blokkade op rekening

Discussion in 'De lounge' started by sannnniee, Mar 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

Jul 17, 2007
    2,133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    hoi allemaal,

ik kom er net achter dat er niks word afgeschreven van mijn rekening, er zit volgens mij een blokade op.
    vraag me nie waarom, zal zo eens langs de bank gaan.
    maar nu word over een paar dagen de hypotheek eraf gehaald. maar dat kan dus niet.
    weet iemand of je daar een herinnering van krijgt.
    want ik kan hem zelfstandig ook niet overmaken. want dat rekening nummer klopt niet zegt internetbankieren.
    was gewoon effe benieuwd.
    weet anders niet waar ik contact mee op met nemen.

bedankt alvast.

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Door problemen met mijn vriend zijn bank (schreven het verkeerde bedrag over aan de balie ed), stonden we eens flink in het rood. Omdat er te weinig geld beschikbaar was op de gezamelijke rekening, ging de hypotheek pas van de rekening vanaf het moment dat het rood terug aangezuiverd was.

3. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

Jul 17, 2007
    2,133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    maar ik kan het wel betalen,
    en ik wil het zelf wel overmaken, maar hij kent het rekening nummer niet.
    kreeg je wel een herinnering,
    ben bang als ik gelijk niet betaal de deurwaarder op de stoep sta ofzo. of maak ik me druk om niks hihihi

4. jennefer26

jennefer26 Fanatiek lid

Nov 2, 2005
    1,296
    0
    0
    lelystad
    ik weet toevallig dat je een bericht krijgt als er een blokkade komt op je rekening.
    dit als je flink in het rood sta.

jennefer

5. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Heb je je bank al gebeld? Misschien is er een storing?

6. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Bij welke bank zit je? En waar loopt je hypotheek?

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Nee hoor, kregen geen herinnering. Misschien als dit elke maand voorvalt, maar niet als dit eens sporadisch is. 't is maar 1x voorgevallen bij ons in 2 jaar tijd... (amai, we zijn al 2 jaar van ons hypotheek aan't betalen! :D )

Maar idd, toch maar even navragen hoe het kan. Want 't is zeer vervelend! Heb je al eens gekeken of je bankkaart nog goed is? Je zegt dat je internetbankieren doet... Kan zijn dat je een nieuwe bankkaart nodig hebt. Heb dit ook eens gehad, zonder dat ik verwittigd werd. Maar kon wel zaken op het bankkantoor zelf regelen. Dus in dat geval zou je hypotheek ook geen probleem mogen geven.

8. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

Jul 17, 2007
    2,133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    mij rekening is bij de rabobank en de hypoheek ook

9. Aisha010

Aisha010 Actief lid

Mar 20, 2009
    117
    0
    0
    Dan word de hyptheek gewoon afgeschreven hoor. Ik heb dit ook bij de rabobank weleens gehad. Heb daar ook mijn rekening en hypotheek lopen.

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Misschien moet je een P voor het rekeningnr zetten? Anders pakt de rabo hem ook niet als het een giro is.
    Verder, ikz ou de rabo even bellen en zo snel komt er geen deurwaarder hoor, tenzij je 2 maanden achter loopt en niet reageerd op herinneringen.

11. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Dan hoef je je om je hypotheek (en interpolisverzekeringen) geen zorgen te maken.

Je rekening wordt geblokkeerd als je voor de 2e keer achter elkaar over de limiet heen gaat. Als het goed is heb je hier een brief over gehad. Staat de rekening nu weer binnen de limiet? Dan gewoon even bellen met de bank en vragen of de blokkade eraf kan. Dat is 1 druk op de knop. En dan ervoor zorgen dat je voorlopig even niet over de limiet heen gaat. Als is het maar één euro.

12. Happymama70

Happymama70 Actief lid

Nov 1, 2007
    141
    0
    0
    Sweet Lake City
    Wij hebben dit ook een keer gehad. De abn-amro had toen een melding gekregen dat er een virus op onze pc zat (wat niet klopte, maar hun scanner had dat zo gezien). Onze rekening werd automatisch voor onze veiligheid geblokkeerd.

