In tegenstelling tot mijn eerdere topic over het Comomeer, hebben we toch besloten naar het Gardameer te gaan in de meivakantie. In de hoop op lekker weer . De camping is geboekt! Wie heeft er tips voor leuke uitjes in de omgeving, activiteiten etc? Of dingen die we echt niet moeten doen?
Er staan al best veel tips hier op zp als je zoekt Maar Lazise is een leuk plaatsje, net als Salo, Peschiera en Sirmione. En natuurlijk Verona. Ook is er een leuk pretpark, Gardaland. Parco Delle Cascate di Monila, daar kan je wandelen langs mooie watervallen. Naar welke camping ga je? Fijne vakantie alvast!
Een ritje naar het noorden van het Gardameer is wel de moeite waard (limone sul garda en Riva bijv.). Sowieso heb je in het noorden mooie uitzichten.
Wij vonden Sirmione heel mooi. En dan een bootje varen. Parco delle de Cascate de Molina ook een aanrader.
Hou er rekening mee dat de italianen op 1 mei vrij hebben en dat die dan ook massaaal die plaatsjes bezoeken. Wij maakten ooit de fout op 1 mei naar Sirmione te gaan, toen kwamen we in een verkeersopstopping vast te staan en zijn we omgedraaid. 3 dagen later was er niks aan de hand. met de kabelbaan de Monte Baldo op is ook heel mooi. Wel goed naar de weersvoorspellingen kijken of er geen onweer komt.
Het Gardameer is erg leuk in de meivakantie, alles staat er prachtig in bloei en het is zeker al wel gezellig druk, maar niet de belachelijke massa’s van de zomervakantie. Met het weer kun je inderdaad wel pech hebben, maar wij hebben ons er meerdere meivakanties, ondanks slechter weer, prima vermaakt. En ook heel veel lekker zomers weer gehad. Leuke uitjes vonden wij: - rond het meer liggen heel veel leuke stadjes. Malcesine en Salo vind ik het leukst en schilderachtigst. Riva del Garda ligt prachtig aan de noordelijke baai. Peschiera del Garda is gezellig met veel terrasjes en een leuke haven. Lazise en Sirmione zijn op zich ook heel leuk, maar daar vind ik het persoonlijk, zelfs in de meivakantie, veel te druk. - rond het meer rijden is op zich al een uitje. Hoe meer naar het noorden hoe mooier het wordt. Aan de westkant is een leuke route door smalle doorgangen en tunneltjes heen. - Cascate delle molina is een mooi wandelgebied met watervallen. - cascata delle Varona is een hele grote waterval waar je via een grot naartoe wandelt. Deze is ook heel leuk als je nog een kinderwagen bij je hebt of slecht ter been bent, er zijn nl goed begaanbare paden langs de waterval omhoog. Prachtige omgeving ook. - Met de kabelbaan de Monte Baldo op. Op de berg kan het wel fris zijn, dus jasjes mee. Maar het uitzicht is prachtig en je kan er mooie wandelingen maken. - Gardaland is een heel leuk pretpark vlakbij Lazise. Leuke attracties, mooi verzorgd, zowel voor jongere als oudere kinderen genoeg te doen. - ijsjes, ijsjes, ijsjes - over meer kun je allerlei rondvaarten maken, of oversteken naar plaatsjes aan de overkant. - bij mooi weer kun je natuurlijk ook zwemmen of watersporten in het meer (maar dat vinden wij in de meivakantie meestal te koud, ik zoek altijd een camping met verwarmd zwembad. Maar ik zie altijd genoeg mensen die wel stoer genoeg zijn). - Verona en Venetië zijn goed te bereiken - wel een stukje rijden, maar leuk als onderdeel van een dagje touren of onderweg als kleine tussenstop: in Bozen staat het museum waar Otzi ligt.
Wat een leuke ideeën en goede tips allemaal! Ik zal zeker rekening houden met 1 mei. En leuk om plaatsjes te bezoeken, als ik dit zo lees krijg ik er al helemaal zin in.