hee, ik ben zelf op kreta geweest en 3 x naar turkije, 1 x naar marmaris en 2x naar alanya. Zelf vind ik het allebei heel erg mooi en leuk. Heb in turkije niet heel erg veel last gehad van opdringerige mensen hoor. (helpt dat mijn vriend wat turks praat(veel turkse vrienden gehad) en gewoon zegt dat we niet geinteresseerd zijn). Vond Marmaris ook erg mooi en zeker mooier dan Alanya. Groetjes
Hoi Soofje... Wij gaan elke jaar naar griekenland we vinden het heerlijk daar....lekker eten aardige mensen, mooie landschap vooral kefalonia en lefkas (onze favorieten) We zijn 1x naar turkije geweest op aanraden van schoonbroer...nou 1x nooit meer! Verschrikkelijk vonden we het...heel erg opdringerige mensen (bodrum) ze laten je echt niet met rust en daar houden wij helemaal niet van! We hebben toen een dagtrip naar Kos gemaakt en hebben daar de grond gekust toen we op kos aankwamen....wat een verschil en dat terwijl het een km of 30 van elkaar vandaag ligt! Neem maar van mij aan dat Griekenland nummer 1 is! Maar ja smaken blijven verschillen..... Succes met kiezen...
Wij zijn 3 jaar achter elkaar naar Turkije geweest. Naar de plaats Marmaris. Wij vinden Turkije echt een heel mooi land met allemaal gastvrije mensen. Alleen een nadeel vinden wij dat als je gaat shoppen dat je dan echt de winkels in wordt getrokken. Als bij je standpunt blijft dat je niet naar binnen wilt laten ze je gaan. Wij hebben diverse excursies gedaan en dat was zooooo mooi. We hebben wat van het binnenland gezien, we hebben heel veel van de kust gezien. En Turkije is goedkoop en het weer is ook altijd goed. Succes meid met het maken van je keuze. Groetjes Divi
Wij zijn vorig jaar naar Icmeler geweest. Ligt net buiten marmaris maar natuurlijk prima te bereiken met de busjes. Ik vond het een leuk plaatsje en heb het onwijs naar mijn zin gehad. Twee jaar terug naar Bitez geweest vlak bij Gumbet en Bodrum en ook dat vond ik heel leuk. Als ik van deze twee moet kiezen dan ga ik weer naar Icmeler vond ik levendiger als Bitez. Succes! Gr. Marie
Wij gaan nu (naar alle waarschijnlijkheid) voor de 8e keer in 7 jaar naar Kos. Vanuit Kos kan je met de boot bijv nog een dagje naar Rhodos of toch een dagje Turkije: je bent zo in Bodrum!
Wij gaan al jaren naar turkije en ik vindt het er fantastisch! Ik hoor hier nu steeds dat je alle winkels enzo wordt ingetrokken maar is dat niet in elke toeristische plaats in welk land dan ook? Liefs Claudia
Twee jaar geleden zijn wij ook in Gumbet geweest (Turkije) vlakbij Bodrum, het is ons HEEL goed bevallen, niks geen all-in maar gewoon elke avond lekker uit eten, we hebben echt een perfecte vakantie gehad. Vier jaar geleden naar Kreta geweest en dat vond ik helemaal niks, het strand was heel mooi en de cultuur ook, maar ik vind het eten helemaal nada. Als je tóch all-in wilt gaan kun je in beide landen volgens mij prima terecht.... ik vind dat ze allebei mooie stranden hebben (ok, niet echt objectief, maargoed) en een mooie rijke cultuur.... als het je echt niet uitmaakt zou ik voor de goedkoopste gaan!
ik ben al meerder malen in turkijen geweest ..alanya en 1 keer een dorp verderop (niet toeristisch) gazzipasa heette dat (sorry als ik het verkeerd heb getypt) super bevallen alle keren 1x in Rohdos geweest ..nooit meer ! vond de mensen daar niet aardig (maar goed dat kan je overal treffen natuurlijk)
Bedankt meiden voor jullie reacties! We hebben de knoop doorgehakt en gaan naar Griekenland! Kreta, om precies te zijn Koutouloufari! Iemand hier ervaring mee? gr. SOphia
Ja...koutouloufari ken ik wel. zit vlak aan chersonnisos. maar je hebt de drukte van chersonissos dan niet. Dus is wel lekker, maar in het dorpje zelf valt niks te beleven hoor... echte authentieke griekse huisjes en voor de bewoonde wereld moet je dan chersonissos in of richting malia etc. Dus autootje huren is leuk, maar de bussen komen er ook, maar niet in koutouloufari. Dus je zult altijd de wandeling naar beneden of weer naar boven (erger) maken. Wij zaten een dorpje erboven (piskopiano). Maar ik wil er voortaan opletten om niet meer boven aan de berg te zitten, want de wandeling naar boven (met buggy) was niet te doen..of met boodschappen! Dus namen we voor 5 euro de taxi naar boven. En ver van de zee, dus dan moet je hopen op een leuk zwembad bij je complex.koutouloufari ligt wel lager hoor, maar wel ergens op de helling. Wij zaten de keren dat we in gouves en kokkini Chani stukken beter..op vlak gebied met de bergen en zee als uitzicht en de verbindingen nabij. Maar qua km zit je dicht bij de kern van het uitgaan, de jongeren en de drukke winkelstraat, maar de weg duurt wat langer door de klim omhoog!.