We hebben toen met de technische dienst gekeken waaraan het zou kunnen liggen ( mijn vriend is een pc freak :), en ik werkte bij een ict bedrijf) dus we konden samen met hem kijken wat er aan de hand kon zijn. We hebben toen een virusscan gedraaid, maar konden echt niks vinden. Daarna hebben ze de blokkade weer opgeheven.

Heb je toevallig een foutmelding gehad toen je wilde inloggen? Zoja dan moet je die even aan ze doorgeven, dan kunnen ze vaak al wat info geven.

13. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

Jun 25, 2007
    996
    0
    0
    Je kunt meestal geen geld overmaken naar het het "rekeningnr" van de hypotheek omdat het een type rekeningnr is waarnaar niet zomaar naar mag worden overgeboekt.

Geen idee of je een herrinering krijgt trouwens, ik denk dat het evengoed word afgeschreven, ook al staat er een blokkade op voor overige afboekingen.

14. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

Jul 17, 2007
    2,133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    dank je wel allen,
    ben blij met jullie antwoorden.

ik wil niet graag geregistreerd staan terwijl ik het wel gewoon kan betalen.

thxx

15. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Overigens hoef je niet bang te zijn dat je een deurwaarder aan de deur krijgt als je een keer niet op tijd betaald, hoor... En het word ook niet geregistreerd. Ons is het ook wel eens overkomen dat de hypotheek er niet af kon omdat mijn salaris te laat gestort was. Ik kreeg gewoon een herinnering. (onze hypotheek is wel van de ING, misschien dat dat het verschil is)

Overigens ben ik een keer erg boos gworden op de bank omdat ze dus afgeschreven hadden terwijl we aan de limiet zaten. Ik vind het van de zotte dat ze dat wel mogen omdat het hun hypotheek is, maar als ik in de winkel 1 eurocent over mijn limiet wil pinnen kan dat niet. Ik heb ze gebeld en duidelijk gemaakt dat ik dat niet wil hebben. Ik moet ook rente betalen over wat ik rood sta, en dan jagen zij me nog op kosten ook... (ook niet geweldig veel, maar je snapt wat ik bedoel) Nu gebeurt het niet meer, als het er niet af kan word het teruggestrort. En het scheelt een hoop dat deze baas wel op tijd betaald... :) :)

16. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Je kan ook even de Rabo bellen.
    Wij zitten ook bij de rabo, en heb ook wel eens een brief gehad dat we moesten storten, maar dan heb je wel een tijdje de tijd voor.
    Maar de hypotheek gaat er de 1e af, als je naar de bank gaat en er staat wel geld op je rekening kan je die blokkade toch wel opheffen!

17. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Is de blokkade alweer van je rekening af?

18. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

Jul 17, 2007
    2,133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    ik ben gisteren niet meer naar de bank geweest, en ik denk dus niet dat de blokkade er af is.
    al kan ik wel gewooon rekeningen betalen en pinnen.
    maar me automartiche worden niet afgeschreven. vandaag belde vodafone.
    maar goed. maar zelf gelijk over gemaakt.
    en dat ging wel.

19. Aisha010

Aisha010 Actief lid

Mar 20, 2009
    117
    0
    0
    Je kan ook bellen met de Rabo hoor. Dan kunnen ze je ook vertellen waarom er een blokkade op zit. Het klopt ook dat je gewoon kan pinnen en betalen. Ze hebben alleen de automatische incassos stop gezet. Heel irri is dat. Wij hebben het ook weleens gehad en is zwaar kl... zeg maar. Succes ermee

20. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Ik heb het ook een keer met de rabobank gehad. Toen had het iets te maken met het feit dat ze ons adres niet zeker wisten. Ofzo. Ik weet het niet meer precies, maar het was echt iets heel belachelijks. Er stond ergens bij hun iets verkeerd in het systeem en daardoor werden alle automatische incasso's niet afgeschreven. Na een telefoontje was het opgelost. Maar het was wel heel erg vervelend, want ik kwam er pas na een paar weken achter.

Even bellen of langsgaan dus!

Share This Page