Hallo dames, Effe een vraagje wie kan iets zinnigs zeggen over Turkije, ben 12 jaar geleden in Kusadasi geweest. Maar we kijken nu naar Bodrum, Marmaris, Side, of iets anders in die richting. Maar niet de grote steden. Kan iemand toevallig ook zeggen verschil Turkije-Griekenland. Wat is een leuke gezellige plaats (niet te opdingerige tiepjes aub), niet waar het stikt van de Nederlanders, die zie ik hier zat En vanwaar kunnen we leuke dingen ondernemen? Cultuur dus! Ik hoor graag de tips ladies!
Ik ben een keer in oktober een weekend naar athene geweest. Leuke, bruisende en ontwikkelde stad. Veel cultuur en je merkt niks van andere "toeristen" Maar voor de zomervakantie is het misschien niet echt leuk. Tenminste niet als je zon, zee en strand zoekt. Verder ben ik nog nooit in Turkije geweest, dus ik kan het niet vergelijken.
wij zijn met zn tweeen vorig jaar naar turkije geweest en ik kan je zeggen 1x en NOOIT meer! Schitterend land maar wij voelden ons daar totaal niet op ons gemak, werd alleen maar nagestaard en savonds was er weinig te beleven. Wij willen nog heel graag een keer naar griekenland dus ik zou het wel weten! Canarische eilanden is tot nu toe nog steeds onze favoriet Wij zaten trouwens in antalya. ps, opdringerigheid is in turkije uitgevonden volgens mij!
mijn man is in zijn vrijgeletijd naar koss geweest en daar heeft ie een fantastische vacantie gehad.Zon, zee, strand, maar ook cultuur. Liefs Lydia
Ja dat weet ik wel, daarom ook niet naar een grote stad. Maar ik wil graag ieders menig horen Wij willen wel graag All Inclusive en min 4 sterren maar voorkeur 5 sterren. Dus een beetje luxe wel.
ik kom oorspronkelijk uit Mersin, is een mooie grote moderne stad en nog niet echt ontdekt door de toeristen.........je hebt er mooie plekjes (bijv kizkalesi...is een oud kasteel midden op zee met een mooi verhaal) verder ligt Mersin aan de zwarte zee dus je kan er ook mooi naar het strand en op 2 a 3 uur rijden van Alanya.. Turkije dus!
HAHAHA Jij bent bevooroordeeld! Maar, wat zou jij aanraden Bodrum of Marmaris, ken je de plaatsen? Ik wil pertinent niet naar Anlanya (ik kom uit de reiswereld hoor 8) dus weet wel wat ervan maar ben er nog niet zelf geweest)
je wilt niet te opdringerige types? nou dan zeg ik griekenland. ik ben in beide landen geweest en turkije voor ons nooit en nooit meer. Kos griekenland is een niet zo toeristisch eiland. wij hebben daar een all inclusive vakantie gehad. het is super bevallen, het viel me op dat de griekse bevolking er alles aan doet om je vakantie goed te laten verlopen. ze trekken je geen winkels in en ze laten je je eigen ding doen. fijne vakantie en succes met kiezen!
ik hou zelf ook niet echt van teveel toeristen als ik ergens heen ga dus alanya en antalya en bodrum EN helaas ook marmaris zijn niet mijn plekken........ als ik toch tussen die 2 moest kiezen Marmaris... trouwens Pammukale is ook errug mooi maar helaas wel weer teveel duitsers en hollanders
ik kom al jaren in marmaris turkije en heb het daar altijd fantastisch gehad! lekker veel winkels, heerlijk strand ennnnn lekker eten! een ontzettend leuke haven met hele leuke restaurantjes! als je gaat vergeet dan restaurant pegasus in de haven niet een bezoekje te brengen....eigenaar ufuk is echt een fantastische vent! hebben we overigens nog steeds msn contact mee! wij hebben altijd gebruik gemaakt van aparthotel karakas, erg centraal gelegen dichtbij centrum, markt en strand. liefs bianca
Thanx lieverd, maar sleuren ze je daar ook zowat mee naar binnen. Want dat was 12 jaar geleden in Kusadasi al en dat wil ik nou net niet. Ben in de zomer altijd blond en dan is dat echt vreselijk vind ik!
