Wij hebben voor donderdag ook een huisje geboekt maar grote twijfel Verplicht reserveren om 1,5 uur te zwemmen of in binnenspeeltuin te spelen en dat is toch waar we voor geboekt hebben, voor de kids die eindeloos kunnen spelen, naar knutselclub kunnen etc.... spontane is er zo af
wij twijfelen nu te gaan door aangescherpte regels mbt binnenspeeltuin zwembad en animatie niks spontaans meer aan als we nu al vast moeten leggen welk uur we willen zwemmen of spelen....
Het gaat ons denk ik wel lukken om onze Bali reis uit te stellen naar Juli. Dat zou wat meer rust geven voor nu en dan gaan we er maar vanuit dat we in juli wel gewoon kunnen gaan. Komen we elkaar wellicht wel tegen
Even het volgende....Wij kunnen kiezen tussen geld terug of omboeken naar Juli.....voor onze vakantie naar Bali die we nu in de meivakantie zouden doen....wat zouden jullie doen...? Gokken op juli? Of gewoon alles annuleren ? Ik kom er niet uit
Persoonlijk zou ik voor geld terug gaan. Zie het zelf (Maar dat is niet op iets wetenschappelijks gebaseerd) wel langer duren dan juni.
Voor iedereen, advies van mijn zus met reisbureau. Annuleer niets!!! Dan kost het jou geld. Als de touroperator beslist niet te gaan krijg je een waardevoucher namelijk en kost het je niets. En die kansen zijn nu gewoon heel erg groot dat touroperators zelf beslissen niet te gaan. Wij laten de vakantie dus gewoon staan zoals geboekt. Voor eurodisney half april waarvan ik 99% zeker ben dat we een waardevoucher krijgen omdat tui dit niet door zal laten gaan. En de vakantie in kroatie begin juli laat ik ook staan. Die accomodatie heb ik rechtstreeks geboekt en mag ik 24 uur voor aankomst kostenloos annuleren. Het enige wat ik nu even niet doe is de tussenstops voor kroatie nu al boeken (3 heen, 3 terug). Dat doe ik pas als ik zeker weet dat die vakantie door kan gaan.
ons weekend centerparcs in april is gecanceld door centerparcs. hier krijgen wij een voucher voor. Wij hebben eind augustus ook een week centerparcs duitsland geboekt staan. We zien wel wat daarmee gebeurd. De voucher maken wij of in de zomervakantie op (mits het virus minder is) anders pas in oktober of december.
Ik zou in dit geval voor geld terug gaan. Kan het toch in juni kun je altijd dan kort van te voren nog boeken. Wij gaan in aug en ik heb wel de hoop dat we dan gewoon kunnen gaan. Ik denk dat we naar een leven gaan met corona als nieuwe "ziekte". Al dan niet met vaccin of vaccin verplichting voor reizen oid.
Ik denk dat we als we in juni nog vliegtickets boeken dat geen probleem is maar het verblijf waar we heen willen wel... Ik denk idd ook dat we naar een leven gaan waarin corona heel "normaal" is al dan niet met Vacin idd. Zou toch best graag in juli gaan maar ja durf ik de gok te nemen...
Het is inderdaad een gok. Wat zou je zelf vervelender vinden/meer van balen? Je geld kwijt, of het risico lopen dat je geen vakantie meer kan boeken voor die tijd. Ik zou kiezen voor het geld, maar jij kan natuurlijk andere keuzes maken. Wij hebben de kinderen al voorbereid dat we misschien in de zomer niet op vakantie kunnen. Ons plan was Corsica (begin juli), maar ik vraag me af of dat haalbaar is.
Kun je het hotel niet via booking.com oid boeken met kostenloos annuleren tot 24u van te voren? Dan heb je je accommodatie zeker en nog geen verplichting om te gaan zolang je nog geen tickets hebt..
We hebben besloten te annuleren en volgend jaar juli te gaan. We durven de gok niet te nemen en het voelt toch niet meer echt fijn nu
Mag toch hopen dat we eind augustus gewoon naar Italië gardameer kunnen gaan... gelukkig duurt dat nog ff en tegen die tijd kan de hele situatie anders zijn
Wij zouden over iets meer dan een maand vliegen. Grote reis van 3 weken, meerdere landen. Tickets en hotels etc zelf geregeld. Net de hotels maar geannuleerd. Voor sommige waren er kosten aan verbonden.. alles bij elkaar toch nog zo'n €500. Ik hoop op een meevaller en dat sommige accommodaties de kosten willen delen gezien deze ongebruikelijke situatie en anders is het jammer de bammer. Wat betreft de vluchten: we zouden volgens de voorwaarden kosteloos mogen omboeken (meerprijs van de tickets wel voor eigen rekening). Maar wat is wijsheid? Proberen iets te regelen voor de zomervakantie dan? En wat als het dan weer niet door kan gaan? Als we annuleren zijn we sowieso het geld kwijt, op de taxes na volgens de site... Zoals het er nu uitziet zijn we in het meest optimistische geval €1200 kwijt. En anders dik €2000. Voor anderen misschien niet zoveel geld maar wij zitten in de lagere klasse qua inkomen en zijn jaren opzij aan't leggen geweest, hebben veel dingen gelaten en op veel dingen beknibbeld om deze bijzondere reis te kunnen maken dus ondanks de ernst van de situatie rondom Corona (gezondheid is onbetaalbaar en veiligheid staat voorop uiteraard!) baal ik eerlijk gezegd toch wel
Wij zouden eind mei weg gaan. Mn vriend begin mei al die kant op. Ik hoop zo dat het toch nog gaat lukken. Maar houdt mn hart vast.
Ik denk dat je je ook moet vragen of het verantwoord is, even los van of het kan (grenzen nog open etc).. eind mei duurt nog even dus jullie hebben nog even om te beslissen.