Ik vroeg me af, je mag nu alleen in de auto met je eigen gezin/huishouden. Maar als de scholen straks weer open gaan, zou dat dan nog steeds gelden voor kinderen? Eén van de kids zit in een andere plaats op de basisschool en we carpoolen normaalgesproken (überhaupt de vraag of ze op dezelfde dag(delen) heen gaan, maar dat even terzijde), maar ik kan er zo niets over vinden. Maar misschien zoek ik wel niet goed En wij zijn vast niet het enige gezin in Nederland wat hier tegenaan loopt
Dat zal vast nu nog niet duidelijk zijn. Maar ik vraag me af of het wel mag. Omdat je in de auto niet als volwassene die 1,5 meter afstand kunt houden. Of je moet een hele grote auto of bus hebben
Ik denk het eigenlijk ook wel, maar dacht, we zijn vast niet de enige! En aangezien speciaal basis onderwijs ook weer gaat starten, daar rijden vanuit onze woonplaats meerdere taxi busjes voor altijd, die zullen daar ook mee te maken hebben. Dus wellicht dat er al wel wat over bekend was, maar dat ik dat even gemist had!
Nou, de gemeente reken ik niet op, die waren in het geheel niet meedenkend. Kind gaat niet naar speciaal onderwijs (volgens hun) want HB onderwijs valt daar niet onder m.a.w.: regel het lekker zelf
Mijn zoontje zit op speciaal onderwijs School is 35km verderop Maar wij brengen hem zelf omdat het vervoer niet lekker liep hij is pas 5 geworden Nu heeft hij astma en heeft al keer met een longontsteking in het ziekenhuis gelegen Pakt alle virussen op en is daar altijd zo 2 weken goed ziek van Ik vind het moeilijk of ik hem wel naar school laat gaan mijn gevoel zegt niet doen
Ja dat ga ik ook doen maar ja een arts kan ook niet voorspellen wat er gebeurd Elk kind is anders het blijf een risico En er was juist een astma onderzoek gepland maar die is afgezegd Omdat er nog veel klachten zijn die door de ontstekingsremmers niet verdwenen zijn Ik had die uitslag graag willen hebben en op basis daarvan konden we verder kijken waar de klachten bij kunnen horen
Ja zo denk ik er ook over eigenlijk Hij zit op een cluster2 school niet voor niks natuurlijk vanwege gehoorverlies door vocht achter trommelvliezen recent nog nieuwe buisjes Lijken nu alweer verstopt te zitten (advies neuspray want ze doen geen consult nu ) Hij is afgelopen schooljaar meer thuis geweest ziek dan op school Ja heel jammer maar ik kan er niks aan doen Hij heeft een medische voorgeschiedenis vanaf dat die 3 weken oud is Ik wacht op de reactie van school dan zal ik met hun mijn gevoel en verwachtingen bespreken
Begrijpelijk. Maar ik denk wat de gezondheid van mijn kinderen betreft heel logisch...als er kans is dat ze ziek worden dan doe ik het niet. Ik ga niet hun gezondheid op het spel zetten voor school. Er is nog veel te weinig bekend over corona, dus dat riskeer ik liever niet. Er zullen vast ouders zijn die er makkelijker over denken, heb ik geen problemen mee
Jullie reacties doen me goed dat jullie er ook zo over denken Al blijft het volgende probleem heb nog 3 kindjes in groep 6,7,8 die kunnen hem ook besmetten
Mijn kinderen zijn wat jonger, maar ik heb dus besloten om mijn kinderen (vanwege omstandigheden) thuis te houden. Je kunt de kinderen sowieso aanleren hun handen te wassen, buitenschoenen gelijk uit doen (dus niet door het huis wandelen met schoenen aan), geen contact met zieke kinderen op school (uitleggen dat het tijdelijk is). Evt afstand houden van hun broertje, dus voorlopig minder lichamelijk contact. Ik heb geen idee of het zou helpen, maar je kunt t proberen natuurlijk. Gefeliciteerd nog met je zwangerschap.
Dankjewel Ja schoenen doen we altijd al uit Afstand onderling zo moeilijk hij zit letterlijk de hele dag boven met hun zodra de kids thuis zijn Ik zelf kom nu echt nergens met de kinderen Me oudste heeft zijn advies al en ingeschreven Mijn dochter loopt prima op niveau Me zoon zou sowieso dit jaar gaan overdoen Had het liever gezien zoals nu tot einde schooljaar Maar het is niet anders Ga eerst kijken hoe de school erover denkt En dan ga ik besluiten hoe of wat het duurt sowieso nog een kleine 3 weken Wie weet wat er ondertussen gebeurd met alle besmettingen en alles Hopen op het beste
Hier gaan mijn zoons met de taxi naar school, speciaal onderwijs. Ze hebben overigens alleen recht op die taxi omdat ze wegens hun beperking ook niet met begeleiding van het OV gebruik kunnen maken. Veel van de taxichauffeurs die ik ken vallen in een risico categorie, voor hen is het straks echt geen goed idee om met 8 kinderen een tijd lang in een kleine ruimte te zitten. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.