Kan iemand me uitleg geven

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door wondertjenr3, 20 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Kan iemand me uitleg geven over mn kaartje.
    Is de 1e keer dat k dit doe en snap er geen bal van.
    Mn ei zit er bijna aan te komen volgens mij als ik op mn laatste ovutest kijk maar hoort je temp dan ook niet te veranderen?
    Hij blijft continue tussen de 36,7 en 36,8 zitten. (wat best hoog is heb ik begrepen)
    Zal mn ovutesten even erbij zetten.

2. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hoi, je temp gaat pas omhoog als je eisprong is geweest. Dus als je eisprong komt kan het zijn dat je de dag ervoor al een positieve ovulatietest had en pas daarna gaat je temp omhoog. Tussen de ovutest en je temp kan dus best een paar dagen zitten. Maar als het zo lang duurt als op mijn kaartje, duurt het te lang hoor. Ik heb dan ook nog geen eitje gehad (denk ik)

Wanneer was je test positief? Als dat vandaag was, komt er denk ik eerst nog een dipje in je kaartje.

3. Ivy1979

Ivy1979 Bekend lid

29 jan 2012
    749
    0
    0
    Noord-Holland
    Kijk maar in mijn kaartje, dag van de positieve ovu test was de temp nog laag, de volgende dag was ie hoger.

(overigens heb je wel een mooi kaartje, geen maanlandschap dus ik denk dat je er wel wijs uit gaat worden)

4. wondertjenr3

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Oke dus als ik het goed begrijp als mn temp ineens hoog is dan weet k dat ik de dag van tevoren mn eisprong heb gehad?

5. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ja als hij dan ook hoog blijft wel.

Wat betreft de hoogte van je temperatuur, je hebt gewoon een wat hoge basale temperatuur, dat heb ik ook, maakt niets uit, als je maar een duidelijke stijging op je kaartje te zien krijgt.

6. Ivy1979

Ivy1979 Bekend lid

29 jan 2012
    749
    0
    0
    Noord-Holland
    Inderdaad, FF helpt je daar ook bij met zo'n mooi kruis maar dat zet ie pas na drie dagen hogere temperatuur.

Je basale temperatuur kan overigens ook per cyclus verschillen, deze cyclus was ie voor eisprong 36.5/36.6 en de vorige cyclus was ie 36.4/36.5

7. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Aan de hand van jouw kaartje en de testen denk ik dat je ei nog moet komen...

Je testen zijn namelijk nog niet positief en je temp is niet significant hoger...

Nog even geduld en doortesten dus.

8. wondertjenr3

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Heb nog even een vraag want snap er niets van...
    Gister knallende positieve test gehad, 's avonds mn eisprong, weet k bijna zeker want had al een paar dagen pijn maar gisteren echt flink, is nu nog maar amper.
    Net nog een ovutest gedaan en streepje is nog maar vaag.
    Maar mn temp is niet echt hoger geworden....
    Hoe kan dit nu?

9. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ja hoor, dat kan. Heb ik ook altijd. Dan stijgt hij de dag erna weer verder door.

10. wondertjenr3

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Nou is dus niet gestegen vanmorgen. Snap er echt niets van. Weet zeker dat k mn eisprong gevoeld heb woensdagavond. Wat betekent dit nu?

11. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Dat is raar. Het lijkt wel of het in de lucht zit. Ik had vorige week ook een positest en toch geen eisprong en er zijn er meer op het forum. Misschien dat wisseling van het seizoen effect heeft op de eisprong ofzo. Geen idee hoor, maar het valt me wel op. Het voelen is trouwens niet perse de sprong zelf. Dit kan ook het groeien van de follikel zijn.

12. wondertjenr3

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Dus het is met andere woorden deze maand allemaal voor niets geweest deze maand?:(
    En hoe zit dat dan met ongesteld worden? Als je geen eisprong hebt gehad wordt je toch ook niet ongesteld?

13. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Dat hoop ik niet hoor! Ik hoop toch wel dat mijn ei nog komt hoor. Ik zou normaal zondag ongesteld moeten worden, maar ik hoop nu op een latere eisprong.

14. wondertjenr3

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Mn temp is vanmorgen eindelijk omhoog gegaan! van 36,7 naar 37,0.

Deel Deze Pagina