hoe de dag standaard 7.00/7.30 beginnen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sundance11, 12 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Gisteren bij de kinderarts geweest ivm veel huilen en weinig slapen van onze zoon van 11 weken. Hij krijgt nu maagzuur remmers en we hebben een nieuw schema.

Eerst kreeg hij om 20.00 laatste voeding en sliep tot twee uur. Maar zo heb ik overdag geen fijn ritme.
    Nu krijgt hij om 22.30 een droomvoeding vannacht kwam hij om 4.00 ik heb als advies gekregen als hij voor 4.30 komt 65 cc en na 4.30 volledige fles 180 cc incl water en poeder. Nu kwam hij om 7 uur weer voor de ochtendfles. Dat is prima.
    Maar stel hij slaapt door tot half zes wat zal ik hem dan geven als ik toch een beetje de tijden 7 11 15 en 19 uur wil aanhouden. Dit ritme bevalt. Me wel ook in combi met nog een peuter en halen brengen van haar.

Hoop dat mijn verhaal duidelijk is.

2. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Mijn zoon is ook een flinke huilerd geweest. Zelf heb ik trekjes van een control-freak :) en vond ik een ritme daarom ook fijn. Maar voordat hij 6 maanden oud was, is mij dat in ieder geval nooit gelukt. Het frustreerde alleen maar om dit steeds weer te proberen. Ik heb dat daarom los gelaten en zijn ritme gevolgd, zo goed en kwaad als het kon.
    Ik ben ook op een gegeven moment geen nachtvoedingen meer gaan geven. Als hij wakker werd snachts merkte ik dat hij na gewoon troosten ook weer ging slapen. Dus heb ik die fles achterwege gelaten. Na een tijdje hoefde hij snachts geen fles meer en kwam er meer ritme in de ochtenden (en rest van de dag).
    Maar goed, ik had geen ander kindje rondlopen waar ik ook voor moest zorgen. Ik begrijp dat het daarom veel lastiger is voor jou.

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Is het niet verstandiger met reflux vaker kleine beetjes te voeden? 180cc ineens is nogal een sloot en kan refluxklachten verergeren.

Als je het fijn vindt op vaste tijden te voeden, dan om 7 uur gewoon nog een klein flesje geven.

4. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    11 weken reflux en 200ml erin is echt geen goede combi

5. cyntje20

cyntje20 Lid

28 aug 2014
    61
    0
    0
    NULL
    België
    Ik wou in het begin ook een ritme met onze dochter. Uiteindelijk heb ik dit idee uit mijn hoofd gezet. Een baby'tje van die leeftijd moet je gewoon volgen in het ritme van hem/haar. Uiteindelijk vinden ze allemaal wel hun ritme met ouder worden. Hier ook rond 6 maanden. :)

6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Wij hebben altijd op verzoek gedaan. pas rond een maand of 5/6 kwam er een beetje ritme in en hebben we besloten dat ze voor 7u geen fles krijgt. een speen erin was zat als ze voor die tijd wakker werd, ze had ook geen honger. ik moet zeggen dat we tot op de dag van vandaag nog bij benadering eten geven, dit werkte (vooral voor onze dochter) het best.

7. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    Wij hebben juist alles altijd heel strak op schema gedaan. Er was een maand dat ik het schema kwijt was en ik werd er gek van (maar goed, dat waren er 2 tegelijk en ik zat toen om het uur de 1 of de ander te voeden :( ) Wat ik zeggen wil: schema kan ook heus voor 6mnd.

Ik zou elke dag op jou 'goede' tijd beginnen en zo goed mogelijk naar je schema tijden voeden. Als het dan echt heel veel eerder is, dan rekken zo ver mogelijk naar de schema tijd (binnen normale proporties natuurlijk... ik rekte max. een half uurtje, maar dat was zelden, wel vaak 10-15min rekken). En de volgende dag weer op je 'goede' tijd beginnen. Als het goed is verschuift het dan naar jouw schema.

Zo werkte het bij ons, maar ligt natuurlijk ook altijd aan het kind of het werkt op schema!

Deel Deze Pagina