Moet kunnen toch? Als je kinderen hebt. Wij zijn voor volgende week uitgenodigd voor een feestje met bbq bij een goede vriend voor zijn verjaardag. We willen graag samen gaan. En hadden besproken een x oppas voor onze dochter te regelen. Meestal is dat mijn moeder. Dit komt niet vaker dan 3x p jaar voor! Dat we voor een avond in het weekend haar vragen. Nu belde ze vanavond toevallig voor wat anders. Dus ik vraag het gelijk. Toen kreeg ik de preek... dat kan niet zomaar!, je hebt een kind. In mijn tijd...jaja dan voel ik hem al aankomen...hadden wij nooit tijd voor obszelf! Je vader en ik gingen nooooooooit meer naar feestjes!!! Ja mam..maar wij zijn jou niet. Toen zei ik dat ik vind dat je ook af en toe tijd voor jezelf moet hebben om een goede en vooral ontspannen ouder te zijn/blijven..nou dat vond ze niet fijn! Kortom oppas zit er niet in. So zitten verder weg op de camping in de weekenden. Anders gaan we wat vroeger en vroeg weer weg. Kan ze even mee. Dat is geen probleem. Alleen hadden we een keertje zin om een x niet op de tijd te horven letten.
Ja die opmerkingen hebben wij ook weleens gehad... onze oplossing? Een andere oppas zoeken... Nu komt een dochter van een collega van mij (die is 15) af en toe oppassen.. Nadeel is wel dat we pas weg kunnen als de kindjes op bed liggen maar goed niet dat zij dat niet wilt doen maar vanwege onze dochter (die vrij lastig is) doen wij dat eigenlijk liever zelf om uitbarstingen te voorkomen! Misschien voor jou ook een optie??
Ik zie t probleem niet zo hoor, enne mijn ouders deden dat vroeger ook, mijn oma kwam dan oppassen, want ook ouders zijn een stel en hebben wel eens een verzstje nodig.. Niet druk om maken als je nu ieder weekend feest had vond ik t wat anders. Kan geen vriendin of buurvrouw oppassen ???
Wij gaan wel vaker dan 3 x per jaar een avondje weg hoor! Helemaal geen probleem, als de kleine slaapt heeft die dat echt niet ik de gaten! Daarbij vind ik dat je ook aan je eigen relatie moet denken en dat je in je leven meer bent dan alleen mama van of papa van. En dan wil ik echt niet zeggen dat wij elke week de hort op zijn hoor, maar af en toe lekker een avondje uit moet volgens mij gewoon kunnen!
Ja ik zat aan mijn zus te denken net. De avondjes weg die wij hebben gedaan sinds we vader/moeder zijn.. zijn op 1 hand te tellen en onze dochter wordt bijna 2. Ze doet net of we elk weekend op stap gaan. En het is altijd... als er iets is... in mijn tijd..... oww daar gaan we weer :/
Kan je je dochter niet meenemen en daar in een campingbedje oid laten slapen? Ik zou na zo'n preek mijn moeder ook niet meer vragen. Jullie keuze en oppassen: graag of niet! Vervelend dat ze je zo'n gevoel in je schoenen proveer te schuiven.
Ja ik zal kijken of mijn zus een x kan. Zo niet... misschien toch maar eens een oppas zoeken die ik voor soms kan vragen in het weekend 's avonds. Een campingbedje is ook een goed idee. Onze dochter slaapt vrij makkelijk.
ik vind het heel belangrijk once in a while echt even met zn 2tjes eruit te zijn.. wij doen dan liever echt iets met zn 2en, juist omdat je het niet elk weekend doet..maargoed af en toe een feestej bij vrienden moet wel kunnen...Alleen persoonlijk hecht ik daar niet zoveel waarde aan.. Dus als je nu geen geschikte oppas kunt vindne, tja dan volgend jaar maar naar zo'n feestje...zo zou ik denken.. wat je moeder betreft, btj jammer dat ze je het niet gewoon gunt, omdat jij het wel kan..wat zij vroeger blijkbaar niet kon of deed... lijkt dat ze uit principe niet wilt oppassen, maarja dan niet...
