weight care en weight watchers is veel goedkoper maar moet je het wel helemaal zelf doen. Ik heb echt een stok achter de deur nodig en moet ook echt afvallen, dus ik moet ook hard voor mezelf zijn. Daarom wil ik ook dit gaan doen. Ging het om 10 kilo dan probeerde ik wel wat anders maar dit is zoveel ik heb gewoon wat nodig.....

14. Tese

Tese Niet meer actief

Ik heb beid gedaan en ik kies weight watchers. Cambridge vond ik te zwaar, te vies en had er teveel lichamelijke klachten bij. Ik hield het niet langer dan 5 weken vol ik snakte naar normaal eten.

Bij ww leer je een nieuw eetpatroon aan te meten. En toch is er nog wel eens ruimte voor lekkers. Idealer kan niet!

15. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    bij mij gaat het ook echt meer dan om 10 kilo hoor, en die 18 kilo onder mijn banner is nog maar een eerste doel....... maar goed, het maakt mij niet uit hoe lang ik er over doe.... als je eerst 10% van je gewicht kwijt bent heb je al een enorme gezondheidswinst.... en die ben ik nu kwijt en nu de rest nog!

16. Troelala21

Ik snap het en ik bedoelde je er niet persoonlijk mee. Ik bedoelde alleen te zeggen als het bij mij om 10 kilo ging dan had ik wel wat anders geprobeerd maar ik moet nu echt 33 kilo afvallen en zelf lukt het me gewoon niet meer....

17. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

Dec 9, 2010
    3,297
    96
    48
    Ik heb beide dieten gedaan, maar na gestopt te zijn alle kilo's + nog een paar extra er weer bij gekomen.

Ik doe nu een weight watchers achtig dieet en dat lukt heel goed, in 9 weken al bijna 10 kilo kwijt en goed vol te houden.

Met dit dieet leer je je leefstijl veranderen en met die crash dieten niet, dus die raad ik je toch af.

Plus dat weight watchers gewoon goed vol te houden zijn, waardoor je niet het idee hebt aan het dieten te zijn.

18. Rylie

Rylie VIP lid

Jun 14, 2010
    5,757
    490
    83
    Female
    Patissier
    Noord Brabant
    bij cambridge heb je ook je op en afbouwweken. Daarin "leer" je ook gezond eten.

Eigenlijk weet iedereen wat gezoing eten is. Ik denk dat het belangrijk is dat je iets vind waarmee door je af kan vallen.
    Afvallen is je leven veranderen en nooit meer terug gaan naar dat oude patroon!!! Dat is het aller belangrijkste en het aller moeilijkste van het hele gebeuren!

19. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Wil je het weight watchers achtig dieet met ons delen, ben wel benieuwd. :)

20. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

Dec 9, 2010
    3,297
    96
    48
    #20 Dreamz3, Dec 1, 2011
    Last edited: Dec 1, 2011
    Haha ja hoor!

Zo ziet mijn dag er uit:

Ontbijt:
    2 knackebrod met hüttenkäse
    1 glas optimel

Tussendoor:
    Fruit of een plakje volkoren ontbijtkoek

Lunch:
    3 knackebrod met mager beleg zoals, slankie smeerkaas, hüttenkäse, gerookte kipfilet
    Af en toe een cup a soepje

Tussendoor:
    Fruit of een plakje volkoren ontbijtkoek

Diner:
    Normaal avond eten, wel een beetje letten op de calorieen.
    Ik eet bijv een kipfiletjel, een flinke berg groenten en een paar aardappels, maar eet af en toe ook gewoon lekker een wereldgerecht of maak Thaise curry.

Drinken: Ik drink heel de dag door koffie met een beetje melk, geen suiker.
    Verder lekker veel thee en crystal clear zonder bubbels.
    Af en toe in het weekend neem ik een handje japanse mix en een rood wijntje.

Tot nu toe is het makkelijk vol te houden en ik ben al 10 weken bezig.
    Het is ook belangrijk om niet tegen die berg kilo's aan te kijken, maar het per kilo te bekijken.
    Dit werkt voor mij heel goed.

Af en toe koop ik lekker een beloning voor mezelf, zoals een tijdschrift of wat leuks voor in huis.

Eens in de 3 weken mag ik van mezelf iets ongezonds eten en dat doe ik dan in het weekend.
    Dan neem ik gewoon een gebakje op een verjaardag of ik eet eens een patatje of zo iets, om daarna weer netjes verder te gaan waar ik gebleven was.

Het is ook belangrijk om niet alle kilo's er binnen 3 maanden af te willen hebben, hoe rustiger het gaat, hoe beter.

Ik wil in totaal 37 kilo eraf hebben en ben er nu 10 kilo kwijt.
    Af en toe blijft het eventjes hangen, maar een paar dagen er na gaat het gewoon weer verder omlaag.

Ik hou mijn doel in de gaten en dat is lekker kunnen shoppen in normale winkels, ik ben al aan het sparen! :D

Succes ermee!

Share This Page