hoi... ik zat ook eens naar vakanties te kijken, maar nu vroeg ik me af of jullie je ook gewoon laten vaccineren ondanks dat je zwanger bent. Ik moet nog ong. 3,5 maand en zou graag een vakantie naar tunesie boekken, voor over 2 weken, maar weet niet of dit nog verstandig is. gr
Ik weet dat je bij 7 maanden zwangerschap niet meer mag vliegen want dan ben je niet verzekerd... maar ik zou ff de GGD hier over bellen want die weten wel of je wel of niet mag worden gevaccineerd.... Wel lekker trouwens Tunesie
sommige vaccinaties mag je gewoon hebben als je zwanger bent. Je moet even informeren bij huisarts/GGD. Het hangt ervan af waar je precies heengaat, wat voor soort vakantie het wordt en wanneer je je vaccinaties voor het laatst gehad hebt, misschien is alles nog geldig. ikzelf zou bv niet naar een malariagebied gaan nu, dat risico vind ik te groot, maar Tunesie is niet zo'n risicovolle bestemming.
Ik heb het nog ff nagekeken.... maar je mag dus niet meer vliegen als je 7 maanden zwanger bent je bent dan namelijk niet meer verzekerd... dus mocht er iets gebeuren met je kindje dan zijn alle kosten voor je zelf... Heb jaren lang op een reisbureau gewerkt en heb hier ervaring mee.... Liefs Chantal
idd bij mij werdt ook gevraagt in turkije hoever ik heen was voor ik incheckte ik was toen ruim 5 maanden meneer keek wel zuinig toen ik zei 5 mnd alsof hij me niet geloofde had gelukkig een brief van me verloskunde mee die ik hem onder zijn neus kon duwen hahaha toen mocht ik inchecke en zelf zou ik het risico ook niet willen lopen als je al 7 mnd bent door de luchtdruk kunnen de weeën opgewekt worden en wie wil er in de lucht te vroeg bevallen? ikkes nie
Nee idd het zal je gebeuren lig ie daar lekker in het gang pad iedereen kan mee genieten... Ik durf helemaal niet te vliegen hoor tijdens me zwangerschap das miss wel overdreven maar heb gewoon zoiets van nee blijf lekker aan de grond