zometeen intakegesprek kraamzorg / verzorgingsbed

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door melisjuh30, 17 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

17 jun 2008
    854
    0
    0
    hallo,

Vanmiddag komt de kraamzorg voor een intakegesprek.
    En er is een grote kans dat ik bij de thuisbevalling in de woonkamer moet bevallen. Wat ik eigenlijk helemaal niet wil.
    We hebben in between gordijnen en een doorzon woonkamer en met een lampje aan kan de hele buurt dan tijdens mijn bevalling meekijken!

Ik ga dus vragen of het mogelijk is om boven te bevallen.
    Maar ik heb het vermoeden dat het niet kan ivm de trapopgang.

de kraamzorg houd er namelijk rekening mee dat wanneer ik onverwachts naar het ziekenhuis moet, de ambulancebroeders mij naar beneden moeten tillen met een brancard.

toch wil ik wel thuis bevallen.
    Waar raden jullie mij aan om een kraambed/verzorgingsbed te regelen?
    Want ik vind het bij de thuiszorgafdeling nogal prijzig. ik geloof iets van rond de 75 euro per week. en het bed moet er vanaf week 37 staan!
    Stel dat ik pas in week 42 moet bevallen( als eht dan al thuis is) dan ben je een aardig prijsje voor een huurbed kwijt.
    Dan koop ik er nog liever 1 dan dat ik 1 huur.

Iemand ideeën?

Oja en ik heb een paar vraagjes genoteerd voor het gesprek, maar ben bang dat ik wat vergeet.
    Wat zijn belangrijke vragen om te stellen?

2. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Gordijn probleem is op te lossen door handdoeken achter je gordijnen te hangen of een andere dikke doek.

Ik moest ook beneden bevallen...ivm gewicht/trap/badkamer beneden :rolleyes: Uiteindelijk hebben we een bed gekocht bij de kringloop (15 euro)..heel simpel ding met opvouw poten (was erg kort dag dus een bed bestellen was geen optie die zou te laat kunnen zijn en dat was ie in principe) We hebben hem achte de bank gezet...viel niet zo erg op en toen de weeen begon stond ie er mbv man ;) in 5 min.
    Matras had me ma nogwel incl lakens....opgehoogd met extra klossen van de thuiswinkel (toch gratis) ...maarja me ontsluiting nam nogal wat tijd in beslag ...na 22 uur nog maar 2cm....dus toen zijn we naar het ziekenhuis gegaan om 10 uur s'avonds (vongende dag om 14.00 uur was het nogmaar 3 cm...dus weeen opwekkers en ruggenprik...om 21.33 ben ik bevallen na 45 uur....)

Betreft kraamhulp...ik heb nix gehad omdat ik een week in het zh bleef omdat me meisje zo ondersteboven was van de bev...
    Maar je kan je vast afvragen of je een stage klant erbij wil hebben of niet.
    betreft roken/ borstvoeding/huisdieren/doen ze eventueel een boodschapje voor je? Als papa erg druk is. (ik verzin maar wat ;) )

3. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

17 jun 2008
    854
    0
    0
    Handdoeken oid is geen optie wij hebben aan beide kanten hamerhoog en kamerbreed ramen.
    Kamerhoog aan de voorkant dan niet maar wel kamerbreed

4. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Je moet sowieso je eigen bed ophogen voor de kraamzorg na de bevalling, dus je zou ook daar kunnen beginnen met bevallen. Als de verloskundige of jij het idee hebt dat het toch niet gaat lukken qua thuisbevallen, kun je dat ook in expres al in vroeg stadium beslissen zodat je zelf nog naar beneden komt en naar het ziekenhuis kunt gaan.

Overigens heeft de kraamzorg hier niet zoveel mee te maken, dit spreek je af met je verloskundige en niet met je kraamzorg.
    De verloskundige is jouw aanspreekpunt voor je bevalling.

5. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

17 jun 2008
    854
    0
    0
    Weet ik maar bij ons is het zo dat de thuiszorg aangeeft of het boven mogelijk is.
    En ik weet dat de verloskundige dit liever niet heeft met wat ik zo straks heb aangegeven.

Maar ik ga gewoon mijn zin doordrijven.

6. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Heb ik ook gedaan.....ben blij dat ik de vrijdag voor de ween om maandag toch nog een bed heb geregeld voor beneden...

Tijdens ween ff een trap nemen is echt niet leuk!....en op de bracard looprecht naar beneden gehaald te worden zoals me nicht is ook niet grappig....je moet het zelf weten...zeg alleen dat deze mensen echt weten waar ze het over hebben ...en geen bev. is het zelfde ;)

7. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Hoezo je kan toch een rol stof kopen en dat met knijpers aan je gordijn maken? je hoeft het toch niet zelluf te doen :eek:

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Raar dat alle vk's en kraamzorg centra met andere regels werken. Bij ons kun je ook moeilijk met een brancard naar beneden, ik heb geen stromend water boven en we hebben een waterbed... Volgens mijn vk allemaal geen probleem... Alleen het bed moest ik wel ophogen en daar hebben we een plaat opgelegd en daar weer een matras op... Ging perfect!

Mijn vk zei dat ze over het algemeen heel goed in kunnen schatten wanneer het zover is dat je naar het ziekenhuis zou moeten. Nu zitten wij hier wel verder van het ziekenhuis, een ambu doet er al 20 minuten over om hier te komen, en dan moet je nog naar het ziekenhuis... Dus als ze het ook maar even niet vertrouwen bellen ze al...

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat gaat je niet lukken: kan de brancard je de trap niet af, zal je beneden moeten bevallen! In je eigen belang en dat van je kindje, dat snap je toch wel?
    Het is een van de redenen dat ik in het ziekenhuis ga bevallen, want ik ga toch echt niet op zo'n bed in de woonkamer liggen!

10. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

17 jun 2008
    854
    0
    0
    Kheb helaas niet gevraagd om jullie mening over het wel of niet boven bevallen.
    En vind t ook wel jammer dat er zo wordt gereageerd. Daarom mag van mij deze wel op slot.
    Ik ga zelf wel opzoek naar een bed, misschien had iemand van jullie een tip maar helaas..

11. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Je begint toch zelf een heel verhaal waarna je om ideeën vraagt?
    Zeg dan gewoon "Ik heb een bed nodig en weet niet waar je dat regelt"

Deel Deze Pagina