Zometeen maar weer naar de huisartsenpost

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Romy1979, 23 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Eventjes mn verhaal kwijt:
    Vandaag belde ze weer van het kdv.
    Sven is wel heel erg rochelig, wordt paniekerig als je m op zijn rug legt, waardoor hij dus niet slaapt. Afgelopen nacht was hij ook al weer onrustig met periodes waarin hij heel erg overstuur is.

Twee weken geleden was hij behoorlijk ziek, toen bleek er iets van een beginnende longonsteking te zitten (en een dubbele ooronsteking). Ze hebben hem een nachtje opgenomen in het ziekenhuis ter observatie. Daarna een week antibiotica, maar hij klinkt nog steeds beroerd. De huisarts neemt het nu wel serieus en sinds maandag heeft hij flixotide. En ik weet dat het even duurt voor het aan slaat, maar hij kan nog geen meter vooruit komen en hij is hartstikke vermoeid. Hij ademt ook supersnel. Op het moment wil hij ook niet liggen.

Dit is trouwens al vanaf zijn geboorte, maar pas sinds de ka hem een nachtje heeft gehouden wil de huisarts het serieuzer in de gaten houden.

Ik weet het soms niet meer. Al vanaf zijn geboorte heb ik het gevoel dat er 'iets' aan de hand is. Maar hij eet en drinkt goed en groeit ook goed. Heb nu de HAP gebeld en daar gaan we nu naar toe.
    Ben benieuwd...
    Ik zal het even laten weten als we terug zijn.

XXX
    Romy

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Sterkte ermee!

3. macaaney

macaaney Lid

6 feb 2010
    93
    0
    0
    NoordBrabant
    succes! ik hoop dat ze iets kunnen geven ter verbetering..
    is ook niet echt leuk voor je ventje:(

4. Miran6

Miran6 Actief lid

31 jan 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meis, heel veel sterkte :(

5. tulip

tulip Niet meer actief

hee heel veel sterkte. Kunnen ze geen buisjes geven of amandeltjes knippen. Mijn meisje bleek ook al 2 jaar met een chronische verkoudheid en oorontsteking te lopen, en de AB kuurtjes die ze gehad heeft bleken uiteindelijk niks geholpen te hebben.

6. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.904
    9.428
    113
    Gelderland
    Ah meis heel veel sterkte! Hopelijk gaan ze hem nu een keertje goed onderzoeken...

Dikke knuffel voor Sven en voor jullie natuurlijk ook!

7. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Och arme Sven, sterkte meid!

8. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    heel veel beterschap hou oud is sven

ons zoontje ademd ook al vanaf de geboorten heel zwaar wil ook nooit op zijn rug is altijd verkoude nen heeft hten ook al 2 keer in het ziekenhuis gelegen en kunnen ook niet vinden hoe het komt en wat hij heeft ze dachten eerst een vergroot hartje maar dat was gelukkig niet toen was hij net een week thuis krijg hij een kroepaanval dus weer naar het ziekenhuis weer 2 dagen gelegen nu moet hij 11jan naar maastricht.hoop dat ze ij jou vinden wat hij heeft is niks als de kleintjes zich niet lekker voelen sterkte.
    ons zoontje is bijna 13 wken

9. Romy1979

Nou ben net geweest en bij de hap vinden ze dat ik toch de medicatie met de flixotide moet afwachten 'want dat gaat vast helpen'.
    De huisarts daar noemde net als mijn huisarts ook astma.
    Dus ik vroeg: moet hij voor die conclusie ook niet door een kinderarts gezien worden. Maar dat vinden ze niet nodig.

Ik baal dr gewoon verschrikkelijk van. Sven is van nature een heel vrolijk ventje, maar door dit gedoe raakt hij vaak van slag en heb ik regelmatig een overstuur kind. Vooral 's nachts. De ochtenden en avonden zijn ook al drama's omdat hij nu die inhalator op zn neus moet wat hij echt niet grappig vind. En het enige gevoel wat ik zo langzamerhand krijg van de ha is dat ik overbezorgd ben. Want ja: hij behandeld immers zoveel kinderen in zijn praktijk met dezelfde klachten als Sven.
    Dan vraag ik me af waarom ze op het KDV aangeven zich hier zorgen om te maken...want daar vinden ze dat Svens klachten extremer zijn dan bij andere kinderen.

