Hallo allemaal, Vanaf oktober zijn wij al bezig met onze zomervakantie. We willen graag naar Amerika. Omdat we dachten dat het niet zo'n vaart zou lopen met zwanger worden, meenden we nog rustig in september daar naar toe te kunnen gaan. Het zou een 21-daagse rondreis Californië worden. Echter, we zijn er zojuist achter gekomen dat ik al zwanger ben! Hartstikke gaaf natuurlijk, maar nu vraag ik me af tot welke maand ik nog mag vliegen en of het wel prettig is om 21 dagen veel in de auto te zitten met een dikke buik. Zelf vind ik het niet erg om de vakantie aan te passen, maar Amerika is al heel lang een droom van ons, die deze zomer uit zou komen. Heeft iemand van jullie ervaring met lange autoreizen en/of weet iemand tot wanneer ik nog mag vliegen? Ik ben half november uitgerekend.
Ik heb even snel voor je gevonden... http://www.zwangerschapspagina.nl/extra/zwangerschap/vliegen-tijdens-de-zwangerschap/
Planning was september, wordt nu waarschijnlijk eind juni/ begin juli. Ben vooral erg benieuwd of mensen ervaring hebben met lange autorondreizen tijdens zwangerschap. Lijkt me nl nog niet zo comfortabel om zolang in de auto (verwachting 200-400 km per dag) te zitten. Normaal heb ik er geen problemen mee, maar lijkt me toch anders met een dikke buik.
Je moet het per maatschappij nakijken tot wanneer je mag vliegen. Bij de KLM mag je tot 36 weken vliegen. Volgens mij hanteren sommige maatschappijen zelfs 32 weken. Je moet dit dus goed checken. Ik heb zelf met 35 weken en 6 dagen nog met de klm gevlogen en dat ging prima. Op schiphol mocht ik elke rij overslaan, ik hoefde nergens te wachtten en iedereen liet me voor. Ik heb nog nooit zo'n fantastische reis gemaakt.
Leuk! Toen ik zwanger was zijn we in juli ook naar Amerika geweest. We hebben een auto gehuurd en hebben rondgetrokken. Heel veel gezien en gedaan, tussentijds nog 1 binnenlandse vluchten gemaakt om zoveel mogelijk Amerika te zien. Soms is je dikke buik lastig, b.v. om te klimmen in de Grand Canyon. En wij hebben een keer hele hoge temperaturen gehad, ook niet zo lekker als je zwanger bent. Maar ik zou het toch zo weer doen. Het was ontzettend gaaf en in de auto gaat ook prima, je kan er toch regelmatig uit? Waar gaan jullie precies heen?