Zwangerschapszwemmen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door vosje2000, 2 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Wie doet/deed hieraan en bevalt het?
    Wat voor oefeningen doe je in het water?
    Of is het alleen een beetje dobberen?

2. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik ben ook benieuwd! :)

3. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik doe niet aan zwemmen speciaal voor zwangeren, maar ik zwem 1x in de week en dan gewoon baantjes trekken en ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind.
    Klinkt misschien saai maar ik zwem samen met een vriendin dus kunnen we tegelijk gezellig kletsen...
    Het helpt ook erg goed tegen mijn bekkenklachten.

Nadeel van zwangerschapzwemmen vind ik dat het zo'n verplichting is, als we nu bv een keer geen zin hebben of niet kunnen, gaan we op een andere dag.

4. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Hier is het zwangerschapszwemmen wat dat betreft gewoon vrijblijvend. Als je niet komt betaal je ook niet.
    3,50 per keer (in het gemeentebad)

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat verschilt nogal per bad. Bij de ene is het gewoon een moment dat zwangeren zelf baantjes mogen trekken, zonder andere pottekijkers.
    In andere zwembaden is er een instructeur bij, soms zelf fysio-achtig, die nuttige tips geeft en meer oefeningen.
    Dus ik zou het even navragen/proefles doen, om te kijken of dat iets voor jou is.

6. Janet83

Janet83 Actief lid

12 okt 2009
    158
    0
    0
    Ik doe het en vind het echt superleuk. We doen oefeningen en dobberen daarna wat na... Je bent zo lekker licht in het water:)!

7. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Ik heb het bij de vorige zwangerschap gedaan, maar vondt het niet echt bijzonder.
    Deze zwangerschap ga ik dan ook niet.
    Al was het wel gezellig met allemaal zwangere dames.

8. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    bij ons was het een beetje rondjes zwemmen, dobberen, heel rustig aan... ik vond het vooral lekker omdat je zo gewichtsloos bent in het water... heb het tot 37 weken gedaan, toen geen puf meer. deze zwangerschap niet meer geweest, omdat ik nu een kleintje heb rondlopen al... ga nu wel af en toe met hem zwemmen en dat is ook al lekker!

9. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Bij ons was het ook op inloop....het was rondjes zwemmen, aquaerobics, adenhalingsoefeningen e.d. en kletsen met medezwangeren! Wat vooral zo lekker is, is dat je je zware buik niet zo voelt!

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier is het ook vrijblijven, op inloop.
    Ongeveer:
    15 minuutjes baantjes zwemmen, gewoon, maar ook in opdracht aparte slagen (met materiaal ofzo)
    15 minuutjes oefeningen
    15 minuutjes ontspannende dingen

Maar het hangt hier zelfs van de lesgever af ;) . Dus eventjes informeren en kijken. Ik zou zelf wel kiezen voor een bad waar je op inloop-basis terecht kan.

11. Diamaria

Diamaria Bekend lid

10 mrt 2009
    586
    0
    16
    Ik doe het ook,vanavond weer! :D

Eerst gaan we altijd ff 4 baantje zwemmen ofzo..
    Dan wat oefening met van die schuimdingen in het water,vooral armen beetje trainen,is best lkkr want zo krijg je een beetje krachttraining :D
    En dan daarna doe we nog ff 10 minuutjes ontspannende dingen in 2tal :D

En ik vind het ook heerlijk! En de kleine ook,want die is dan lkkr de hele avond voorderest rustig! ;) :D

En wij betalen voor 3 kwartier tot een uur €6,25 en dan hebben we wel het hele bad voor ons alleen!

Liefs,Diamaria xxx

12. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    ik doe elke maandagavond aan zwangerschapszwemmen. Het is een half uurtje en kost 4.80 euro. Wel wat prijzig maar ik vind het prettiger dan gewoon baandjes zwemmen. Heb nogal last van mn schaambot en dan is wat armoefeningen en beenoefeningen wel erg lekker, vooral omdat het water lekker warm is. hahaha.

13. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Wat leuk al die reacties! En bijna iedereen is heel positief :D
    Leuk hoor!
    Krijg er al zin in! haha
    Ben benieuwd of het hier ook zo leuk is.

Vanaf hoeveel weken is het eigenlijk?

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier vanaf wanneer jij zelf wil ;) . Sommigen beginnen al met 12 -15 weken. Anderen rond de 20 en weer anderen als al de anderen dingen niet meer kunnen ;) en dus rond de 30 weken pas ofzo. Maar het verschilt dus per persoon.

15. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Jeej! ik heb al zin om te gaan hahaha

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.265
    6.160
    113
    Oh het is zo lekker! Je moet wel van zwemmen houden ;)
    Ik baal onwijs want het is vanavond maar vriendlief heeft een cursusdag/avond, dus ik zit thuis :(.
    Maar ik vind het helemaal leuk! Jammer dat het hier maar 1 x per week is..
    oh ja hier varieert het ook vanaf ongeveer 16 weken tot 41.. hihi

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.156
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik denk dat ik maar gewoon aar het banen-zwemmen ga. Dat is namelijk toch wel een stuk goedkoper. ( € 3,80 tegen € 5,30 per keer). Ik heb jaren wekelijks of twee keer per week gezwommen, dus ik denk dat ik zonder instructeur ook wel het hoofd boven water houdt. ;)

Misschien dat het zwangerschapszwemmen straks wel lekker is als ik echt een dikke buik heb.

18. sanne1234

sanne1234 Actief lid

14 feb 2008
    474
    0
    16
    Bij ons is het zw.zwemmen ook nog eens in verwarmd water, nog een voordeel boven gewoon zwemmen! + ik vond het erg gezellig om lekker te kletsen tussendoor over de zwangerschap enz.

19. narcissus

narcissus Actief lid

29 jul 2009
    134
    0
    0
    Ik werk met kinderen
    Ergens in Nederland.
    Het is heerlijk! Vooral als je net als ik al aan de laatste loodjes bent begonnen. Ook is het leuk en leerzaam qua sociale contacten.
    Wij krijgen echt les in 3/4 uur in verwarmd water. Dus baantjes zwemmen in aparte houdingen, aqua oefeningen, ontspanningsoefeningen ook met die schuim dingen...
    En voor de les en na de les lekker nog wat ronddobberen in het water.

20. spinner

spinner Actief lid

7 mrt 2009
    152
    0
    16
    bij ons is het ook in verwarmd water. Je doet ook speciale oefeningen, welke goed zijn voor je bekken etc.
    Het voordeel van een vaste groep is dat je elkaar leert kennen, en niet elke keer een inloop met vreemden hebt.

Deel Deze Pagina