@suusje Tja, we moeten de jonge bene toch in beweging houden he AHUM Nee, we vinden het niet erg dat lopen, als het maar niet te heet is he! We hebben leuke appartementjes uitgezocht met een mooi zwembad, mijn man gaat de zee nog niet in al krijt ie er geld bij! Dus dat is geen probleem!
Nou dan zitten jullie prima hoor.. ik zou zelf namelijk nooit pal in chersonnisos of malia of andere drukke toeristische plaatsen zitten, maar vind het wel lekker om er dan in de buurt te zitten. dus niet de drukte, maar wel de mogelijkheden om het zelf op te zoeken.. en het ligt er volledig aan hoe hoog je in koutouloufari zit, maar wij zaten dus in piskopiano en dat zat gewoon een stuk hoger..en met een buggy en idd de hitte was die wandeling omhoog afzien. Mocht je nou wel hoog zitten en even geen zin hebben, dan kun je dus onderaan de drukke straat van chersonnisos (hoofdstraat) bij een taxistandplaats die taxi regelen...ze hebben een vaste prijs voor dat stukje als jullie trouwens vanuit koutouloufari naar boven loopt, nog voorbij piskopiano, kom je bij Oud-chersonissos...daar hebben ze op (ik dacht) dinsdagavond altijd een griekse avond...erg leuk, want dan hoef je dat niet via een excursie te doen... je zoekt op het grote plein van oud chersonissos (waar je allerlei restaurantjes ziet) gewoon een leuk restaurantje uit op die avond en tijdens de maaltijd is er amusement...griekse dansgroep...en meedansen enzo...heel leuk! Pas wel op de zigeunerkindjes die op een gegeven moment langskomen, want die horen bij een groep en proberen je wat aan te smeren, maar hebben ondertussen ook mensen gerold. dus ff je tas en jas in de gate houden. verder moet je dat niet de sfeer laten verzieken. Ach en de rest krijg je wel van de medewerkster van het reisbureau te horen bij aankomst. Oh ja ,...onderaan de berg richting de hoofdstraat van chersonissos zijn er meerdere splitsingen...de meest linker straat van bovenaf gezien, daar zit...sealife of seaworld...een aquarium in ieder geval..heel klein, maar kost geen drol en met je kaartje mag e je hele vakantie terug komen. en je kunt er een mega slang om je nek dragen als je wilt. Was echt supergaaf om eens te doen!... leuke mensen ook en de bus, daar komt de kaartverkoper naar je toe..dus instappen en wachten tot hij vanzelf komt, maar ook dat zal je allemaal bij aankomst uitgelegd worden... en wat ik een indrukwekkende excursie vond was Spina longa (lepra-eiland) en dan vond ik zelf de tocht met viktor zorbas erg leuk en interessant...zijn verhaal boeide me enorm. Er zit een boottocht bij.. meer info over hem vind je op http://www.victorzorbas.com/nl_index.html maar dit is een excursie die je waarschijnlijk ook ter plekke via je reisagente kunt boeken of zelf... hij spreekt overigens nederlands. En als je een autootje huurt moet je echt even naar Rethymnon... hele mooie stad. Nou goed je hoort wel dat ik helemaal gek ben op Kreta, dus hoop dat jullie het er ook erg naar jullie zin zullen hebben. Veel plezier alvast! Oh ja ...als jij wel gek bent van het strand maar je man niet, dan is het Star Beach in Malia een aanrader. Daar heb je diverse zwembaden, die pal aan het strand gebouwd zijn, dus dan heb je allebei en kun je lekker relaxen op de strandstoelen die ertussendoor staan.
Griekenland lijkt me het mooiste. En dan een leuk klein eiland ofzo. Kos, Zakintos bijvoorbeeld. Je kunt ook even googelen naar Griekenland eilanden. Kreta stikt vd nederlanders.
Griekenland is hier favoriet! Kos vond ik het minste, meest toeristisch en het meeste "trekwerk", Samos, Patmos rustig, mooie natuur maar al ca 15 jaar geleden...(aarg, ik word oud) Recenter: Parga en Corfu, beide errug leuk, gezellig etc... Griekenland here I come.. Onee: ik vind vliegen met ons kleintje nog wat veel van het goede