voeding voor hongerige baby's

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door navlis, 9 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    Hallo,

mijn zoontje is 7 weken oud en weegt ongeveer 4 kilo.
    Hij krijgt nu 6x150/5 op het cb hadden ze al gezegd dat het net kan qua hoeveelheid want hij was nog wel erg klein dus meer mocht ik echt niet geven. Nou is het dus zo dat hij zich 9 van de 10 keer gewoon weer om de 3 uur meld en ook nog wel eens na 2,5 uur.
    Zou ik over kunnen stappen op de voeding voor hongerige baby's?

Groetjes, navlis

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo!
    Qua hoeveelheid moet dit inderdaad voldoende zijn, maar waarschijnlijk treedt de verzadiging bij hem niet goed genoeg in. Dit heeft vaak te maken met het drinktempo. Wanneer kindjes een zeer goed ontwikkelde zuigkracht hebben gaan de flesjes vaak wat sneller leeg dan 15-20 minuten. Hierdoor treedt de verzadiging niet goed in. Hoe langzamer het drinktempo des te beter treedt de verzadiging in. Misschien zou je kunnen proberen om de voeding wat dikker te maken met de vezel (johannesbroodpitmeel) nutriton, waardoor het drinken langzamer zal gaan. Mocht dit niet het gewenste effect hebben zou je inderdaad langzaam kunnen overstappen op de voeding voor hongerige baby's. Succes.
    groetjes Femke

3. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    Hallo Femke,
    bedankt voor je antwoord.
    Hij doet er ruim een half uur over om zijn fles leeg te krijgen en krijgt nu comfort voeding dus de voeding is al wat dikker door de jbm die daardoorheen zit.
    Misschien dan toch voeding voor hongerige baby's proberen?

Groetjes, Navlis

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Je kunt proberen of je de Comfort kunt mengen met Friso Extra voor hongerige kindjes.

Groetjes Eveline

Deel Deze Pagina