Vakantie met 23/24 weken?

Discussion in 'De lounge' started by Juul76, Mar 24, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juul76

Juul76 Bekend lid

Nov 20, 2006
    768
    297
    63
    Wij willen graag voordat ons eerste kindje geboren wordt nog 1 keer lekker luxe en relaxed op vakantie naar de zon. Voor zo'n vakantie zit je al gauw buiten europa. Mijn man heeft zijn oog nu op Thailand (Phuket of Koh Samui) laten vallen. Het ziet er echt helemaal heerlijk paradijselijk uit, en ik zie mezelf daar echt wel lekker liggen......... maar ik maak me een beetje zorgen of het niet gevaarlijk is voor mij en mijn baby? Heeft iemand van jullie ervaring met verre reizen tetwijl je zwanger bent?
    Als we zouden vertrekken ben ik zo'n 23/24 weken zwanger.

2. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    In mijn geval zou ik dus nu op vakantie gaan. Nou kan nog best lijkt mij.... Buik is al wel dik, maar ben nog best mobiel. En waarom zou het gevaarlijk zijn voor jou en de baby?
    Volgens mij kan het nog best hoor!

Veel plezier!
    Groetjes Miep

3. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

May 13, 2006
    1,554
    0
    0
    Even opletten of je niet naar een malaria-gebied gaat: malaria kan tijdens de zwangerschap ernstiger verlopen, en dat is het denk ik niet waard.

4. Smeetje

Smeetje Bekend lid

May 28, 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Naar zo'n ver land weet ik niet. Wij hadden onze vakantie vorig jaar al geboekt en gaan (als alles goed blijft gaan) 2 weken met de auto naar Oostenrijk als ik 28 weken zwanger ben.... We hebben wel een annuleringsverzekering voor het geval dat... Vind het nog wel eng hoor....

5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,279
    36,142
    113
    hee meid, moet volgens mij wwel kunnen. Ik ben net 2 weekjes geleden terug gekomen uit Thailand en was helemaal geweldig. Over Malaria, dit kmt bijna nergens in Thailand meer voor, helemaal niet op phuket of koh samui volgens mij. Toen ik er was was ik rond de 14 week, dus had nog geen buik die in de weg zat, maar ik denk dat met 23 24 het nog prima zal gaan. Het is een echte aanrader en juist nu zou ik het nog doen, want ik zou het niet zo snel doen met een jong kindje.

Alleen even oppassen met wat je daar wilt gaan doen, want ik kon niet meer zo goed tegen de warme (al is dat natuurlijk per persoon verschillend) en een dagtocht ofzo zat er daardoor voor ons niet in. En goed insmeren, ook ivm zwangerschapsmasker, gelukkig heb ik daar geen last van gehad.

Nou ik hoop dat je wat aan de info hebt, iig veel plezier, waar je ook heen gaat en geniet ervan!

6. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou lekker gaan meid, heeeerlijk nog lekker met z'n tweetjes ;)

7. Ik zou wel als je naar zo'n land gaat informeren wat voor inentingen je nodig hebt. En of je die mag ivm zwangerschap.
    Bij de dokter of GGGD.

En anders lekker doen!

8. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Wij zijn ook nog weg geweest met 24/25 weken. We gingen vliegen.

9. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Dit is een goeie en belangrijke opmerking! Je moet idd even kijken welke inentingen je als zwangere mag hebben en wat niet. Ik zou zelf niet naar zo'n ver land willen. Maar dat is een hele persoonlijke keuze. Je moet even kijken dat, als er wat gebeurt, hoe de medische voorzieningen zijn. Hoe snel kun je bij een vk zijn of een gyn indien nodig. Dan ga je nl. al een stuk geruster op reis.

10. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

Mar 13, 2006
    1,912
    0
    0
    Noord Holland
    Wij zijn naar Sint Maarten geweest toen ik zo 27 weken zwanger was. Tis goed te doen! Wij hebben er lekker van genoten!
    Met het vliegen naast het gangpad zitten, en goed drinken. Loop af en toe lekker heen en weer, misschien zijn steunkousen een idee voor opgezwollen enkels.
    Heb ze ook aangeschaft hiervoor en echt nergens last van gehad.

11. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ach joh, lekker doen! Wij gaan nog vliegen als ik 29 weken ben. Eventjes nog samen weg! Veel plezier jullie!

Share This Page