zomervakantie : iets geven aan de juf?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mamzie, 18 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Soms lees ik her en der dat de mama's wat geven aan de juf voor de zomervakantie begint.
    Doen jullie dat?

Mijn zoontje is net in april begonnen op de basisschool. Dus na de zomervakantie dan krijgt ie dezelfde juf(fen) weer terug.
    Zouden jullie dan ook wat geven aan hun?

Groetjes Mamzie

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Bij ons op school hadden veel ouders wat voor de juffen gedaan.
    Persoonlijk vind ik het een beetje onzin en heb er dus ook niet aan meegedaan.
    Komt ook omdat ze 2 weken voor de vakantie juffendag hadden en mijn zoon toen al iets voor ze had gedaan.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja, een mooie zelfgemaakte tekening, plakwerk of schilderij.

Ik vind het geven van kadootjes echt onzin. Een mooie kaart kan nog maar verder? Nee, niet nodig.

4. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hé dat is een goed idee. Een kaart ofzo met fijne vakantie! erop.
    is niet echt een kado maar toch wel weer iets ;)
    Bedankt voor de tip!

5. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Ik heb een boek gegeven met wat voetbruistabletten en gezichtsmaskertjes.
    (juf had het zwaar vlak voor de vakantie door fam. omstandigheden en vond dat ze wel wat ontspanning kon gebruiken)

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M heeft voor de speelzaaljuffies iets moois geknutseld, werd enorm op prijs gesteld en M is gek op knutselen :). Tenzij er persoonlijke omstandigheden zijn geweest zoals Runner omschrijft zou ik het ook op de basisschool daarbij laten.

7. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ben juf en het gebeurt inderdaad regelmatig dat kinderen met een cadeautje aankomen.
    Harstikke leuk natuurlijk, maar absoluut niet nodig.
    Ik doe voor alle kinderen even hard mijn best :)

Ik kan het altijd wel erg waarderen als een ouder (samen met het kind) op de laatste schooldag, of in de laatste schoolweek nog even persoonlijk een prettige vakantie komt wensen. Is toch even een leuk momentje om even afscheid te nemen, je hebt een kind toch heel wat uurtjes per week onder je hoede.

8. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Ik werk ook op een school. Voor de vakantie een doosje milka thanx chocolade gekregen van 1 kind. Bij ons op school gebeurd het weinig. Ook niet met de verjaardag ofzo. Vind het altijd wel leuk als kinderen iets hebben gedaan voor je verjaardag.

9. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik denk dat ik mijn dochter een mooie tekening laat maken ofzo... vind ze prachtig om te knutselen dus dat komt vast goed! speciaal een kadootje kopen vind ik niet nodig.... een kaartje kan nog maar zou ik zelf niet doen. vind als je wat doet je dat het beste aan je kind zelf kan overlaten door bv te knutselen,. dat zal waarschijnlijk meer gewaardeerd worden dan een gekocht prulletje door de ouders.....

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    en voor de psz juf?

Misschien laat ik haar ook wat knutselen...

11. laika10

laika10 Actief lid

28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    ik geef juffen thee, te koop bij simon levelt voor 2.80, geeft leuk en is een kleinigheidje. Knutselen kan ook, maar dan doen ze op school al zoveel, is de juf blij dat ze het knutselwerk eindelijk mee naar huis nemen, ktijgt ze het weer terug...

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hahahaha

13. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik kan hier nog niet van meepraten want mijn kinderen gaan nog niet naar school maar hoorde het wel van mijn zus, dat de kindjes op de school van haar zoontje dat wel deden en persoonlijk vind ik het echt onzin. waar komt dat ineens vandaan zeg, ik kan me echt niet herinneren dat ik vroeger een kadootje voor de juf meenam. hallooo ik wilde een kadootje, ik heb gepresteerd hoor de juf krijgt haar kadootje maandelijks op haar rekening :D

14. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ach, het is soms toch gewoon leuk om een aardigheidje te geven aan iemand waar je een jaar lang mee te maken hebt gehad, dus echt onzin vind ik het nou ook weer niet.

Ik geef de leidsters van het kdv ook altijd wat lekkers voor de zomervakantie en de kerstvakantie, gewoon omdat ik dat leuk vind en omdat mijn zoontjes het leuk vinden om een cadeautje te geven.
    Net als dat de kraamverzorgster hier een afscheidscadeautje kreeg toen ze ons een fijne kraamweek had bezorgd en de secretaresse op mijn werk wordt ook wel eens met iets verwend, gewoon omdat ik altijd op haar kan rekenen.

Ondanks dat ze gewoon een salaris krijgen, vind ik het ook nog eens hele leuke mensen, vandaar....

15. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik ben ook juf en ben het hier helemaal mee eens!

Deel Deze Pagina