Er staat toch meivakantie?? Wij hebben met Hemelvaart en Pinksteren een kampeervakantie staan en zolang de camping niet dicht is gaan wij ook hoor, ook al komen we uit Brabant? Alsof we nooit meer weg mogen.
Bedoelde ook het aankomende weekend dat ze weggaan . Edit: dat dikgedrukte omdat ze zegt dat daar nog maar weinig besmettingen zijn. Omgekeerde redenatie.
Nou, ik wil niet vervelend doen.. maar in de krokus vakantie zijn heel veel mensen uit het noorden naar Brabant afgereisd voor carnaval. Dus dat virus is allang verspreid naar het noorden toe. Snap dat het raar klinkt om nu als Brabander naar een smetteloos gebied te reizen, maar volgens mij is het utopie om te denken dat het alleen in Brabant zit. En dat maakt de Brabander dan gelijk helemaal verantwoordelijk voor verspreiding, ben het daar zowel mee eens als oneens.
Ja zoals hierboven gezegd ging me dat over dat ze zei dat daar nog maar weinig besmettingen zijn. Was niet helemaal duidelijk zie ik idd, maar reageerde op het hele stukje. Het is nog lang niet april, dan zien we wel verder, maar voor nu vind ik het vreemd als je vanuit Brabant op een vakantiepark gaat zitten.
Daar gaat het niet om. Alles is afgelast, ook in het Noorden. Dat heeft een reden. Als je vervolgens allemaal weekendjes weg gaat en met zijn allen door Nederland heen gaat bewegen, heeft het geen enkele zin. Het is heel jammer, maar nu is het even niet het moment van de leuke uitjes. Hier is het ook al, dat is het punt niet, maar er wordt toch niet voor niks zoveel afgelast en opgeroepen tot thuiswerken etc.
Dat klopt, al is de kans gewoon groter dat je iets met je meeneemt uit die regio dan wanneer je uit een andere regio komt.
Ja en ik schrijf hierop wie zegt dat we dit weekend gaan? We mogen namelijk gratis omboeken. En andere vakantie is laatste week apeil. Daar kan ik nu nog geen uitspraak over doen of we dan wel niet gaan.
Vind t ook wel lastig hoor, komend weekend gaat mijn vriend op vrijgezellenfeest. Dat weet hij niet, maar ik wel. Naar Duitsland met overnachting dus. Ik zie dat nu gewoon echt niet zitten. Ook al kan hij net zo goed besmet raken in de supermarkt. Ik vind gewoon dat je het niet moet opzoeken nu.. terwijl ik het hem ook echt wel gun.. maar dubbel. Wat denken jullie?
Tja. Ik zou afzeggen. Heb ook heel veel zin in het weekendje dat ik met dochter heb gepland in een hotelletje, maar we gaan het , als het zo blijft (of erger wordt) wel afzeggen.
Trouwens, als er mensen geen weekendje weg mogen of iets dergelijks dan moeten ze daar duidelijker in zijn in zo'n persconferentie. En denk jij dat wij de enigste zouden zijn die dit weekend weg zouden gaan. En het is een vakantiepark. Zitten daar niet hutje mutje met tig andere vreemden in een ruimte. We wilden sowieso niet gaan uiteten, wilden veel gaan wandelen, misschien een stadje bezoeken en wat zwemmen op het park. Zou dus ook moeten betekenen dat ons gezin dit weekend nu we hoogstwaarschijnlijk thuis blijven, geen boodschappen kunnen gaan doen, niet met de hond kunnen gaan wandelen, niet even de stad in kunnen gaan of de kids niet kunnen uitlaten razen in een speeltuin. Oh en mijn vriend is monteur en gaat naar klanten toe in heel NL. Die zou dus ook tot eind maart thuis moeten blijven? Maar nogmaals, van het vakantiepark mochten we gewoon komen, alles is daar open en toegankelijk. Echter mogen we in deze situatie kosteloos omboeken naar een andere datum.
Mijn man is ook monteur, gaat ook elke dag naar klanten. soms zelfs drukke klanten. Ambtenaren die op kantoren werken, kunnen misschien thuis werken, maar voor veel andere mensen is het toch lastiger. Je kunt ook denk ik wel naar een vakantiepark maar je zou wel zo'n plaza of mini disco kunnen vermijden. Daar komen grote groepen bij elkaar en dat is een risico. Jij wordt misschiin niet ziek maar je kunt daarna iemand anders doodziek maken.
Ik duim voor je! Wij willen pas in juni naar Florida! Keek er zo naar uit en aangezien dit het laatste jaar is dat dochter buiten de vakantie weg kan baal ik wel. Heb het zo even nodig.
wij gaan dit weekend ook een nachtje weg, en we hadden ook van te voren niet bedacht dat bijv. musea niet open zijn. wij willen ook wel gewoon gaan, en lekker uitwaaien op het strand of ergens wandelen. volgens mij werd er op de persconferentie ook gewoon gezegd dat we nog naar restaurants en cafe's mogen gaan. Als ze alleen nog maar willen dat we thuis zitten moeten ze dat gewoon zeggen, dan gaan mijn kinderen ook niet naar school, en dan ga ik ook niet naar mijn werk.
Hier precies dezelfde situatie. Wij vliegen eind april naar New York. Vlucht zouden we kunnen omboeken....maar hotel (ruim 1800 euro) kunnen we niet annuleren.
Wij zouden 4 april naar Suriname vliegen. Gezien we het land niet meer in mogen gaat dat niet door. Echt maanden op verheugd en voor gespaard dus is wel zuur. Ergens anders heen is vermoedelijk geen optie over drie weken en ook geen idee of we het geld van de tickets terugkrijgen. Verblijf in ieder geval het grootste gedeelte.
Wat zuur zeg. Ik denk eerlijk gezegd dat de meivakantieplannen voor velen grotendeels in het water gaan vallen. Hier in april Bali gepland staan. Ik heb de hotels inmiddels allemaal kosteloos geannuleerd uit voorzorg. Opnieuw boeken is zo gedaan. Vlucht zal zeer waarschijnlijk wel geannuleerd worden nu Europa opeens de brandhaard is geworden. Eerlijk gezegd voel ik er ook weinig voor om toch verrast te worden met 2 weken quarantaine na aankomst. Daarbij vind ik het eigenlijk ook best gek om vanuit een brandhaard naar een eiland te vliegen waar er nog geen besmettingen lijken te zijn. Voor nu hoop ik dus dat alles op slot gaat en we de vlucht ook kunnen annuleren. Ik begrijp je gevoel van teleurstelling helemaal.