Iemand ervaring met Corfu? Wat is een leuk appartementencomplex? Liefst 3-kamer, en een simpel zwembad is voldoende. Onze meid is 6. We denken aan Gouvia of Dassia en we gaan eind september. Een andere plaats mag ook. Andere tips of adviezen wat betreft accommodatie, bezienswaardigheden of excursies?
Gouvia is erg leuk, wij zijn naar app. Gouviabay geweest met de kids, een 2 kamerappartement. Is goed bevallen!
Eind sept gaat al veel dicht of zijn ze beperkt open. Restaurants winkels etc... Misschien ook om over na te denken.
8 jaar geleden geweest samen met mijn zus. Qua excursies vond ik Paleokastritsa wel de moeite. Stop onderweg als je kan ook bijvoorbeeld es in Doukades - de minder toeristische dorpjes zijn prachtig! En Kerkyra - de hoofdstad - hebben wij ook "binnenste buiten" gedraaid. De kusten zijn de moeite. Als je een auto zou huren, doe dan zeker es de weg van Gouvia richting Kalami. Wij zijn ook 1 dag de boot op gegaan. Kan je op verschillende plaatsen aan de "eilandkant" van Gouvia en dergelijke. Je kiest de noord- of de zuidkant dat de boot opgaat en de meeste boten stoppen onderweg voor een zwemstop. Wij hadden bovendien barbecue aan boord 's middags. Qua hotel zaten wij zelf in Dassia. Daar was niet enorm veel te zien en we hadden ook een hotel zonder zwembad en met een stuk zee waar je ook nogal moeilijk kon zwemmen (je kon van een houten ponton af, maar dat was vrij gevaarlijk). Als je dus echt wil zwemmen, kijk dit dan na! Op zich was ons hotel overigens wel leuk en de cocktails toen belachelijk goedkoop . Ik had overigens nog veel meer willen zien van 't eiland (meer richting zuiden ook), maar ik kreeg mijn zus niet altijd mee. Die was op dat moment 18, net vrijgezel en had meer interesse in 2 Denen die in ons hotel zaten dan in 't eiland verkennen. Tip: Taxi-ritten voor korte stukken waren 8 jaar geleden serieus duur, maar voor langere ritten is het echt wel betaalbaar als je op voorhand een prijs afspreekt. Er zijn bussen, maar die rijden nogal onregelmatig en je moet geregeld overstappen. Wij hebben er ook gelift (doordat we bijvoorbeeld weer es een bus waren kwijt gespeeld omdat de vorige vertraging had) en zijn zo toevallig in prachtige dorpjes terecht gekomen . Of in prachtige baaitjes die de plaatselijke bevolking ons leerde kennen. Je kan eventueel een tripje doen richting Albanië (de oversteek is 3 kwartier ofzoiets op 't smalste stuk), maar wij hadden daar geen tijd voor. In september is 't eiland overigens héél gekend voor surfers, wist men ons te vertellen. Mijn zus die zelf surft heeft nog getwijfeld om een plank te huren voor 1 dag (maar wij waren er in juli en de wind zit echt beter in september).
Kaboutermeis Bedankt voor je uitgebreide reactie en tips, super! We gaan waarschijnlijk 8 dagen, waarvan we een dag of 6-7 een auto zullen huren. We zijn niet mensen die niet van het complex af komen en de hele dag bij het zwembad of op het strand zitten. We willen wel zoveel mogelijk doen en zien. Een simpel zwembad bij het appartement is voldoende, onze meid heeft net haar A-diploma dus ze vindt elk zwembad leuk en voor ons is dat iets wat je zo nu en dan een uurtje doet, dus puur voor erbij. Ik had het liefst in Kerkyra gezeten, maar daar kan ik alleen een paar hotels vinden en helaas geen appartementen. Dus het wordt waarschijnlijk Gouvia, Dassia of Komeno, zodat wel zo dicht mogelijk bij de stad zitten. Kerkyra lijkt me erg mooi. Dus daar zullen we vaak te vinden zijn, ook 's avonds. Verder willen we een hoop van het eiland zien, heb al zoveel gezien wat ons mooi lijkt: Paleokastritsa, Kerkyra, Sidari, Paradise Beach, de echte Griekse dorpjes, de baaien. ProudMummy Volgens mij duurt het seizoen in Griekenland zo ongeveer tot half oktober. We zijn vorig jaar begin september op Rhodos geweest, toen was alles nog open. In 2011 zijn we begin oktober op Kreta geweest, toen waren sommige winkeltjes en restaurantjes al wat aan het opruimen, maar de overgrote meerderheid was nog gewoon open. We gaan waarschijnlijk nu rond 21 september. Dus ik verwacht niet dat er al een hoop dicht zal zijn, maar dat zal vast per eiland/deel verschillen. Bedankt dat je me erop wijst!
Er is op corfu een hele mooie baai waar het water heel lang ondiep is. Wij reden er bijna dagelijks heen. Ik vond corfu voor kinderen echt een aanrader!
Weet je nog welke baai dat was? Of ongeveer waar het lag? Zoiets is voor onze meid wel heel erg leuk!
Die baai is bij Gouvia. Daar kun je heerlijk op je luchtbed gaan liggen en een heel stuk van de kant afdrijven zonder problemen. Ruim 10 jaar geleden daar geweest. Het is een leuk gezellig dorpje.
De baai die ik bedoel lag 40 minuten rijden van gouvia richting het noorden. Zal het straks even opzoeken en je een pb doen.