Antwerpen of Brussel??

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Lad, 21 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Antwerpen of Brussel?

1. Antwerpen

2. Brussel

3. Beide zijn leuk

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    We willen dit weekend lekker weg, dagje lekker winkelen, eten en
    naar de bios ofzo. Nu ben ik aan het twijfelen tussen antwerpen en brussel. Brussel zijn wat meer opties tot goedkopere hotels, die in Antwerpen zijn al allemaal bezet of je komt uit op de wat duurdere.
    Welke stad zouden jullie kiezen en waarom?

2. Bernie

Bernie Actief lid

11 feb 2009
    258
    17
    18
    Beiden zijn leuk, maar misschien vind je het wel van belang dat je in Antwerpen veel makkelijker met je Nederlands uit de voeten kunt dan in Brussel. Obers/winkelpersoneel/etc die NL´s spreken zijn echt wel een uitzondering.
    Persoonlijk vind ik het centrum van Brussel ook niet echt een aanrader ´s nachts, en al helemaal niet als je niet weet waar je heen moet. Grote bioscopen liggen of in het centrum of op de Heizel. Alles is met het openbaar vervoer wel goed bereikbaar, maar vooral het centrum en de Heizel zijn toch minder aangenaam reizen ´s avonds laat. Het is natuurlijk anders als je met de auto gaat, maar dan is het weer moeilijk parkeren in het centrum.
    Brussel is een hele leuke stad met heel veel cultuur, maar ik zou vrienden van mij niet aanraden om ´s avonds de stad in te gaan als ze voor het eerst op bezoek komen.
    Misschien een hotel in Antwerpen met een uitstapje overdag naar Brussel? Maar een half uur met de trein!

3. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Ik heb voor Antwerpen gekozen. Ik ben daar al vele malen geweest en blijf het zo'n gezellige stad vinden. Misschien wel iets duurder maar wel gezelliger. Brussel ben ik ook vaak geweest (mn vader was daar vroeger heel vaak voor langere periodes voor zijn werk) en ik vind het (sorry!) een beetje een stinkstad. Maar ja dat is mijn mening, anderen zijn dol op Brussel.

Wel leuk, een weekendje weg. Veel plezier in ieder geval! :D

4. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik heb voor Brussel gekozen. Ik vind het een prachtige stad, er is veel te zien en te doen. Ook vind ik het gewoon leuk dat het tweetalig is waardoor je als je het Franse hoort gewoon echt het gevoel hebt dat je eruit bent.

Eten kunnen je het beste bij place Catherine bij een van de visrestaurantjes daar (niet op die drukke straat gaan eten hoor waar ze zowat aan je arm trekken om je binnen tehalen...)

Mijn man en ik kwamen vroeger vaak in Brussel. Als hij weer terug meost naar VS vloog hij via Zaventem.
    De laatste keer dat we er geweest zijn was dit jaar...met Valentijnsdag/weekend zijn we daar een weekend gebleven. ons babytje dat binnenkort geboren wordt, is daar verwekt :)

5. brit76

brit76 Actief lid

29 apr 2009
    379
    7
    18
    Ik vind Antwerpen ook een leukere stad dan Brussel. Gewoon qua sfeer. Ik vind ook de bioscoop in Antwerpen geweldig (er is een grote bioscoop even buiten het centrum). Er draaien veel films, ze hebben geweldige stoelen en super lekker nacho's en popcorn :D.

Veel plezier dit weekend!

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Heb voor Antwerpen gekozen, heb er zelf een tijdje gewoont en vind het gewoon een leuke stad :)

7. Lies23

Lies23 Lid

18 mei 2008
    77
    0
    0
    België
    Hoi,

Ik woon zelf in België, vlakbij Antwerpen en ik vind het een geweldige stad! Persoonlijk vind ik het ook veel rustiger qua verkeer dan Brussel...
    Ook vind ik de mensen veel vriendelijker in Antwerpen en inderdaad spreken ze in Brussel niet overal Nederlands, in Antwerpen uiteraard wel :)

8. Meilan

Meilan Bekend lid

18 okt 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    Ik heb voor Antwerpen gekozen. Niet alleen omdat ik in Antwerpen woon! :)

Ik vind Brussel absoluut geen leuke stad. Echt vreselijk grauw, de mensen zijn niet zo vriendelijk, ...

Maar als de keuze nu echt volledig open was, zou ik kiezen voor Brugge.

Laat je weten wat je hebt gekozen?

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik zeg Brussel :)
    Omdat wij erg vaak in Antwerpen komen en ik daar geen "lekker weg" gevoel meer van krijg. Brussel heb ik gewoond, maar het voelt daar zo anders :) Doordat ze Frans praten en de mooie gebouwen en de super gezellige terrasjes met Kriek op de tap :D krijg je echt een heerlijk vakantiegevoel :)

10. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Ik vind Brussel echt helemaal geweldig!

11. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Antwerpen! Vind ik veel gezelliger dan Brussel. Wij wonen vlakbij de grens en ik ben regelmatig in Antwerpen geweest en een paar keer in Brussel maar de sfeer, het centrum, de vlamingen natuurlijk, is in mijn ogen veel leuker.

12. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    heb voor Antwerpen gekozen!
    gezellige stad!

Heel veel plezier alvast!!!

13. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    We gaan voor Antwerpen!! Hotels zijn wel al allemaal volgeboekt, maar ik weet dat er in de stad ook nog allemaal kleine hotels zijn die niet allemaal op internet staan dus gaan we het zo proberen. Als het niet lukt dan gaan we maar gewoon naar huis, maar in iedergeval gaan we voor een gezellig dag in Antwerpen! heeft iemand mss nog een adresje van een hotel? :)

14. Meilan

Meilan Bekend lid

18 okt 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    O leuk!!! Als je geen hotel vindt, kom je hier maar kloppen, hoor. We hebben een volledige loft die vrij is hierboven :)

15. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    oh dan kom ik zeker kloppen! haha

16. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ik vind Brussel écht veeel leuker dan Antwerpen, dus heb op Brussel gestemd!

17. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Antwerpen gaat denk ik toch niet door, er is geen hotel meer te krijgen!!
    Brussel wordt het denk ik of misschien dusseldorf weet iemand of het daar leuk is??

Deel Deze Pagina