Jullie komen soms met leuke ideeen, dus ik denk ik stel de vraag ook eens hier. Het lijkt me gezellig om weereens met mijn moeder een reisje te maken, een leuk (lang) weekendje weg. het mag gewoon in Nederland, maar het kan ook naar het buitenland, auto, trein, vliegtuig kan allemaal. voorbeelden van wat we weleens hebben gedaan, een weekendje naar Barcelona, Lille, Brussel, Groningen, Maastricht. van dat soort steden tripjes. ook gaan we weleens naar een welness, maar wel op een badkleding dag. het is alweer een tijdje geleden dat we dit hebben gedaan, drukte op mijn werk, en covid zijn weer achter de rug, dus ik heb weer meer tijd. maar ondertussen heeft mijn moeder wat meer last gekregen van artrose en ook heeft ze een hardnekkige hielspoor en pees ontsteking in haar voet, waardoor echt een actief uitje er niet in zit, en bijv. een citytrip met veel staan en lopen ook lastig zal zijn. Dus hebben jullie een leuke suggestie voor ons? Bijv. een ander leuk uitje, of mooi welness resort. Ik dacht ook we kunnen best ergens heen vliegen maar dan niet een stad bezoeken, maar meer de omgeving, ik vind het geen probleem te vliegen en een auto te huren. zo ben ik met mn man bijv. weleens naar stavanger gegaan en daar prachtig door een stuk noorwegen gereden. maarja waar ga je dan heen....help!
Oh zoveel nog te zien dus, tijdrns city trip hop on hop off bus nemen scheelt ook weer lopen Welke periode? stockholm is mooi Wenen of zuid limburg Thermae 2000 combineren met valkenburg en maastricht?
ik denk een beetje in het vroege voorjaar. hop on hop off bus is idd wel een goede, dan moet ik vooral kijken dat we een beetje centraal in een stad in een hotel zitten zodat we makkelijk met zo'n bus mee kunnen. stockholm is wel een mooie stad idd, ben ik ooit wel met mijn man geweest. Wenen ben ik nooit geweest dus die ga ik ook eens bekijken. zuid limburg is inderdaad wel een goede, zeker met thermae 2000. we zouden ook electrische fietsen kunnen huren en fietsen, dat gaat met mijn moeder nog wel ok. zou ik trouwens ook voor stockholm wel eens kunnen bekijken, daar is het ook redelijk vlak.
Ik ben vorig jaar met mijn moeder op fietsvakantie geweest. Zij elektrisch, ik gewoon. 2 overnachtingen in hotel en b&b. Dat was echt superleuk. Mijn moeder heeft ook reuma, maar was prima te doen. Wat we ook een keer hebben gedaan is een hotelovernachting in Scheveningen in combinatie met een voorstelling. En als je fietsen wil combineren met stedentrip dan is Valencia mss een mooie optie. Oh. En Valkenburg/thermea2000 is al genoemd zie ik Houd er met elektrisch fietsen wel rekening mee dat de accu sneller leeg loopt in de heuvels! En zet bergaf beslist ook een helm op.
Ik heb voor mei ook een paar dagen weg met mijn moeder geboekt en wij gaan naar berlijn (met de trein). Is misschien ook een optie. Daar heb je ook een hop off bus zodat je alles kunt zien.
Valencia! Lekker weer, dus minder last van de artrose. Daarnaast kan je daar overal naar toe fietsen. Fietsen huren (ook elektrische fietsen) is niet duur en er zijn overal fietspaden. Wil je een dagje rust, dan zou je een strand dag kunnen inlassen. Als je een auto huurt dan zit je in ongeveer een uur in Benidorm, daar zou je nog een scootmobiel kunnen huren en een race met je moeder kunnen doen.
oh die scootmobiel, als ik dat voorstel gaat ze echt kei hard lachen. Mijn moeder heeft wel artrose maar is nog wel relatief jong, 61 jaar. dus met die scootmobiel racen, daar moet ze wel om lachen, dan roept ze waarschijnlijk hard dat ze toch echt nog geen bejaarde is... maar ik ga eens naar valencia kijken. Dat is nog wel een leuke, goed aan te vliegen enzo.
ik ben onlangs nog in zowel amsterdam als haarlem geweest, maar leiden is ook een goeie! en idd ook een mooie omgeving om per fiets te verkennen.
Berlijn ben ik redelijk vaak geweest, schoon familie woonde daar. Met mijn eigen moeder ben ik er alleen nooit geweest, dat zou op zich nog wel een leuke plek zijn, ook omdat ik het wel een beetje ken, en idd die hop on hop off bussen, je kunt er overigens ook fietsen. veel groen, veel parken.Is een hele leuke stad, veel leuke wijken. dus jullie veel plezier!
Ik wou ook Valencia zeggen, heel fijne stad, en met strand. De Engelse kust zou ook heel mooi zijn, met zo een overzetboot. Het zwarte woud in Duitsland.
Bij sommige parken, zoals dierentuinen, kun je ook een scootmobiel huren. Bij Burgers Zoo ook eens gedaan, was maar 5 Euro voor een dag. Diegene was er erg blij mee, want die kon moeilijker lopen en zulke afstanden waren echt te vermoeiend. Het was ook goed begaanbaar. We hadden dat van tevoren ook niet verteld hoor, dat we die gereserveerd hadden, want dan zou ze dat weigeren. Nu pruttelde ze toen ze er achter kwam, maar durfde met diegene van de verhuur erbij toch niet echt te schelden en achteraf zei ze dat ze het echt fijn vond en nu gewoon na die dag nog energie had.