@sophia oei ik moet zeggen ik en mijn man zijn daar geweest nog voor de kinderen kwamen dus hoe het er NU uitziet durf ik niet te zeggen....
wij zijn naar kreta en naar marmaris geweest... marmaris lekker veel koopjes, en je wordt idd wel overal naar binnengepraat, maar ik doe gewoon wat ik wil en als ik ergens niet naar binnen wil dan doe ik dat ook niet haha... ik dacht alleen aan kleren scoren... vond het prima, je moet alleen het afdingen effe onder de knie krijgen Kreta vond ik super en ben ik meerdere keren geweest...wel alle winkels hetzelfde, maar verder gastvrij,lekker weer, cultuur en zon zee strand en zwembad haha... als ik moet kiezen dan griekenland, omdat ik gewoon gek ben op griekenland en de mensen daar, maar turkije voor de afwisseling was ook leuk, maar het winkelen daar idd vermoeiend. maar zoals ik al zei als je knop eenmaal om is leer je ermee om te gaan. Hetzelfde geldt voor de restauantjes, ze proberen je daar dan ook natuurlijk naar binnen te praten. maar goed dat weet je als je gaat...was wel lekker goedkoop.
Ben ook al een paar keer in Griekenland geweest en vind het daar ook erg leuk hoor! Maar als ik zo kijk is Turkijke goedkoper wat betreft verblijf! Wordt nog lastig!
ik hou zelf ook niet echt van teveel toeristen als ik ergens heen ga dus alanya en antalya en bodrum EN helaas ook marmaris zijn niet mijn plekken........ als ik toch tussen die 2 moest kiezen Marmaris... trouwens Pammukale is ook errug mooi maar helaas wel weer teveel duitsers en hollanders [/quote] ik gok dat dit over mijn reactie gaat.... zo niet dan sorry voor deze reactie. Ik ben absoluut niet bevooroordeeld, zoals ik al schreef ben ik in beide landen geweest. Turkije is absoluut heel mooi, maar ik werd elke winkel ingetrokken. mijn vriend werd op een gegeven moment heel erg boos. ze zitten ongevraagd aan je. Vervolgens het hotel nog nauwelijks uit geweest. ik ben in Bitez(vlakbij bodrum) geweest en daar kom ik van mijn leven dus nooit meer!
ik hou zelf ook niet echt van teveel toeristen als ik ergens heen ga dus alanya en antalya en bodrum EN helaas ook marmaris zijn niet mijn plekken........ als ik toch tussen die 2 moest kiezen Marmaris... trouwens Pammukale is ook errug mooi maar helaas wel weer teveel duitsers en hollanders [/quote] ik gok dat dit over mijn reactie gaat.... zo niet dan sorry voor deze reactie. Ik ben absoluut niet bevooroordeeld, zoals ik al schreef ben ik in beide landen geweest. Turkije is absoluut heel mooi, maar ik werd elke winkel ingetrokken. mijn vriend werd op een gegeven moment heel erg boos. ze zitten ongevraagd aan je. Vervolgens het hotel nog nauwelijks uit geweest. ik ben in Bitez(vlakbij bodrum) geweest en daar kom ik van mijn leven dus nooit meer![/quote] Nee was dus niet voor jou (voor Ayyildiz), maar toch bedankt voor je reactie!
Ben zelf een grote griekenlandfan we zijn ooit in marmaris geweest maar dat was te toeristisch!. we waren in 2005 in Lefkas (lefkada) wat een heel mooi grieks (schier)eiland is (aanrader) een hele leuke boulevard, kleine prive-strandjes en leuke excursies!., Thassos is ook leuk en nog niet zo toeristisch & Lesbos zijn we ook geweest maar dan vond ik de andere eilanden leuker (corfu ben ik ongeveer 10 jaar geleden geweest, maar dat is nu een stuk drukker). Wij vinden het altijd leuk om naar griekse eilanden te gaan die dus ook nog niet zo heel bekend zijn, dat kan je ook aangeven bij de reisbureau's!.
Ik ben zelf samen met een vriendin in Kusadasi geweest en deel jouw ervaring absoluut niet. Ik zou dus nog wel een keer naar Turkije willen, maar dan wel minder druk. Misschien is Tunesië ook wat voor je? Ik ben er nog nooit geweest, maar vrienden van ons al heel vaak. Ze zijn erg enthousiast.
Ik ben 2x in Gümbet (vlakbij Bodrum) geweest en 1x in Marmaris. Wij vonden Gümbet echt heel erg leuk en Marmaris een stuk minder ... Je weet in Turkije dat het de cultuur is om je naar binnen te kletsen. Als je niet wil, niet doen, niks aan de hand. De turken zijn er wel erg gastvrij ... Wij zijn vanaf Gümbet naar Kos overgevaren en daar vond ik de Grieken veel minder gastvrij dan de turken. We hebben met plezier de boot weer terug genomen :-D Wat je je wel moet realiseren is dat wanneer je luxe wilt je in Turkije echt wel voor 5 sterren moet gaan. Zij werken met een ander systeem dan wij kennen. Heel veel succes met je keuze ....