Zo moeilijk te bevatten

Discussion in 'Alleenstaande moeders' started by Patrijs1981, Jun 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Hoi dames

Na 9 jaar en een dochter van 20 mnd heeft mijn vriend vorige week aangegeven miet meer verder te willen met mij. Hij is niet gelukkig en heeft dit al die tijd niet met mij besproken. Ik vind het idee ondragelijk en ben behoorlijk in paniek geraakt. We hebben een koophuis en geen van beide verdient genoeg om hier te blijven. Ik probeer het te begrijpen, maar het lukt niet. Hj heeft weken, zo niet maanden met anderen gesproken en niet met mij. En nu kan ik er niets meer aan doen, het is een leven gaan leiden in zijn hoofd. Er is bij hem sprake van een (lichte) depressie en ik vermoed ook een midlifecrisis al ontkent hij dat laatste.
    We wonen nog in een huis, hebben ook nog in het zelfde bed geslapen. Vandaag heb ik aangeven dat hij beter op zolder kan slapen. Ik kan er niet meer tegen. Ik hou nu meer van hem dan ooit ( raar maar waar). Voel me gekwetst en heel verdrietig, maar ook enorm buitenspel gezet.

Ik word staks een single mom. Dat wilde ik zo graag niet voor ons meisje. We komen beiden uit een gebroken gezin. Hebben een heel slecht voorbeeld gehad, mijn vriend wil niet werken aan onze relatie. Hij wil niet in therapie, kijken of we eruit kunnen komen. Ik begrijp daar echt niets van. Dit doe je toch niet zo maar. Je zet toch niet zo maar je gezin aan de kant?? :(

2. Fairytail88

Fairytail88 Actief lid

Apr 7, 2014
    127
    0
    0
    NULL
    Aan het water!
    Ten eerste heel veel sterkte ! Dit is niet niets en helemaal niet als het zo "spontaan" komt. Heeft hij vaker van deze impulsieve dingen?

Zelf is mijn relatie met mijn man ook twee dagen terug gestrand, hij laat mij achter met drie kinderen, waarvan de jongste amper 3 maand. Hij wou niet meer, hij wou vrijheid en vond zich te min gedaan afgelopen maanden. ( mijn dochtertje heeft een moeilijke start met veel ziekenhuisopnames en onderzoeken ) tuurlijk kan ik hem dan geen voldoende aandacht geven.. Maar goed zou wel aan mij liggen.

Wat ik eigelijk nu doe is gewoon doorgaan, verdrietig zijn doe ik wanneer ik alle drie de kids op bed heb, maar de kleinste dingen geven mij weer even energie, ijsje halen in het dorp, samen naar de kapper en ect.
    Ondertussen heb ik veel contact gehad met de gemeente en belasting, wat mijn mogelijkheden zijn. Want mijn meneer is vertrokken,sleutelt door de brievenbus gegooid en letterlijk gewoon ons verlaten.

Dit weekend kan je toch weinig regelen, en ik zou gewoon genieten van het warme weer. Hoe bizar dit ook klinkt.
    Voor het zelfde komt jou man erop terug.
    Je weet maar nooit,

In ieder geval sterkte en succes

3. Hoek

Hoek Actief lid

Dec 11, 2013
    442
    0
    0
    Boeh dames voor beide heftig... sterkte!!

4. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    @Fairytail88 ik had je verhaal gelezen.. Pff..wat een heftigheid! Sterkte meis voor de komende periode

@hoek: dank je. Dat kunnen we goed gebruiken in deze moeilijke tijd.

Ik moet alles nog gaan uitzoeken. Weet eigenlijk niet goed waar ik moet beginnen. Maar het komt wel goed.

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

@ Patrijs: Jeetje wat heftig en wat schrikken. En wat unfair dat hij helemaal niks met jou besproken heeft. Heel veel sterkte!

6. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Dank je...

7. xZoe

xZoe Actief lid

Jul 9, 2014
    209
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een soortgelijke situatie..
    Tja..wat kan je eraan doen?? Heel weinig, erg genoeg :(
    Ik had ook mezelf voorgenomen om ons zoontje absoluut geen gebroken gezin te geven, omdat ik dit had gezien bij mijn stiefkinderen (zijn kinderen uit een eerder huwelijk).
    En dan gebeurt het toch.
    Het is zwaar, maar probeer jezelf voor te houden dat wat er ook gebeurt, jij er altijd bent voor je dochter..

8. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

verdrietig allemaal en altijd zo pijnlijk om mee te maken
    je ziet jezelf anders als gezin om nooit uit elkaar te gaan
    lijkt me erg moeilijk omdat je nog zo veel van hem houdt en hopend het allemaal goed komt
    ik heb 2 jaar geleden mijn relatie verbroken wegens vele omstandigheden heb er uiteraard echt heel moeilijk mee gehad en verdriet je bent 9 jaar samen geweest maar het ging niet meer
    zet eerst alles voor jezelf op een rij wat te doen met jullie koophuis wie weg gaat wat je rechten zijn bel de belastingdienst enz enz enz
    succes en onwijs veel sterkte
    al hoop ik dat je niks hoeft te ondernemen en hij bij je terug komt
    knuffels

9. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Even een up date

We zijn gestart met mediation. Eerst wilde hij niets, omdat hij dacht dat ik onze relatie probeerde te redden. Aangegeven dat ik het belangrijk vond dat we met elkaar kunnen communiceren. Dit verloopt wonder boven wonder goed! We wonen nog steeds in een huis en hoewel er af en toe flinke ruzies zijn, praten we ook veel.
    Ik heb eigenlijk geen idee waar we nu staan, maar we zijn weer in contact en praten. Wat ik wil, weet ik niet, maar ik vind de manier hoe we nu met elkaar omgaan wel prettig. Over het algemeen respectvol en open.

10. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Up date

Mijn vriendlief blijkt een enorme leugenaar en heeft inmiddels een ander :x. Lekker voor de mediation! Ik heb besloten de mediation even te stoppen, de relatie nu definitief te verbreken ( we wonen nog in een huis en het ging best goed dacht ik) en verder te gaan met onze dochter. Maar ik weet echt niet wat ik dan allemaal moet regelen?? Voel me zo ene sukkel! Wie weet dat? Waar moet ik zijn en beginnen?
    Koophuis
    Urgentie?
    Samenlevingscontract
    Ouderschapsplan

11. Amethist

Amethist Niet meer actief

Wat erg! Wat zul jij je (dubbel) bedrogen voelen :x.

Urgentie zul je helaas niet zomaar krijgen. De regels daarvoor zijn echt heel streng. Maar ik zou uiteraard wel gewoon eens contact opnemen met GroenWest.

Ik zou z.s.m. contact opnemen met een makelaar om de woning in de verkoop te zetten. Gebruikelijk is dat degene waarbij de kinderen de hoofdverblijfplaats zullen hebben (dat is bijna altijd de vrouw) in de woning kan blijven tot deze verkocht is. De man is dan nog wel gehouden om 50% van de kosten te betalen.

Ik weet niet of je samenlevingscontract officieel moet worden ontbonden. Ik zou daarvoor eens contact opnemen met een notaris(bijv. Westdam Notarissen).

Een ouderschapsplan opstellen lijkt me verstandig. Zo kunnen jullie gemaakte afspraken vastleggen. Zie hier een voorbeeld van een ouderschapsplan http://www.verder-online.nl/sites/default/files/Ouderschapsplan.pdf

Verder wil ik je heel veel kracht en sterkte toewensen!

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja het is een contract en met derhalve worden opgezegd. Je kunt een aangetekende brief sturen aan de notaris die jullie samenlevingscontract heeft opgesteld.

13. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Bedankt voor je reactie.
    Voel me echt kl*te!

Ik begreep dat je in onze woonplaats wel urgentie kunt krijgen als je de zorg voor het kind hebt ( dus geen co-ouderschap). Samenlevingscontract moet officieel ontbonden worden en ouderschapsplan is verplicht ivm het gezamenlijke gezag

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,254
    6,147
    113
    Dat hoeft niet perse. Als 1 van jullie op een ander adres ingeschreven staat, is het samenlevingscontract automatisch ontbonden.. Je woont immers niet meer samen.
    Ten minste, Dat is wat onze notaris zei.

Sterkte met deze rotsituatie.:(

15. unknowable

unknowable Niet meer actief

Wat 'n lul van 'n vent :x Onvoorstelbaar hoe respectloos mensen met elkaar om kunnen gaan..

Wens jou veel sterkte en kracht toe, om financieel het onderste uit de kan te halen en verder te gaan met je leven.

Zorg trouwens voor genoeg steun vanuit je omgeving, samen sta je sterker.

16. Ilse73

Ilse73 Actief lid

Jan 9, 2013
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zorg ook dat je via de belastingsite diverse kortingen/toeslagen aanvraagd. Ik dacht dat sommige pas na een half jaar alleen (met Kind dan wel dus) te hebben gewoond ingaan.

Share This Page