extra fles rond avondeten?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Fleurisabelle, Mar 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fleurisabelle

Jan 22, 2008
    56
    0
    0
    lerares
    breda
    Wie herkent dit:

Onze dochter van 7 weken eet de hele dag keurig op tijd. (120 om de 3 uur)
    en dan heeft ze bijvoorbeeld haar flesje om 5 uur gehad en dan rond 6,7,8 uur is het één gevecht van WAT wil ze nou? Het is me dan helemaal niet meer duidelijk of ze nou wil eten, slapen, spenen enzz... Soms drinkt ze heel gulzig om het weer af te wisselen met huilen, dan weer drinken/huilen enz...
    Ze neemt in deze uurtjes dus extra drinken en rond half 9 is het meestal klaar en valt ze in slaap tot een uur of 4 of soms zelfs tot 7 uur 's ochtends.

Maar wat is dat toch rond avond- eten- tijd?

2. 11je

11je Lid

Nov 30, 2007
    67
    0
    0
    zou het 'clusteren' kunnen zijn? ik ken het wel van borstvoedingsbabies, dat ze zo tegen de avond wat vaker kleine beetjes willen drinken om de nacht door te komen.

3. moeke1208

moeke1208 Nieuw lid

Mar 24, 2009
    1
    0
    0
    Hoi

ik herken het niet van mijn eigen baby, die deed dit zo ongeveer de hele dag, maar wel van verhalen van andere moeders...
    Het schijnt heel normaal te zijn, dit zogenaamde huiluurtje (die ook best een paar uurtjes kan duren). Eigenlijk kan je er niks aan doen behalve een beetje rondlopen, knuffelen, etc. Goed nieuws, het gaat vanzelf een keer over :p , als ze zo'n beetje drie/vier maanden is.

Zet m op!

4. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    mijn schoonmoeder noemde het baarmoedertijd. het was tijdens je zwangerschap het gedeelte van de dag waarin je druk bezig bent met eten koken e.d. mijn zoontje had het ook, de eerste weken was het echt om de beurt eten terwijl de ander met een huilend kind zat. het gaat idd weer over. wat hier goed hielp was of je kindje in een buikdrager doen, of een babyschommel.

groetjes, Miranda

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik herken het van Jelle en bereid me vast voor op nummer 2 die eraan zit te komen... Gèk werd ik ervan, omdat ik niet wist wat er nou aan de hand was... Waarschijnlijk (achteraf, dus) het verwerken van prikkels van de dag. Kleine babytjes zijn niks gewend qua prikkels en ineens bevinden ze zich in de boze buitenwereld... Het kost echt even tijd om daaraan te wennen...

Maar wat Moeke zegt, het gaat over.. Van de ene op de andere dag was het over bij Jelle en sliep hij van 19.00 tot 7.00 met een flesje om 23.00... Jelle was toen een week of 12... Tot de tijd kan ik je alleen maar adviseren om j eerbij neer te leggen en lekker te troosten en te knuffelen... Scheelt je een hoop stress... :)

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier ook herkenbaar. Ook ongeveer dezelfde leeftijd. Bij borstvoeding noemen ze het vaak clusteren. De dag verwerken, en voeding inslaan voor de nacht.

Wij gaven in die periode vaak kleine flesjes, 30cc. En lekker tegen ons aan hangen. Gewoon op schoot. Hij deed dan hazeslaapjes tussen die slokjes door. Ik geloof dat het na zo'n 4-6 weken alweer minder werd.

Share This Page