De 1e week van jan moesten we weer even terugkomen bij de HA. Heeft de flixotide dan nog niet aangeslagen dan denk ik dat ik toch ga eisen om een doorverwijzing naar de kinderarts. Zeker gezien zn eerdere longfoto.

@Cynt: Sven is nu 10 maanden. Schrikken zeg een kroep aanval...

10. tulip

tulip Niet meer actief

hmm, jammer dat het gesprek voor jou toch niet het juiste gevoel geeft. Nu even afwachten of de flixotide zijn werking doet, als je het te lang vind duren zou ik toch terug gaan en eisen om een doorverwijzing. Ook door wat ze op het kdv zeggen, zij zien idd veel kindjes en kunnen ook onafhankelijk zien wat erger is. Ook al weten ze niet precies wat er aan de hand is (het zijn geen dokters) kunnen ze het verschil goed zien, zij zien de kindjes nl de hele dag en zo'n huisarts maar 5 minuten. Laat hen anders eens opschrijven en goed benoemen wat ze in welke situatie opmerken en waarin dat verschilt met de andere kids. Dan heb je iets om mee terug naar de dokter te gaan.

Wij hebben het ook eens met een kindje gehad en de HA nam ons gelukkig serieus omdat wij zo met onze neus de hele dag boven op de kindjes zitten.

11. Boefje2010

Boefje2010 Actief lid

11 feb 2010
    350
    0
    0
    Velden
    Hebben hier ook maandenlang getobd voordat we naar de ka konden. longfoto's waren hier gelukkig wel goed. Ook erg veel slijm op de longen (rochelen) en enorm veel hoesten (tot stikkens toe)... Iedere nacht opnieuw.

Hier werd ook aan astma gedacht, maar dat was het toch niet.

Wat hier enorm heeft geholpen is simpelweg zijn hoofdeind van het bedje iets hoger zetten. Toeval of niet, maar sindsdien heeft hij nergens last meer van!

12. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Jezus wat een verhaal. Als ik jou was zou ik je eigen huisarts en alle andere artsen even aan de kant schuiven en met je verhaal bij een kinderarts aankloppen. Het is niet iets wat nu een dagje of week speelt. Volgens mij is het niet meer verplicht om een doorverwijzing via de HA te krijgen. In ieder geval zou ik het zeker, na een aantal dagen wachten misschien, eens proberen. Er is niets zo irri als er niet goed geluisterd wordt vind ik. Successs in ieder geval.

13. Romy1979

Gelukkig heeft het voor jouw zoontje wel geholpen, maar hier staat het hoofdeinde al maanden omhoog :(

Wellicht heeft jouw zoontje dan ook last gehad van maagzuur? Daar schijnen kindjes ook enorm van te kunnen gaan hoesten.

Dat hoesten is eng, zeker tot stikkens toe. Hier ademt Sven met een hele hoog geluid in tijdens de hoestbuien. Zo van hieeeee en dan heel hard. De eerst keer (was hij anderhalve week oud) vlogen we geloof ik allebei van de bank af.

14. Romy1979

Dat is ook een goede tip. Alleen is het morgen de 1nalaatste dag bij bij dit KDV voor Sven, maar het nieuwe kdv wil hier vast wel bij helpen.

Maar de leidster van Sven zei mij ook om goed aan te geven dat ze zich op het KDV zorgen maken en dat zij veel verschil zien met andere kindjes. Het leek wel alsof dit het ene oor in en andere oor uitging bij de ha.

Bedankt voor het meedenken!

15. Romy1979

Hier vond de huisarts hem nog wat jong voor.
    Heeft ze veel AB gehad?

Daar ben ik nl best huiverig voor. Ik heb begrepen dat regelmatig antibiotica geven ook de weerstand kan tegenwerken.

16. Boefje2010

Boefje2010 Actief lid

11 feb 2010
    350
    0
    0
    Velden
    Net uitleg van de KA gehad. Bij onze zoon bleken het zijn neusamandelen te zijn. 's Nachts (door het vlak liggen) druppelde geirriteerd neusvocht van zijn amandelen in de keel.... Doordat hij nu schuin ligt heeft hij daar geen last meer van..

