Can krijgt donderdag z'n 11-maanden prikje (s).. zijn het er eigenlijk 2 of 1 ? En ik zie er heel erg tegenop. Tegen die eerdere niet zo, toen had ik zoiets, hij voelt even die prik en dan is hij het direct weer vergeten. Maar hij is nu al aardig "bij de tijd" dus ik heb nu echt het idee dat hij het "zal zien gebeuren"... En daarnaast ben ik ook bang dat hij heel driftig gaat doen, want dat kan hij heel goed, en dan gaat hij opeens heel erg overstrekken enzo.... Straks doet hij dat als naald in z''n beetje zit... Hoe ging deze prik bij jullie kindjes?
Hier moet hij dus nog komen, maar misschien kun je hem in elk geval goed afleiding? Al is het maar met je huis/auto sleutels.. oftewel: Speelgoed wat eigenlijk geen speelgoed is en daardoor dus ontzettend interessant? Het zijn er volgens mij 2 , net als de eerste 3.. was het er maar 1... want 1x afleiding lukt vast, maar een 2e keer wordt wel moeilijker denk ik! sterkte en succes alvast!
Jesse heeft ze (het zijn er weer 2) al gehad en het ging veel beter dan toen hij 2, 3 en 4 maand was. De arts gaf hem een leuk speelgoedje om hem af te leiden. Ik mocht hem op schoot nemen, en het was gebeurd voordat Jesse d'r erg in had. Natuurlijk brulde hij wel even, maar binnen een halve minuut was hij alweer stil, de vorige keren huilde hij wel enkele minuten. Dus hier ging het gelukkig goed! Ook dezelfde avond of de volgende dag heeft hij nergens last van gehad.
Lisa heeft ze vandaag gehad, en het viel me echt mee. Ik mocht dr op schoor houden en ze moest beide keren even huilen en kroop zowat in me maar het was bijna gelijk alweer goed. Verder heeft ze er vandaag ook helemaal geen last van gehad, maar dat heeft ze bij dr eerdere prikken ook nog nooit gehad (gelukkig).
esmee had van de andere prikken ook nooit last gehad, van de 11 maanden prik is ze enorm ziek geweest. zoon van me vriendin heeft hem gister gehad en hij is ook erg ziek nu. hopelijk wordenjullie kinderen niet ziek er van.
Die 11 maanden waren er hier ook 2. Mijn man moest de kleine op schoot houden, met de rug naar de arts toe. En dan goed flink knuffelen. Echt wegtrekken heb ik hem niet zien doen. Wel even een brul. Maar dat was snel over. Normaal kan onze kleine ook flink overstrekken, maar dat is meer bij bozigheid, bij pijn overstrekt hij zelden. Nu dus ook niet. Qua reactie was het net iets heftiger dan de 3e. Dat bouwde hier op. Maar dat was wat extra slapen, koorts tot 39 graden, en hangerig voor een dagje.
Wayne heeft de 11 maanden prik vanmorgen ook gehad. Maar hij heeft geen krimp gegeven.. Moest hem op schoot zetten, met de rug tegen mij aan, en ik moest zijn armpjes vasthouden, zodat hij niet kon gaan slaan, of de prikjes wegduwen. Maar zoals ik al zei, Wayne gaf geen krimp. En idd, afleiden is het toverwoord hierbij, de verpleegkundige die de prikjes gaf, liet meteen na de prikjes de papiertjes van de pleisters dwarrelen, alsof het sneeuw was.. Heel spannen voor zo'n kleintje.. Wayne was vanmiddag wel wat jengelig, maar ligt nu lekker te slapen..
Ik moest Eva in een soort houdgreep nemen (werd uitgelegd), echt super, Eva kon geen kant op. Volgens mij doen ze dat bij elk kindje zo, maar ze weten ook van Eva dat ze erg druk is en erg driftig kan worden. Ik had Eva op schoot, met 1 been tussen mijn benen geklemd (in de ander kreeg ze de prik) en zo mijn handen vrij om haar handjes vast te houden. Morgen de BMR, zie er best tegenop... niet voor de prikken zelf, maar ik hoop dat ze er niet al te ziek van wordt.
Esmee zat gewoon op tafel tijdens de prikjes. alleen met de prikken in de armen (bmr) zat ze op schoot, hier heeft ze geen last van gehad, is ze al fluitend door heen gegaan
het prikken zelf viel hier erg mee, zoals snoopy moest ik hem ook in een houtgreep houden. hij is wel flink ziek geweest, maar dezelfde dag als de inentingen kreeg hij ook buikgriep, dus ik kan niet zeggen dat de reactie heftiger was of niet.
De prikken vallen hier ook telkens heel erg mee. Jelle huilt een paar seconden eigenlijk maar, en bij de 14-maanden prik in de armen vorige week zelfs helemaal niet! En hij heeft er ook helemaal geen last van gehad, zelfs niet van de BMR waar ik al wat banger voor was dan de vorige prikken, omdat daar toch wel vaker klachten van komen blijkbaar. Echt totaal geen problemen tot nu toe dus. Ik zou proberen je niet al te druk te maken; ik denk dat je kindje ook wel veel van je oppikt als je nerveus bent.
Eveline, bij de BMR komen over het algemeen de klachten pas na ongeveer 7 a 10 dagen, maar ik hoop natuurlijk dat Jelle (en Eva ) en geen last van gaat krijgen!
Ik zie er ook erg tegenop, wij moeten over twee weken. Ik vind het verschrikkelijk die prikken, maar ja, het moet gebeuren..... Van de vorige prikken had hij nauwelijks last, dus ik denk/hoop deze keer ook weinig last.