4 weken en 5 dagen niks te zien op echo

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by nojumidy, Dec 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nojumidy

nojumidy Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    1,330
    0
    36
    Female
    Jabeek
    Hoi Hoi Allemaal

Ik weet pas net dat ik zwanger ben vandaag naar de Gyn voor een echo en hierop was geen vruchtzakje te zien, wel op mijn linker eierstok iets te zien nu is ze er een kans dat het daar zit.
    Net bloed wezen prikken om te kijken naar het hcg in mijn bloed krijg vanavond nog de uitslag maar zit hier helemaal te stressen.

Zelf heb ik gewoon echt het idee dat het te vroeg is om iets te zien op de echo had namelijk pas maandag een positieve test in handen wel 1 van clearblue die aangaf 1-2 weken na bevruchting.

Hier mijn temp kaartje ik vind het zelf erg vroeg nog na mijn ei
    View attachment 208725

Wat op mijn linker eierstok zat kon ook mn eisprong geweest zijn en nu weet ik zelf ook heel erg zeker dat ik mijn ei pijn aan de linkerkant heb gehad wat ik voor het eerst voelde links normaal was het altijd aan de rechterkant.

Ik ben erg benieuwd of iemand dit ook heeft meegemaakt.

Liefs Kim

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je had al wel eerder getest? Of was maandag je eerste test ook?
    Ik zie dat FF je ei op 8 december heeft gezet: in dat geval ben je nu dus echt geen 4 wk 5 dg, maar pas 3wk5dg en dan is het niet vreemd dat je nog niks kunt zien!
    Nog niets om over te stressen dus, en goed dat ze op HCG geprikt hebben, want daarmee kan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap goed herkend worden.
    Maar op basis van FF zou ik daar niet zo direct aan denken bij een echo waarop nog niets te zien was.

3. Poemi

Poemi Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    2,367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Volgens je kaartje zou je idd nog niet zo lang zwanger zijn, dus dan kan het goed kloppen dat er nog niets te zien is. Ik ben benieuwd wat de uitslag van bloedprikken is, al hoeft dat niet veel te zeggen over wel/niet buitenbaarmoederlijk volgens mij..

4. nojumidy

nojumidy Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    1,330
    0
    36
    Female
    Jabeek
    Hoi Hoi allemaal

Heb vanaaf nog de Gyn gesproken en mijn hcg waarde ligt tegen de 500 aan, is dit goed ????
    Nu moet ik wel vrijdag nog een keer prikken om te kijken of mn hcg stijgt.
    Ik heb zelf gewoon het idee dat het te vroeg was voor een echo en wel het gevoel dat nu alles goed zit.

Hoeveel hoort je hcg te zijn bij zo'n korte zwangerschap want de gyn vertelde dat 500 aan de lage kant was

Liefs Kim

5. Poemi

Poemi Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    2,367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik heb het even opgezocht en die HCG waarden kunnen behoorlijk uit elkaar liggen:

vanaf eerste dag laatste menstruatie (ELM)
    3 weken: 0 tot 5
    28 dagen: 3 tot 426
    35 dagen: 18 tot 7.340
    42 dagen: 1080 tot 56.500

Dus als je nu bijna 4 weken zwanger zou zijn zou de waarde tussen de 3-426 moeten liggen. Bij 5 weken tussen de 18-7.340.

Bij jou met 4 weken en HCG van 500 is dat volgens mij wel netjes. Gyn gaat misschien alleen nog steeds uit van een zwangerschap van bijna 5 weken. Het is altijd lastig om ze aan het verstand te krijgen dat je ei wat later was ;)

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,071
    15,642
    113
    Nabij Utrecht
    Waar jij de "fout" in bent gegaan is het uitgaan van je eerste cyclusdag en dan berekenen op hoeveel dagen je nu zit.

Dat is niet helemaal juist. Je moet de dag van je eisprong pakken en daar 2 weken bij optellen en dat is dan 4 weken zwanger,
    In jouw geval had je 8 december je eisprong en ben je morgen pas 4 weken zwanger.

Mag ik vragen of je dit ook tegen de gyn hebt gezegt (dat je een langere cyclus dan 28 dagen hebt) en waarom ben je zo enorm vroeg voor een echo gegaan?? Als de gyn wist dat je nog geen 6 weken was, had hij je vast niet laten komen zo vroeg.

7. nojumidy

nojumidy Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    1,330
    0
    36
    Female
    Jabeek

Ohh dat wist ik niet dat je vanaf je eisprong moet rekenen bij veel dingen op internet vragen ze ook de 1e dag van je menstruatie en dat ik moest aangeven van mn cyclus langer is dan 28 dagen wist ik ook niet.

Maar voor 4 weken is dan tegen de 500 hcg gewoon goed ???

Maak me toch wel een beetje zorgen of alles wel goed is omdat de gyn zei dat het aan de lage kant was :(

heb de gyn vanaaf aan de tel wel doorgegeven wanneer mn eisprong precies was.

En er werd niet gevraagd hoe ver ik was mocht gewoon langs komen toen vroeg ze de eerste dag van mn menstruatie en toen wilde ze een echo maken.

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,071
    15,642
    113
    Nabij Utrecht
    De waardes zijn hartstikke goed hoor. Geen zorgen maken.