Niet echt leuk van je moeder eerlijk gezegd. Dat zij dat vroeger niet deed, wil toch niet zeggen dat jullie dat nu ook niet 'mogen' doen. Mijn ouders gingen zo vaak weg samen vroeger, er was regelmatig oppas (overbuurmeisje) of de babyfoon ging aan en lag bij 1 van de buren. Wij gaan zelf ook vrij veel weg, ben ik eerlijk in. Ik heb er nog nooit een opmerking over gekregen, hoeven ze niet te doen ook. Ik bepaal zelf wel of ik wel/niet wegga met mijn man. Mijn ouders komen van ver speciaal naar ons toe (vinden oppassen heerlijk en gunnen ons ook onze pleziertjes) en de ouders van mijn man wonen in de buurt en dar logeert hij vrij vaak.
en je dochter met so mee naar de camping voor 1 nachtje? Schoonouders nemen onze dochter ook wel eens een nachtje mee. Vindt ze superleuk! Hele dag buiten, speeltuintje, andere kinderen.
Wij doen dat heel regelmatig... en mijn moeder vindt het juist heerlijk! Minimaal 1 x per maand blijven ze een nachtje daar slapen. Vaak tegelijkertijd met andere kleinkinderen. Een gezellige bedoeling is het dan en de kindjes vinden het ook heel erg leuk. Maar we nemen ze ook weleens mee naar vrienden voor een avondje kaarten/ bbq of gewoon gezellig bijkletsen en dan leggen we ze daar in bed en halen ze er rond middernacht weer uit. Ik heb er zelf meer moeite mee san de kindjes haha
Wat een nare opmerking van je moeder zeg! Het is juist belangrijk om ook dingen met z'n 2tjes te blijven doen. Hier al de afspraak dat we minimaal 1x per maand een avond samen hebben. Ik hoop dat je een oppas kan vinden die zo nu en dan voor jullie op wil/kan passen en dat je alsnog een leuke avond kan hebben!
Mijn moeders mening... samen weggaan is iets van deze tijd. Dat denk ik dus niet... dat hun dat niet deden...
Ja zou ook kunnen. Heeft ze weleens vaker gedaan. Schoonouders vinden dat best leuk. Zei mijn man ook net.. of we brengen haar zaterdagmiddag daar naartoe en zondag kunnen opa en oma haar meenemen naar verjaardag van ons neefje. Die viert het zondagmiddag zodat wij ze daarna weer mee kunnen nemen naar huis.
We hebben alleen buurmannen haha, type feestbeesten... zie hun niet oppassen. Anders zou het een goeie zijn geweest.
Hier gingen zelfs mijn ouders af en toe alleen op stap ... En dan kwam er altijd een babysit . En ik spreek nu over 20 à 30 jaar geleden. Vonden wij héérlijk overigens, want mijn moeder probeerde wel te zorgen dat dat een aantal vaste meisjes waren, die we dus kenden. Onze vaste babysit is overigens ooit een heel weekend bij ons geweest, want mijn ouders gingen een weekendje naar Ierland, samen met mijn oom. Toen was ik wel al een jaar of 8 à 9 (en mijn zus iets van een 5). Vonden wij niet erg ... Een heel weekend rot verwend worden door de babysit en als mijn ouders thuiskwamen nog souvenirs mogen uitpakken, ook ...
Mijn ouders en schoonouders staan er nu al op te kijken wanneer ze kan gaan logeren Mijn nichtje blijft 1x in de week bij mijn ouders slapen omwille van het werk en de opvang van mijn broer en schoonzus. En mijn nicht brengt haar kleine al sinds de geboorte in maart regelmatig weg (bijna ieder weekeinde) Dus nee ik vind het niet gek dat je eens iets leuks wil doen.. zo blijf je goede ouders.
Verschrikkelijk bekrompen reactie van je moeder! Natuurlijk lekker met z'n 2-tjes weggaan, doen we hier zeker twee keer per week. Heel gezond voor jezelf, je relatie en je kinderen! Ik zou op zoek gaan naar een andere vaste oppas zodat je niet afhankelijk bent van je moeder. Succes en vooral veel plezier!