Corona en je portemonnee

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door LisbethSalander, 20 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Doordat op dit moment je niet lekker even de stad in kan, een terrasje kunt pakken, naar een restaurantje kunt enz hoor ik van velen dat ze zoveel geld overhouden door deze coronapandemie.

Hoe is dit voor jou? Is deze periode gunstig voor je spaarrekening of geef je juist meer geld uit doordat je vaker eten besteld, een compleet nieuwe thuiswerkplek hebt aangeschaft enz.

Hier merk ik er weinig van. Doordat we al een jaar aan het verbouwen zijn leven we zuinig en hadden dus al weinig luxe uitgaven.
    Ik merk doordat we de hele dag thuiszijn dat ik iets meer boodschappen nodig heb maar dat kan weer weg worden gestreept tegen de brandstofkosten die ik bespaar.

2. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    wij kopen meer boodschappen en besteden nu onze "verbrasgeld" aan andere dingen.
    Zo hebben we van het geld dat we hebben bespaard doordat 2 weekendjes weg niet doorgingen Airco aangeschaft.
    En ik heb mijn thuiskantoor versneld ingericht.

3. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Ik merk het vooral in m’n portemonnee nu ik geen inkomen heb door het hele gebeuren.

Verder doen we geen uitjes, haal je geen ijsje, kom ik niet in winkels op de supermarkt na.

4. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Hier ook een extra laptop aangeschaft speciaal voor het huiswerk, heel veel printen (inkt is best prijzig vind ik), meer speelgoed besteld (trampoline, fietsje, knutselspullen enz). Dus we geven meer uit aan andere dingen dan gepland, maar we gaan vanwege corona niet op vakantie dus dat scheelt.

5. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.474
    6.089
    113
    Vrouw
    Trouwen, huis kopen, verbouwen en een kind op komst, doei spaargeld dus nee hier speelt Corona geen rol in! Maar snap voor veel wel..

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Zo veel geld gaven we al niet uit aan uitdagen of terrasje pakken maar nu aan wat meer boodschappen maar goed geen benzine geld.

We hebben wel een duurder cadeau gedaan aan onze zoon.
    Hij had altijd 2 keer in de week zwemmen en judo en een gymles op School en nu niks. We hebben een kleine trampoline aangeschaft om toch lekker te bewegen (1.83)
    Het is een knul die lichamelijk als geestelijk veel uitdaging nodig heeft.

Ook hebben we wat extra spellen aangeschaft om met zijn alle te spelen. Schoolwerk is zo gedaan en besteden we nu aan spelletjes, knutselen, tekenen etc.

Dus niet veel extra geld kwijt maar we besparen ook niet mega veel. Besparing komt wanneer de vakantie waarschijnlijk niet door gaat..geen leuke besparing

7. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    We besparen aan de ene kant wel op uitjes/etentjes, we kopen iets minder duurdere kleding dan normaal, geen zwemlessen die afgeschreven worden.
    Ook minder/geen benzine, maar goed, kilometervergoeding krijgen we ook niet dus dat heft zich dan een beetje op.

Maar het geld vliegt er alsnog gewoon uit :roflmao:
    We zijn met de tuin bezig, in huis nog wat klussen die gedaan moesten worden.

8. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.384
    1.276
    113
    Vrouw
    We aten 3 keer per week bij onze ouders op de dagen dat ze oppasten. Dat is nu vervallen, dus we zijn een stuk meer kwijt aan boodschappen.

Autorijden doen we niet meer, dus daar besparen we zo’n €200,- op. Al krijgen we nu natuurlijk ook geen reiskosten betaald.
    Aan het niet uitgaan besparen we ook zo’n €100,-

Maar het is niet zo dat we dit echt overhouden. We hebben nu meer spullen gekocht om ons en onze dochter te vermaken. Een houten zandbak, tipi tent, buitenvloerkleed en knutselspullen voor haar, en voor ons een abonnement op Disney plus, een nieuw spel voor de switch, puzzels, etc.

9. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Pfff geld vliegt eruit ... Door het lekkere weer nieuwe kleding nodig voor mij en de meiden... Nieuwe schoenen voor A.
    M is eind deze maand jarig, omdat het totaal anders word compenseer ik het weer met meer cadeautjes... :rolleyes:
    Airco aangeschaft... Droger kapot.... Achja godzijdank hebben we gewoon ons werk nog beide vitaal beroep en mijn salaris en uren zijn omhoog gegaan dus hoop volgende salaris weer wat op m'n spaarrekening te zetten...

10. Haje32

Haje32 Bekend lid

4 sep 2019
    582
    383
    63
    Vrouw
    We hebben een printer gekocht toen de scholen sloten. Ook de nodige knutselspullen e.d. aangeschaft.
    Verder ben ik echt meer geld kwijt aan boodschappen. Wij aten letterlijk de aanbiedingen en nu ga ik naar 1 winkel en doe daar alle boodschappen. Ik ben nu 20-30 euro extra aan boodschappen kwijt, terwijl we niet anders eten.

Uit eten gaan en eten halen deden we al niet.

11. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik heb het idee dat we bakken met geld over houden. Weekboodschappen doe ik nu allemaal bij de AH online dus geen impuls aankopen meer. In het weekend gingen we altijd shoppen, buiten de deur lunchen en dineren. Nu bestel ik 1 a 2 x per week eten buiten de deur bij restaurants die normaal niet bezorgen maar de bedragen daarvan zijn niet te vergelijken met uit eten gaan. Ook staat mijn auto eigenlijk 24/7 voor de deur stil, dus geen brandstof. Normaal had ik nu voor de kinderen al een uitgebreide lente/zomer gardarobe aangeschaft, en dat is meestal wel veel setje of 15 tot 20 per kind (zodat ik op vakantie niet hoef te wassen) ik denk dat ik nu 5 setjes per kind ga kopen want we zitten naar verwachting nog wel even thuis dus ik kan gewoon doorwassen.

12. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    Vanaf deze maand gaan wij het vernemen dat er minder wordt uitgegeven. Afgelopen 2 maanden vooral voorbereid op langer thuis zijn.
    In februari extra boodschappen en knutselspullen gehaald.
    In maart nieuwe inkt voor de printer, printpapier en een hele fijne bureaustoel. Daarnaast flink ingeslagen voor de tuin, extra buitenspeelgoed en cadeautjes voor mijn zoontje.
    Deze maand geen extra kosten voor verjaardagen.
    Vandaag gaat onze 2de auto naar de sloop. Omdat ik nu niet gelijk een auto nodig heb stellen we het kopen van een 2de auto even uit.
    Scheelt qua benzine, belasting en verzekering per maand ongeveer €150,- per maand.

Komende maanden hadden we nog wat festivals en concerten staan. We hadden nog geen vakantie geboekt. Doen geen uitjes. Ja alles bij elkaar scheelt het behoorlijk.

Naast een andere auto die we straks gaan kopen, gaan we alvast kijken of we een elektrische fiets van familie kunnen overnemen. Kan man ipv de auto regelmatig fietsen naar zijn werk. Helemaal met dit goede weer en geen afspraken na het werk is hier weer extra tijd voor.

Qua loon merken we er niks van. Inkomen blijft gelijk momenteel.
    Om de lokale economie te steunen bestellen we soms eten bij een lokaal restaurant en komen we vaker bij de lokale drogist en bakker.

NiVa0230 vindt dit leuk.
  13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Hier merk ik geen verschil.
    Uit eten gaan deden we al zelden , dus dat merken we niet.
    Eten bestellen en thuis laten bezorgen hebben we nog nooit gedaan, dus daar ook geen verschil in.

Mijn man moet nog steeds werken dus aan brandstof zijn we nog steeds hetzelfde kwijt.

Ja misschien wordt er iets meer gegeten maar dat is niet zo dat we in eens tientallen euro's per week meer kwijt zijn.

14. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.911
    113
    Vrouw
    Hier houden we wel geld over denk ik. Afgelopen weken 5 geplande etentjes die niet door zijn gegaan, reken daar nog wat spontane etentjes bij, borrel op een terras, meerdere dagjes weg, uitgebreid verjaardag vieren, etc. We wilden in de meivakantie nog weg (niks geboekt), dus dat besparen we nu ook.
    Kosten die nu hoger zijn: boodschappen (de jongens eten meer dan dat er in hun lunchbox gaat, extra fruit, etc.), water en stroomverbruik zal ook hoger liggen, maar dat zien we pas later.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Benzine geld houden we over.
    Kleine extra uitgaves/ impuls aankopen doe ik nu niet.

Maar...ik heb nu wel leuke dingen online gekocht. Die ik altijd al wilde hebben.

Ik gok dat we ongeveer 200 euro meer overhouden per maand. Valt mee dus.

Vakantiegeld blijft ook in de pocket dit jaar. Misschien gaan we dan rond de kerst...als dit dan kan.

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Ik weet het nog niet. Sowieso minder impulsaankopen, geen dagjes weg en (veel) minder benzinekosten, maar wel wat meer eten thuis (alleen gepland besteld, zeg maar), meer printkosten en ik heb wat buitenspeelgoeddingen gekocht voor mijn dochters. Denk dat we uiteindelijk deze periode wel minder uitgeven dan normaal.

17. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Aan de ene kant besparen we ja, maar aan de andere kant wel weer ander soort uitgaven.
    Extra geld voor boodschappen (geen mega post hoor), we zijn immers meer thuis.
    Geef nu ook meer geld uit aan kaartjes voor alle jarigen, telefoonkosten lopen op, daarnaast nog extra laptop zodat iedereen thuis fatsoenlijk kan werken / met school bezig zijn.

Dus tot nu toe merk ik er onderaan de streep nog niet veel van.

Wellesnietes vindt dit leuk.
  18. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Minstens evenveel als het niet meer is. Wij gingen sinds de komst van onze kinderen veel minder uit eten. Maar nu bestellen we minstens 2x per week bij lokale ondernemers. Ik bestel de boodschappen online bij Picnic, dat is prijziger want zij hebben weinig aanbiedingen.
    Oh en online shoppen doe ik ook veeel meer.

19. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.191
    1.052
    113
    Vrouw
    Wij leefden sowieso vrij zuinig, geen etentjes etc.
    Alleen staat de auto nu nog iets meer stil dus dat zal 40 euro schelen.
    We eten wel meer, anders aten onze kinderen en man af en toe bij opa en oma, dus dat vervalt. Ik maak meer lekkere dingen thuis, dus dat is duurder. We twijfelen nu wel om van ons vakantiegeld een grotere trampoline te kopen.

20. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.006
    2.372
    113
    T gekd vliegt er uit. Als ik zie wat ik de laatste 5 weken aan de kinderen heb uitgegeven voor vermaak ga ik een beetje huilen

Vero0504 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina