Voordat je slaapt voelen alsof je heel klein bent.

Discussie in 'De lounge' gestart door Bieb, 20 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bieb

Bieb Fanatiek lid

1 dec 2009
    1.311
    0
    0
    Wie heeft dat ook wel eens.
    Je ligt in bed en voordat je slaapt voelt het alsof je heel klein bent en de ruimte om je heen wordt heel groot.
    Het is geen lekker gevoel.

Ik heb het op mijn werk gevraagd en sommige weten precies wat je bedoeld en sommige totaal niet.

Wie weet wat dat is????

2. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Ik heb soms dat ik in bed lig en dan lig ik ineens tegen de muur. Die komen helemaal op mij af. Maar ik weet niet wat het is.

3. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    is dat niet gewoon het weg zakken? ik vind het wel lekker:D

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik heb dat ook wel is. Als ik heel erg moe ben dan kom ik niet meer in slaap omdat ik net op het punt dat ik in slaap ga vallen het gevoel heb dat ik in een put val. Schrik dan continu klaar wakker. Dat wegzakken vind ik wel fijn.

5. knofje2008

knofje2008 Niet meer actief

Ja grappig, wat zou dat zijn?

Ik heb het al lang geleden zo gevoeld, vaak als ik heel heel moe was.

6. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Nee daar heb ik geen last van, wel soms alsof ik zo in een zwart gat val.
    Ik ben erachter gekomen dat je dat zelf ook kunt doen, als je blijft denken ik loop en loop en loop en dan na een paar minuten bam een trein. Hahaha

7. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

nee dat ken ik niet.... heb soms wel het gevoel alsof ik terug in me bed val hahahaha maar dat zijn dan spieren die samen trekken is wel een gek gevoel

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ken beide sensaties wel, zowel het 'vallen' als heel klein voelen. Volgens mij hoort dat gewoon bij het in slaap vallen, voor veel mensen. Het is volgens mij iets wat in je hersenen gebeurt op het ramdje tussen wakker zijn (bewustzijn) en slapen (minder bewust).

9. Bieb

Bieb Fanatiek lid

1 dec 2009
    1.311
    0
    0
    haha dat is gezellig zo'n trein hahah.

Het is niet in slaap vallen want je bent echt nog wakker.
    Maar je voelt je heel klein.
    En de mensen die ik het gevraagd heb die vinden het allemaal geen fijn gevoel.

10. MamaAniek

MamaAniek Actief lid

1 jan 2012
    420
    0
    16
    NULL
    Jaaaaa! Wow dat is echt een k*tgevoel. Ik heb dan ook het idee dat mijn vriend echt meters van me vandaag ligt terwijl hij echt recht naast me ligt en zo. Heb het niet heel vaak en ben eigenlijk nog nooit iemand tegen gekomen die het gevoel herkende!

11. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    De cardioloog vertelde mij dat dit gevoel van vallen je hart is die een slag overslaat.. Is heel normaal en gebeurt vooral als je erg vermoeit bent..

12. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Toen ik kleiner was had ik dat weleens. Nu nooit meer.

13. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Of als je droomt dat je ergens van een hoog gebouw oid afvalt en net voor je te pletter, voel je zo'n stuiptrekking ofzo en word je wakker... Ook zo'n fijn gevoel...

14. spinner

spinner Actief lid

7 mrt 2009
    152
    0
    16
    Wow, dat heb ik ook! Dacht altijd dat ik gewoon een beetje een apart iets had...
    Tis echt een rotgevoel!

15. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Ik heb vaak meer een zwevend gevoel, alsof je boven je bed zweeft (en heel klein bent)

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dat klein gevoel (ik heb dan vaak klein - groot - klein - groot, heel irritant gevoel) heb ik eigenlijk alleen als ik ziek ben/koorts heb.

Het 'vallen' is het ontspannen van al je spieren, vlak voordat je in slaap valt.

17. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Ik heb wel eens voordat ik in slaap val een soort van schok krijg, alsof ik ergens vanaf val.......maar verders nergens last van.

18. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Klein voelen heb ik nooit,dat vallen wel eens,heel irritant!

19. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Weet precies wat je bedoelt, vreselijk is dat, ik had er als kind heel erg last van, nu gelukkig bijna nooit meer..

20. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Das apart, ik dacht echt altijd dat dat 'aan mij lag'. Ik herinner me dat gevoel al van toen ik nog onder de 4 jaar was(omdat ik me dat huis/de gang erbij herinner) en heb dat nog steeds wel eens; de laatste tijd wat vaker. Ik ben ook erg benieuwd. Ik heb het trouwens niet alleen met inslapen maar ook wel eens overdag.

Deel Deze Pagina