Een maand geleden hebben mijn man en ik met zijn broer en schoonzus het over de zomervakantie gehad. Mijn schoonouders gaan weer met de caravan naar een camping in drente en wij hadden geopperd om mee te gaan. Hun en wij op 1 plekje, aan de andere kant van de camping (is niet heel groot) zodat we nog wel wat privacy zouden hebben ten opzichte van mijn schoonouders. Mijn zwager en schoonzus hebben het niet breed met de kleine en wij hebben dus aangegeven hun campingdeel te willen betalen als het niet uit komt. Boodschappen doen moeten ze thuis ook, dus wat dat betreft zou het niet uit moeten maken. Nu reageerden ze die dag heel positief, ze moesten alleen nog even kijken of ze een uitbreiding konden vinden voor de tent zodat hun uk ook mee kan en niet in een apart tentje hoeft. Niet meer dan logisch... Nu vroeg mijn man vorige week of ze al wat hadden kunnen vinden. Kreeg hij als antwoord: "we gaan niet mee hebben beide geen baan dan" Dit was voor ons al bekend en dat was ook de reden dat wij al hadden aangegeven hun deel te willen betalen. Hierop heb ik mijn schoonzus een berichtje gestuurd met de vraag waarom ze nou niet mee gaan. Hierop reageren doet ze dus niet. Laat helemaal niets van zich horen en ook op andere berichtjes reageert ze niet. Ook mijn zwager reageert niet naar mijn man op andere gesprekken/vragen die wel meer voorkomen dmv vrijwilligerswerk dat we samen doen. Wat zouden jullie doen in deze situatie? Zouden jullie nog langer de mogelijkheid open houden dat ze mee kunnen? Mijn man is er nu wel beetje klaar mee en van hem hoeft nu dus het hele campingverhaal niet meer. Hij is nu aan het kijken voor vakanties in Denemarken. Ergens wil ik ze gewoon ook een vakantie gunnen, want zelf betalen kunnen ze het niet... Sorry voor mijn lange verhaal
Jammer dat ze zo reageren. Maar is er niet meer aan de hand voor hun? Lief dat jullie hun sta plaats willen betalen maar wellicht hebben ze niet eens genoeg voor de boodschappen. En je kind bij wijze van spreken niet eens een ijsje kunnen geven voelt ook niet lekker. Ik zou ze gewoon bellen en even vragen hoe het zit. En willen ze er niet meer over kwijt dan dat respecteren en de vakantie laten rusten voor wat hij is. Wellicht schamen ze zich (onterecht) wel en beetje en voelen ze zich erg ongemakkelijk bij jullie gulle gift.
Een vakantie kost uiteindelijk altijd meer dan je wilt. Misschien durven ze niet te zeggen dat ze daar bang voor zijn? Ik zou ze bellen of langsgaan voor een goed gesprek. Via app en sms komen dingen soms niet goed over.
Ze hebben aangeven niet meer mee te willen. Verder reageren ze er niet meer op. Ik zou m'n eigen plan trekken. Vind ze vrij duidelijk.
Ik zou het laten voor wat het is, al zou ik denk ik wel de vakantie met je ouds samen door laten gaan.
Heel lief jullie aanbod maar ik zou er niet over door zeuren. Als ze niet willen dan willen ze niet toch?
Ergens denk ik wel dat ik het snap. Wij zijn vorig jaar ook niet met een familie weekend meegegaan, omdat alleen de reis er naar toe alweer een tank benzine was. We konden dat gewoon niet missen toen. Het verblijf werd door schoonouders betaald. Maar het zijn ook echte bourgondiërs. Elke dag uit eten, ook voor de lunch. Tja, wij wilden gewoon niet op hun zak teren en konden het zelf niet missen. Je kunt nog zo afspreken om dingen op een bepaalde manier te doen (bijv. zelf koken), maar uit ervaring weet ik gewoon dat het altijd duurder word dan je in gedachten had. En je hebt misschien ook nog een soort trots. Je wilt niet dat anderen voor je gaan betalen. Wellicht zouden ze graag gaan, maar hebben zij datzelfde gevoel. Ik zou me er niet te druk om maken en lekker gaan doen wat je zelf wilt. Jullie hebben het aangeboden en het is nu afgeslagen. Volgende keer weer beter.
Ook al betalen jullie de plek, maar boodschappen op de camping en boodschappen thuis kun je niet met elkaar vergelijken... En als je je die extra luxe niet kunt veroorloven. (Flesje wijn/lekker biertje, stokbroodje, luxe broodjes in de ochtend, bbq vlees, sausjes etc) tja en je zit zoals ik begrijp in een kleine tent.... Dan zou het voor mij ook een makkelijke keuze zijn. Het is heel lief van jullie hoor, zeker!