Is je zoontje al getest op het RS-virus of Kinkhoest?

Hoop dat ze bij Sven snel vinden waar het vandaan komt! Iedere keer je bed uit vliegen om te kijken of hij nog wel ademt.... het vreet aan je!

17. Jiri

Jiri Lid

5 dec 2008
    50
    0
    0
    Onze uk gebruikt inmiddels zo'n 4 maanden flixotide. Het heeft een tijdje geduurd, maar slaat dan wel aan. Wij kregen ook van het KDV te horen dat ze wel erg reutelt in haar ademhaling en dat ze haar helemaal voelen ademen en reutelen als ze haar vast hebben. Zijn toen een aantal keer bij de HA geweest, diverse medicijnen gekregen, ook antibiotica (peniciline), maar daar kreeg ze een allergische reaktie op. Daarna toch aan de puff gegaan. In het begin was het krijsen en trappen omdat ze het helemaal niks vond, maar nu pakt ze zelf het maskertje en zet het op haar gezichtje (probeert althans ;)) Het geeft in elk geval geen problemen meer. De constatering van de arts was trouwens ook astma, ook omdat ze voorheen wat last van eczeem heeft gehad, dat schijnt in dezelfde 'familie' te horen. Nu gebruiken we de flixotide 1 keer per dag. Zo af en toe hoor je haar nog duidelijk reutelen, maar het gaat stukken beter en heb het idee dat de flixotide zeker wat doet. Hopelijk groeit ze eroverheen, dat is ook wat de arts aangeeft. We hebben verder ook geen testen gedaan en zijn niet doorverwezen naar een kinderarts oid. Wel hebben we de arts van het CB ook laten luisteren om iets als een longontsteking uit te sluiten. Hopelijk slaat de flixotide bij je zoontje ook aan!

18. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Klinkt als het verhaal van mijn dochter. Vanaf dag 1 na de geboorte begon de ellende. Ze zat altijd helemaal met slijm en haar ademhaling reutelde heel erg. We konden haar niet neerleggen want dan gaf ze slijm over en raakte ze in paniek. We zeten iedere maand wel 2 keer bij de HAP. De huisarts wilde ons ook niet doorverwijzen en uiteindelijk hebben we een second opinion aangevraagd bij een andere huisarts. Deze heeft ons wel doorgestuurd en toen begon een heel ander traject. Ons meisje werd nl verdacht van CF (taaislijmziekte) en het heeft maanden aan onderzoeken gekost voor we definitief de uitslag hadden. Gelukkig heeft ze 'alleen maar' astma.

Ze gebruikt dagelijks medicatie en momenteel gaat het heel erg goed. We hebben helaas onze huisdieren niet kunnen houden, maar sinds onze hondjes bij vrienden wonen gaat het stukken beter. Ze reutelt altijd nog een beetje en ze snurkt als een bouwvakker, maar het is een heel energiek en vrolijk kindje.

Als ik jou was zou ik ook een second opinion aanvragen. Dat de leidsters van het kdv zich zorgen maken zegt ook wel iets. Ze zien zoveel kindjes met een normale verkoudheid, dus ze hebben genoeg vergelijkingsmateriaal.

Succes en sterkte!! Ik weet hoe verschrikkelijk het kan zijn om je kindje zo benauwd te zien.

19. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa heeft toen ze 5maanden was bronchitis gehad en toen kreeg ze ook pufjes.
    wij hebben toen het liedje van de wielen van de bus aangepast.
    wij zongen toen: de toeter van alyssa doet toet toet toet, toet toet toet, toet toet toet, de toeter van alyssa doet toet toet toet iedere dag.
    zo was het wat minder erg voor alyssa en wij wisten dat ze lang genoeg ademde om de medicatie binnen te krijgen.

misschien heb je iets aan deze tip.

heel veel sterkte en ik hoop dat je snel weet wat het is.

liefs doris

20. Romy1979

Jouw verhaal geeft wel hoop. Hoelang heeft het ongeveer geduurd voor het aansloeg?
    Overigens hier ook sprake van exceem.

Deel Deze Pagina