Wat een verdrietige beslissing voor jullie. Als je zo lang voor zo'n beestje zorgt, gaan ze echt deel uit maken van je gezin. Sterkte!
Soms moet je de beslissing nemen voor je huisdier. Als een dier nog leeft betekend niet dat hij een katwaardig bestaan heeft. Soms is de beslissing nemen om hem.zijn rust te.gunnen beter. Hier geld het motto mbt de huisdieren Liever een week te vroeg dan een dag te laat. Hij is ruim 18jaar heeft een prima leven gehad. Ik zou er ook niet medisch gezien nog langer mee gaan tobben. Sterkte met deze beslissing...
Voor een kat is zo'n slechte gezondheid echt geen fijn leven meer. Onze kat is 16,5, en heeft wel wat van dezelfde problemen, maar is nog wel zindelijk en heel aanhankelijk. Hij is wel doof aan 1 oor, dus ik herken het heel hard mauwen (gelukkig alleen bij binnenkomst) wel en ook het vele drinken. Hij lijkt ook wel wat "op" te zijn, maar heeft ook nog wat oplevingen en is dus helemaal niet agressief, en lijkt het over het algemeen gewoon nog fijn te hebben, zolang dat nog zo is, zullen we nog alles voor hem doen. In jouw schoenen zou ik dezelfde beslissing maken, het lijkt al echt een poos "klaar" te zijn. Heel veel sterkte.
Ik snap haar wel, wanneer een kat lijdt aan dementie, hoe ver moet je dan nog door gaan, tot een beestje helemaal op is? Ik herken dit ook van onze kat, 17 jr is geworden. Reuma en zeer dement, overal miauwen echt gek werd je ervan. Na 4 weken niet slapen was dit het ook niet, alles geprobeerd, bij ons op de kamer, muziek aan, lichtje aan. Het was gewoon klaar en bij die van ons plaste ze niet eens overal. De beslissing is heel moeilijk en als je kat zo oud is en deze mankementen heeft zal geen dierenarts zeggen; laten we dit nog even proberen. Veel sterkte!! Wij hebben Miep voor onze meivakantie in laten slapen en nog missen wij haar, onze kinderen ook! (ik zei nog tegen mijn zoon, 7, wat wil je mee op zomervakantie en zijn antwoord; Alleen de foto van Miep..).
De enorm moeilijke stap gezet. Ik heb beesten voor het leven en niet voor even, ik ben net gelijk bij de dierenarts geweest en over een uur mogen we al komen. Beter voor de kinderen dat ze er niet bij zijn omdat hij zo onvoorspelbaar is ik begraaf hem zelf dus neem hem wel mee naar huis. Zij zei weer het beestje is op jullie nemen de beste beslissing. Ik heb ook mijn zorgen geuit hij glimt nog zo mooi dat hoeft niets te zeggen dat zegt alleen dat je goed voor hem zorgt zover je kan en loslaten hoort ook bij dat proces. Ik denk het ook, wordt hij er nu echt gelukkig van alles laten lopen? Ik hoop steeds weer dat hij ineens ingeslapen is op bed als hij daar ligt te slapen, daarentegen ben ik ook bang dat hij ineens niet meer thuis komt als hij zijn blokje om maakt van 5 minuten. Pff wat moeilijk maar toch denk ik dat wij de juiste keuze hebben gemaakt.
Heel veel sterkte. Wij hebben vannacht dezelfde keuze moeten maken. Onze lieverd had acuut hartfalen. S middags medicatie gehad en hij leek even op te knappen. Maar s avonds meteen weer zo ziek. Zo benauwd. Vreselijk om aan te zien. En vreselijk om hem nu te moeten missen.
'Fijn' dat het zo snel kan. Ik denk ook dat jullie de juiste keuze hebben gemaakt. Ik mis hier het 'knuffelicoontje', maar bij deze!
Heftig hoor! Ook wij hebben deze beslissing (jaren geleden) moeten maken. Heel naar, maar het beste voor het oude beestje. Heel veel sterkte vandaag en ook daarna met het gemis!
He bah, wat naar! Gelukkig kunnen we een beestje helpen hiermee. Jammer dat er toch rotreacties komen. beestje knapt nooit meer op, als ik ooit al gillend snachts door het bejaardentehuis ren en tegen de kast aan plas, zou ik toch willen dat er zulke mogelijkheden zijn! Sterkte met het verdriet!
Sterkte. Als ik zo lees is t indd de juiste keuze voor t beestje. Hij heeft wel mooie 18 jaar bij jullie gewoond en dan wordt t indd een deel van je gezin Wij hebben een oude poes van bijna 13 en ondanks dat ze wat oud en stram wordt is t nog een gelukkig beestje. Ze wordt graag met rust gelaten en komt naar je toe als ze daar behoefte aan heeft. Maar als t ooit zo ver komt als jou kat....Dan zullen wij ook de keuze moeten maken maar vooralsnog hoeft dat nog niet. Mijn zoon heeft t overlijden van opa nog amper verwekt en dat is toch alweer 1.5 jaar geleden dus hopelijk mag ze nog lang van haar katten leventje genieten Nogmaals sterkte met t verlies!
Ach wat moet dat moeilijk zijn en dubbel voelen. Maar ik denk dat het de enige juiste beslissing is. Het klinkt niet alsof de kat zelf nog op zijn gemakje is. 18 Jaar is een hele mooie leeftijd! Je hebt een wijze dierenarts, het is zo zonde als je op het laatst een hekel aan je beessie zou krijgen. Heel veel sterkte vandaag. Hier 3 weken terug ons oude hondje in laten slapen, 13 jaar en helemaal op. Ik ben juist blij dat wij als mens mogen beslissen wanneer het genoeg is geweest voor onze huisdieren, het leven moet geen lijden worden. Hier trouwens een half-bejaarde kat van ruim 13. Ook een beetje dement en hartstikke doof (al vanaf geboorte). Inmiddels aan de schildkliermedicatie. Maar als die nog meer problemen krijgt is het ook klaar. Al mag dat van mij nog heel lang duren. Nogmaals heel veel sterkte
Heel veel sterkte, hij heeft een mooi lang leven bij jullie gehad en nu geven jullie hem rust, Knuffel voor jullie met deze moeilijke tijd.
Gelukkig kan je snel terecht. We hebben vorig jaar ons roodharige vriendje van 15 moeten laten inslapen. Mijn man huilt nooit maar toen wel. Goed dat je hem mee naar huis neemt. De kinderen hebben Joris nog even gezien en mijn man had al een grafje gegraven. Hij is in de doos die ze versierd hadden ingeslapen en we hebben met elkaar het grafje dichtgegooid. De dierenarts gaf al aan dat het zo heel goed is voor ze. ( Wat begraven was wisten ze maar al te goed want twee weken ervoor moesten we mijn vader begraven)