ben ik dan toch verder?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Magree, 18 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magree

Magree Actief lid

6 okt 2015
    138
    0
    16
    Hallo mama's,

Ik had met 15.4 weken een echo, onze zoon werd gemeten en kwam op 15.6 centimeter uit. Ik heb een boekje thuis liggen over de groei van baby's en lees net dat met 18 weken baby's ongeveer 15 centimeter zijn.
    Kan het zijn dat ik toch voor loop met mijn zwangerschap,of loopt onze baby gewoon voor op groeien?

2. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Er zijn twee soorten metingen, een van kop tot stuit en de andere van voetjes tot kop zeg maar. Ik heb me hier ook wel eens in vergist. Op veel websites staat " je kindje is nu 23 cm lang" volgens mij bedoelen ze dan in totaal. Bij de echo meten ze van kop tot stuit en dat is dus minder.ik denk niet dat je ineens een aantal weken voorloopt, maar als je twijfelt kun je het de volgende keer navragen bij je verloskundige.

3. Magree

Magree Actief lid

6 okt 2015
    138
    0
    16
    Deze meting was van hoofd tot de teentjes, klopt het dan wel?

4. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Normaal meten ze van hoofd tot stuit, dat jou kindje van hoofd tot teentjes 15 cm is kan dan wel kloppen bij 15 weken.

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De beentjes worden nooit mee opgemeten, omdat die vaak krom liggen en je daardoor geen betrouwbare meting kunt doen. Artsen houden altijd de hoofd-stuitmeting aan.

6. Sannie92

Sannie92 Niet meer actief

Ons zoontje zijn wij verloren op 15 weken, ook hij was voor hoofd tot teentjes 15 cm.

Nu meten ze idd zoals hierboven gezegd van hoofd tot stuit.

7. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Hier met 16 weken pretecho gehad, daarop was kindje ook groot, maar ze blijven ten alle tijden bij de datum van de 12 weken echo
    Hier via de MMM zwanger geworden dus we weten zeker dat dat ook klopt.. Maar kindje is ook nu nog steeds behoorlijk aan de maat voor de termijn.

Deel Deze Pagina