autostoel groep 1 bijhuren of meenemen?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door cowgirl80, 16 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    begin van de zomer gaan we een rondreis door Andalusie maken.
    Nu blijkt dat het wel veel kost om bij een goede autoverhuurder voor 2 weken een autostoeltje (groep 1) bij te huren. Dit kan oplopen tot 80/90 euro en daar kan je bijna een nieuwe voor kopen!

Nu vliegen we met Transavia en ik heb al met ze gemaild, als we onze eigen autostoel mee willen nemen kan dit alleen als extra ruimbagage. Dit kost 25E enkele reis. Maar dat is op eigen risico, dus daar wordt misschien mee gegooid en gesmeten en dat is niet fijn voor een autostoel.

Vorig jaar waren we op Tenerife en daar hadden we een stoeltje bijgehuurd (dat kostte maar 25E voor 10 dagen) en dat was echt een vreselijk oud aftands en vies ding... Wat zijn jullie ervaringen met autostoeltjes huren? Welke autoverhuurder had je dan? Zijn er mensen die toch eigen zitjes incheckten als ruimbagage en hoe verpakte je die dan?

2. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    vorig jaar zijn we naar barcelona geweest met mijn schoonfamilie en moesten we voor 1 week 2 stoeltjes huren, van 125,- per week (herz). Gelukkig hebben we er eentje gratis gekregen! Meenemen is goedkoper maar als ze ermee gaan gooien (en dat doen ze) dan zijn ze misschien niet meer te vertrouwen.
    Ik vond ze in Barcelona niet heel erg vies of oud, maar had toch in mijn handbagage 2 hoezen meegenomen voor het geval dat ;)

3. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    anders koop je een goedkope via markplaats en neem je die mee.
    familie van mij heeft dat met een maxi cosi gedaan voor 15,- gekocht.

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    nou ik heb er toch maar eentje bijgehuurd voor 60 euro :(

@spriet het gaat me er niet om of mijn stoel mooi blijft maar of hij veilig blijft als er mee gegooid en gesmeten wordt. En dat geldt voor een goedkope stoel van marktplaats natuurlijk net zo goed. Die gaat misschien nog wel eerder stuk of was al onveilig. Bovendien moet ik dan voor een goedkope stoel wel 2x het ruimbagage tarief betalen

5. Ik zou ook huren en dan hoezen meenemen, en misschien wat van die kledingspray voor als het ding niet zo lekker ruikt. Zelf meenemen in het vliegtuig lijkt me ook niet, gooien overal mee :(

Deel Deze Pagina