Wij willen graag in/rondom de mei vakantie ongeveer 12 dagen op vakantie. Omdat het weer nog niet overal echt lekker is (bijvoorbeeld Griekenland of Spanje) kijken we nu naar Turkije en Canarische Eilanden. Iemand leuke tips voor een accommodatie? Eisen: -> Zwembaden ook voor peuter -> Bij of dichtbij het strand -> Kamer met 1 of 2 slaapgedeelte -> Kamer op begane grond -> All Inclusive -> Budget ongeveer € 5.000,-
Lijkt me een lastige opgave moet ik zeggen. En qua weer is Turkije zo vroeg ook nog niet zo zeker. Hoeveel personen? Wij zijn met 5 en all inclusive ben je voor 7 dagen dan al minimaal dat bedrag kwijt.
Als je eens zoekt via tui.com. Dat is de duitse Tui, misschien dat je daar wat kan vinden. Al denk ik dat het heel lastig gaat worden vooral de combi met all inclusive en glijbanen
Wat zou lastig zijn? Te weinig budget of teveel wensen? Wij zijn met 3, 2 volwassene en een kind van 3. Vorige zomer all inclusieve 12 dagen naar een luxe hotel op Rhodes geweest en redde het toen ook met € 5.000,-. Dat was in augustus. Leek me dus een redelijk budget voor mei.
Dank voor de tip, ik ga eens kijken. Waarom zou all inclusive en glijbanen voor een 3 jarige lastig zijn? Als ik 10 hotels aanklik bieden ze allen all inclusive aan en hebben ze altijd wel een peuterbad/zwembad met wat leuke glijbaantjes voor die kinderen. Ik ben alleen in Turkije bijvoorbeeld heel niet bekend, dus handig als iemand een leuke plek kent en tevreden is.
Te weinig budget, de prijzen liggen echt wel hoger dan vorig jaar, ook in mei. Maar 3 man is wel anders dan 5.
Qua budget lukt het wel, heb al veel leuks voorbij zien komen. En voor mijn zoontje van net 3 betalen we nog niet volledig. We zitten ook niet vast aan de mei vakantie, kan er ook na.
Waarom begane grond? Dat is lastiger... Wij zijn eens bij HD Parque Cristobal geweest, op Gran Canaria. Daar hadden ze hele leuke huisjes maar het ligt niet aan zee.
2-ledig, ons zoontje slaapt nog tussen de middag en wij vinden het beide niks om dan op een klein balkonnetje te zitten en de afgelopen jaren altijd begane grond gezeten waardoor ons zoontje lekker de ruimte heeft om buiten te spelen. Vorigjaar zaten we 12 dagen in La Marquise Rhosos en hadden we een familie kamer met direct toegang tot het zwembad. Vanuit onze kamer had je je terras, daaraan grenzend een stukje tuin/gras met ligstoelen en dan kon je lekker het zwembad in. Echt ideaal. Ik ga eens kijken naar deze accommodatie, dankjewel.
Kan je ook eind mei gaan? Dan is Mallorca/ Ibiza/ Menorca ook lekker om naartoe te gaan. Wij zaten een keer op Mallorca in https://www.zafirohotels.com/en/hotels/zafiro-mallorca/ en hadden een appartement op de begane grond, was echt top. Maar ik zou niet begin mei gaan, dan kan het weer echt nog tegenvallen.
Ja precies daarom viel Spanje ook af begin mei. Maar kunnen inderdaad ook eind mei gaan (zitten nog niet aan school vast oid, mei vakantie enkel over nagedacht omdat zoontje op peuterspeelzaal zit en deze dan wel dicht is). Leuk om te horen dat Zafiro op Mallorca goed bevallen is. Had deze al in mijn favoriet staan.
Kijk eens naar GF Isabel in Costa Adeje in Tenerife. Daar heb je bungalows met een tuintje ervoor. Een deel wel te bereiken met trap, maar gewoon aangeven dat je dat niet wil ivm peuter. AI kan daar alhoewel wij het geld niet waard vinden (gaan altijd HP). Is ook niet een ultra AI vind ik, als dat meer is wat je zoekt. Grote zwembad met ondiep gedeelte en goed verwarmd. En een peuterbadje met glijbanen erin. Als je vragen hebt, wij komen daar al zo'n 13 jaar. En is buiten de meivakantie gaan sowieso niet goedkoper? Nu hoef je dat nog niet, dus daar zou ik gebruik van maken.
Jungle Aquapark (Albatros) in Hurghada. Fijne gelijkvloerse accommodatie ook. Alleen de wifi liet wat te wensen over.