Hey! Ik krijg mijn eerste echo pas op 8weken en 4dagen, ik ben morgen pas 6 weken dus dat duurt nog bijna 3 weken!!! Ik ontplof bijna van de zenuwen en kan echt niet wachten Wat me bij mijn vraag brengt, hier zie ik constant dat mensen echo's krijgen op 5/6 weken, hoezo is het bij mij dan zo laat? Liefs
Hoi Bloezem, die eerste echo van jou is een normale periode hoor. Dan kunnen ze al beter meten en zie je al een mooi vruchtje met kloppend hartje. Waarom sommige zo vroeg? Door miskramen in verleden, moeilijk zwanger worden of een bloeding hebben en onzeker zijn. Heel veel succes met de zwangerschap en geniet er volop van
Ik heb gisteren mijn eerste echo gehad dus idd vroeg. In maart hebben we nog te horen gekregen dat we alleen zwanger konden worden met IVF door het medische verleden van mijn vriend. Niet echt een leuke tijd en nu opeens wel "gewoon" zwanger gelukkig. Bij jou is inderdaad alles normaal dus daar moet je erg blij mee zijn, maar dat maakt het niet minder erg dat wachten ontzettend lang duurt. Probeer er lekker van te genieten en misschien af en toe een zwangerschapstest doen zodat deze opnieuw bevestigt dat je zwanger bent? (weet niet of je dat fijn vindt, maar dat heb ik wel nog een aantal keer gedaan voor de echo en ik hoefde "maar" 2 weken op mijn echo te wachten) Heel veel succes! Gaat allemaal goed komen
Zo laat is dat niet hoor! Vaak hebben vrouwen die zo´n vroege echo krijgen een medisch verleden of bijvoorbeeld eerder een miskraam gehad. Ik kreeg zelf mijn eerste echo met 10 wkn trouwens.
De eerste echo tussen de 8 en 12 weken is heel normaal. Meiden hier die eerder een echo krijgen hebben vaak al e.e.a. meegemaakt en is er een reden voor een vroege echo (die ook veel onrust met zich mee kan brengen). Als je bij een gyn loopt krijg je ook vaak een vroege echo. Dit kan voor vruchtbaarheidsbehandelingen en andere redenen. Ik loop bij een gyn en heb eerder een bbz gehad. Krijg daarom rond 6 weken een eerste echo.
Heb zelf ook meerdere miskramen meegemaakt (MA) en vroeg nog aan de gyn wanneer ik het beste voor het eerst een echo kon doen in mijn geval met het oog op de miskramen. Zei raadde ook aan rond de acht weken. Dan heb je meteen veel meer duidelijkheid o.a. een kloppend hartje als het goed is.
Vanwege medisch verleden. Overigens ... wat let je om nu al zelf een echo te plannen bij een echo bureau dan dan kan je het ook zien.
Mijn eerste keer was ook met 10 of 11 weken! Nu kreeg ik met 6,4 weken maar dat komt door een miskraam tussen deze 2 zwangerschappen!
Mijn eerste echo was met 7 wkn, maar alleen omdat ik bloedverlies had. Anders was het met 9-10 weken geweest. Had graag met je willen ruilen als ik dan geen bloedverlies had! Wachten duurt inderdaad lang, maar fijn dat je geen reden hebt voor een eerdere echo. Hoop dat je kan genieten van de zwangerschap en dat je straks een mooie echo hebt (met 8 weken en 4 dagen is er trouwens veel meer te zien dan met 7, je ziet dan al veel meer een kindje).
Ik had ook pas een termijnecho bij bijna 11 weken, geloof ik. Vroege echo's is alleen als er een medische reden voor is of als je bij de gyn loopt. En als met 11 weken (of 9 a 10 weken) alles goed is weet je ook tenminste echt iets, want dan zit je eigenlijk al aan de veilige kant van wat ze vroeger altijd de 12 weken afwachten noemden.
Dit is mijn 3e zwangerschap, bij de eerste 2 zwangerschappen heb ik rond 10 weken mijn eerste echo gehad, wat normaal was volgens de verloskundige. Nu bij mijn 3e zwangerschap sta ik onder strenge controle en was mijn eerste echo met 7 weken omdat mijn 2e zwangerschap is geeindigd in n doodgeboorte zonder reden. Er is dus wel meestal n goede reden voor om n vroege echo te doen. Succes met wachten, ik weer hoe slopend dit kan zijn.
Oh jeetje, dat zijn inderdaad behoorlijke redenen voor een vroege echo.. Ik heb zelf bij mijn eerste zwangerschap het HELLP-syndroom gehad, toen zeiden ze dat ik meteen naar een gyn moest bij een volgende zwangerschap maar aangezien het een andere vader is dit keer (dus andere genen) en de eerste al 9 jaar geleden is mag het toch via de VK Afwachten dus, veel succes allemaal met wachten in ieder geval en bedankt voor de troostende antwoorden!!
Ik krijg mijn eerste echo pas met elf weken. Inderdaad dan pas omdat er geen reden is om het eerder te doen.
Hier was t bij 6+3 omdat ik eerder een cyclus van 29/31 dagen had. De ronde dat ik zwanger werd was mijn eisprong veel later. Dit had ik ook gezegd maar ze gingen gewoon van van 6 weken na mijn laatste menstruatie uit dus 8 weken zwangerschap. Kreeg bij de echo bevestigd dat inderdaad mijn eisprong later is geweest en ik pas 6+3 was. Het hoeft dus niet altijd medisch oid te zijn
Hier is de intake met echo tussen de 8 en 9 weken. Twijfel ook of ik een vroege echo zal vragen ivm ma. Ik heb alleen geen zin in de evt onzekerheid en met 8 weken is er veel meer te zien, dus is het ook veel leuker.
ik moet nu nog 2 weekjes wachten tot me eerst echo.. zenuwslopend is het! zit dan in me 8ste week dus mag nog niet klagen als sommige pas met 10/ 12 weken pas mogen. geduld is een schone zaak!
Ik had vandaag de eerste echo, normaal al vroeg, maar dit was wel erg vroeg omdat het eigenlijk de controle was van de laatste curretage. Maar heb hem liever wat later, vaak is er niet veel te zien en weet je nog niets