zomertijd = korter slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ona81, 15 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Hoi,

Ons mannetje is geen uit slaper, nooit geweest. Als baby had hij juist in de ochtend de cluster momenten en door de krampjes toen kon ik hem na de ochtend voeding niet meer makkelijk in bed terugleggen.

Nu is hij 2 en slaapt hij onrustig.
    Hij ligt tussen 19.00 en 19.30 maar slaap pas echt om 20.00. Je hoort hem de dag verwerken
    Jet probleem is als volgt: hij roept rond 5.00/5.30 naar ons. Veel kreunen, wat kletsen en wil wat drinken. Prima een slokje water en weer slapen, denk je.
    Niet dus. Jij blijft gerust een uur 'rommelen' en soms valt hij dan dus rond 6.00 in slaap, maar regelmatig ook niet.
    Best vermoeiend. wij gaan er om 6.00 uit. Doordeweeks gaan we dus extra vroeg naar bed toe.
    Misschien rommelt er wel een kies oud, maar ook omdat de vogels als vroeg zingen en buiten vroeger licht is, lijkt jij hier op te reageren.

Zijn wij de enige, stel ik me aan?

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik heb er nog geen ervaring mee want mijn mannetje is een stuk jonger maar ik zelf heb in de zomer wel minder slaap nodig dan in de winter, misschien is dat bij kinderen ook zo?

als jullie in de week om 6u opstaan maakt het niet zo heel veel uit als hij om 5u 5.30u wakker word? in de weekends lijkt me dan wel minder leuk :p

is het donker op zijn slaapkamer? anders zoveel mogelijk proberen te verduisteren?

je hebt ook speciale wekkers voor kinderen misschien dat eens proberen? snachts is bijvoorbeeld het maantje verlicht en als het bijna tijd word om op te staan gaat stilaan het zonnetje branden, als het maantje helemaal uit is en het zonnetje brand dan mag hij mama en papa roepen.

als hij zo een soort wekker doorheeft kan je hem aanleren om tot die tijd een beetje te spelen in zijn bedje?

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Misschien zo vroeg in de ochtend geen slokje water maar iets anders? Warme melk? Als je een nacht geslapen hebt, heb je behoefte aan meer dan een slokje water lijkt me. Misschien valt hij daarna nog wat langer in slaap.

4. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier iig ook een meisje dat eerst om 7.00 uur en nu om 6.00 wakker wordt. Ik denk hier wel dathet komt doordat het eerder licht is

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier ligt ie 's avonds ook nog vaak een half uur/uur wakker en hij ligt ook wel eens van 4.30 tot 5.30 te kletsen/draaien maar ga er nooit heen, hij huilt ook niet ofzo en valt weer in slaap tot een uur of 8.

Wat als je niet heen gaat?

6. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wordt het erg licht in de kamer? Wij hebben verduisteringsrolgordijnen opgehangen omdat de zon in de ochtend recht in de kamer schijnt!

7. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier lijkt het er wel op. Mijn zoontje is nooit en goede slaper geweest, maar het wordt steeds vroeger, nu 5.30, en hij is superchagrijnig, de hele dag,pfff. Ik ga proberen het kamertje donkerder te maken, kijken of het helpt ;).
    Ik vind het wel vroeg en mijn oudste wordt er ook wakker door...

8. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

phoe dan heb ik nog geluk. mijn dochter sliep eerst tot 8.30/9.00 en nu wordt ze wakker om 7.30/8.00 en mijn zoon wordt in plaats van 8.00 uur nu om 7.00 uur wakker.

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier wordt ze ook eerder wakker, eerst rond 8u, nu meestal 6u. Maar ze doet overdag ook eerder haar dutjes 10 tot 12 en 15 tot 16) en ligt over het algemeen ook een uurtje eerder in bed (19u).

10. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.513
    113
    Bij ons is de oudste nu ook een uur eerder wakker dan normaal.

11. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Mmmm toch wel verschil in het seizoen ook.
    Het is flink donker op zijn kamer. We hebben verduisterrolgordijnen en nog over gordijnen. Mischien kan ik die ook nog eens een keer laten verduisteren.

Bedankt voor jullie reacties!!!

Deel Deze Pagina