Lekker genieten.

9. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    Dit had ik ook, niks te zien... wel iets op mn eierstok, dit bleek later een cyste. En mn hcg was op 4 weken en 2 dagen ofzo... 506. Prima in orde, en zie mn banner. Pas 2 weken later was er duidelijk te zien dat het een vruchtje met een kloppend hartje zit.

Ik denk dat jou gyn gewoon bedoelde: Het is nog een lage waarde, en dat hij dat niet specifiek bedoelde voor de termijn die erbij hoort, maar in het algemeen dat de zwangerschap gewoon nog erg pril is.

10. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    wat jij zegt klopt niet ... de eerste dag van je menstruatie is de eerste dag van je zwangerschap , je krijgt zegmaar 2 weken cadeau .....

Welke dag geldt eigenlijk als de eerste dag van de zwangerschap?

De eerste dag van je laatste menstruatie is (met terugwerkende kracht) de eerste dag van de zwangerschap, hoewel je dan nog helemaal niet zwanger bent! Pas twee weken later, na de eisprong en de bevruchting, ben je écht zwanger. Omdat je nooit precies weet wanneer de eisprong plaatsvindt, gaat de verloskundige of arts echter uit van een datum die je meestal wel zeker weet: de eerste dag van je laatste menstruatie. De dag waarop je bent uitgerekend, is precies 280 dagen of veertig weken later.

11. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38

Wat jij zegt klopt niet ! Als je een cyclus hebt van 90 dagen ben je ook niet 90 dagen zwanger :)

12. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    1,143
    0
    0
    Bij een normale cyclus van 28 dagen kun je inderdaad uit gaan van de eerste dag van je laatste menstruatie. Maar bij een langere cyclus is dit niet van toepassing en reken je dus vanaf je eisprong de 2 weken erbij die je cadeau krijgt!:cool:

13. MamaMei2012

MamaMei2012 Nieuw lid

Dec 22, 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Probeer je geen zorgen te maken...
    ik heb het ook gehad met 6 weken, en moest 3 weken later terug komen.
    geen bloedtesten gedaan ik moest gewoon 3 weken afwachten..
    en kreeg toen een hartje te zien..;)

succes verder

14. raspberry

Dat klopt niet, missymaaike. Je VK of gyn hoort wel degelijk te vragen of je een regelmatige cyclus hebt en hoe lang die dan duurt.
    Dat er vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie geteld wordt, gebeurt altijd nog vanuit de veronderstelling dat een cyclus van 28 dagen met op dag 14 een ei, heel normaal zou zijn.
    Dat is ook wel ongeveer het gemiddelde, maar men is er al lang wel achter dat erg veel vrouwen een afwijkende cyclus hebben, met dus ook vaak een eisprong op een andere dag dan de 14e dag van je cyclus.
    Om die reden wordt nu dus ook je termijn bepaald met een echo en NIET meer op basis van je cyclus. Een echo is namelijk veel betrouwbaarder.
    Een zwangerschap duurt ongeveer 38 weken, vanaf je eisprong, maar we tellen dus altijd nog met die 40 weken, voor het gemak.
    Bovendien: ook al weet je je eisprong zeker, dan NOG kan het voorkomen dat je korter zwanger bent dan vanaf dat moment, omdat innesteling tot wel 2 weken kan duren. Heb ik gehad met Thirza: anderhalve week teruggezet, (in eerste instantie zelfs 2,5 week), en dat is een late innesteling geweest, want mijn ei had ik getempt en wist ik 100% zeker.

@TS: je begint dus idd te tellen vanaf je eisprong en daar tel je 2 weken bij op dan. De meeste calculators vragen hier wel naar hoor, of je een cyclus van 28 dagen hebt of niet! En je gyn had er sowieso naar moeten vragen, want die had jou anders nog nooit en te nimmer al een echo gegeven, omdat wijd en zijd bekend is dat je voor de 4 weken zwangerschap echt nog niets anders kunt zien dan verdikt baarmoederslijmvlies.
    Niks om je zorgen over te maken dus, je HCG-waarde is ook hardstikke netjes.
    Er blijft uiteraard altijd een kansje dat het toch mis gaat, maar dat ligt niet aan hoe je zwangerschap op dit moment verloopt iig: op dit moment ga je gewoon volgens het boekje! :)

15. nojumidy

nojumidy Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    1,330
    0
    36
    Female
    Jabeek
    Hoi Hoi Allemaal

Hier helemaal blij moest vandaag weer bloedprikken woensdag was mn hcg tegen de 500 aan vandaag moest ie verdubbelt zijn en zit nu op 1800 dus helemaal blij :D:D:D
    Kan weer gerust adem halen, was echt zo bang dat het ging zakken.
    ga zo ook mijn banner maar aanpassen en dan naar 4 weken en 2 dagen ;)

Liefs Kim

16. december

december Fanatiek lid

Apr 9, 2011
    2,724
    0
    0
    Harstikke fijn meid, van harte gefeliciteerd!!

17. raspberry

Fijn! Al afgesproken wanneer je de eerste echo weer krijgt? Doorgaans verstandig om iig even de 7 weken af te wachten: dan zie je tenminste zeker weten wat en heb je ook de meeste kans dat het hartje dan goed klopt!

Share This Page