Wist even niet zo goed wat voor titel ik moest geven dus dan maar deze. Onze zoon heeft 9 mnd borstvoeding gehad in die 9 mnd misschien totaal 2,5 week door geslapen. Vanaf het moment dat we gingen afbouwen en hij meerdere flessen kv kreeg sliep hij wel door! Tot groot genoegen van ml die ook vaak riep "wedden dat hij op kv wel door slaapt"! Nu moet baby 2 in februari komen en die zal ook borstvoeding gaan krijgen! Het zou natuurlijk fijn zijn als deze baby eerder door slaapt maar besluit ook deze iedere nacht te komen dan ga ik alsnog met liefde voeden! Ik zat laatst alleen wat te denken en vroeg me het volgende af, in hoeverre is je eigen eetpatroon van invloed op de voedzaamheid van je borstvoeding? Ik eet gezond en gevarieerd, altijd verse groentes en fruit, weinig verkeerde vetten ( snaai werk, junkfood). Maar daarentegen eet ik ook "weinig" gezonde vetten. Ik eet bijv geen boter op mijn brood, in de borstvoeding periode bij zl dronk ik magere melk, ik ben zuinig met bakboter wat 9 van de 10 keer overigens olijfolie is en ik eet geen vlees! Nu vroeg ik me af, en misschien is dat wel een hele stomme gedachte, of het positiever, qua doorslapen, gaat uitpakken als ik die dingen ga veranderen?! Ik zal niet ineens weer vlees gaan eten maar de andere voorbeelden met name..... Er zijn hier vast meiden die hier meer verstand van hebben dan ik dus ik ben benieuwd....
Die van mij sliep de afgelopen week niet door ondanks: dat ik gezond eet .. Denk dat t aan je baby ligt
Of t de reden van niet doorslapen is geen idee maar weet wel dat je je melk kan vervetten door veel noten avocados boter volle producten te eten. K moest me melk van de vlk gaan vervetten omdat de kleine niet aankwam.
Volgens mij heeft het weinig te maken met of je baby doorslaapt maar ik denk wel dat het voor jezelf en dus automatisch ook voor de baby beter is om meer "gezonde vetten" binnen te krijgen. Noten en avocado zijn dan inderdaad goede tips. En (half)volle melk in plaats van magere is misschien voor de borstvoedingsperiode ook wel een goed idee.
Magere melk is de deur al uit, vond halfvolle voor zoon beter. Ga het wel proberen om dat soort producten meer te nuttigen. Kan nooit kwijt natuurlijk en als baby dan wel sneller door slaapt is dat alleen maar mooi meegenomen. Al weet je natuurlijk nooit waar het dan door komt!
Als je jezelf niet uithongert en er niets raars aan de hand is, heeft het allemaal weinig invloed op de kwaliteit van je melk. Vetter gaan eten om je melk vetter te maken is dus onzin. Ook gaat het qua doorslapen helemaal niet uitmaken, het enige wat misschien (zijn de meningen nog over verdeeld) invloed zou kunnen hebben, zijn oppeppende middelen, zoals cafeïne en chocolade. Dat zou je dus kunnen proberen te laten of minstens te beperken. Dan nog blijf je zelf ook vetten nodig hebben, het is een belangrijk onderdeel van je eten. Ik zou dus vooral voor jezelf even kijken dat je voldoende gezonde vetten binnen doet.
Misschien een hapje tukzand voor de nacht ? hihi nee hoor grapje.. Ik denk dat je t niet zo sterk kan bijinvloeden. behalve gezond eten/ drinken maar dat doe je toch? Succes met je kleine !
Volgens mij is het een gegeven dat borstvoeding lichter verteerbaar is dan kv, dus dat je baby zodoende eerder zal doorslapen op kunstvoeding, Daarom kunnen ze toch ook van kunstvoeding "te dik" worden en kan je van borstvoeding nooit teveel geven. Mijn dochter slaapt overigens vanaf 9 weken door (dwz 9 uur aan een stuk) met borstvoeding, dus het hangt ook gewoon van je kind af inderdaad.
borstvoeding is licht verteerbaar en dus eerdre weer een honger gevoel. Hoewel je snachts natuurlijk graag een volle nacht maakt, is het juist veel gezonder voor je baby om snachts wel te drinken ipv zo ''volgedouwt'' te zitten dat er doorgeslapen wordt. Dit hield ik mezelf altijd maar voor als ik snachts een voeding moest geven ookal was slapen ook wel fijn . Al heb ik het nooit als belastend ervaren. Lekker knus tegen me aan in bed, sliepen we vaak samen al weer verder ondertussen! Zeg je man maar dat hij er niet zo op moet hameren, want dat maakt het voor jou enkel zwaarder om te doen. Ook bij de 2e komt er een moment van doorslapen en dan ben je het zo allemaal weer vergeten!
je zou es kunnen kijken naar je vetlaag als je wat afgekolfd hebt.. je kent mn medische toestand nu, en in die periode heeft mn melk wel degelijk een dunnere vetlaag...omdat ik gewoon weinig produceer ..maar zodra mn productie steeds wee rop peil is is het weer in verhouding een lekkere vette laag..maarja bij mij heeft het dus ehct met mn productie te maken en lichamelijke toestand.. de oudste sliep 6 uur door vanaf 7 wkn en vanaf 12 weken sliep hij 12uur lang op borstvoeding... jongste sliep met 5 weken al meer als 6 uur en met 10 wkn 10 uurtjes...totdat ik dus last kreeg met die schildklier ( blijkt nu) Maar dus beide op mn borstvoeding, en bij mn jongste eet ik een stuk slechter als bij de eerste dat wel..wel nog altijd gewoon vers maar niet extreem gevarieerd ofzo, vaker aard vlees, groente of makkelijke pasta...goede vetten gebruik ik wel royaal...Maar ik eet ook zo nu en dan slechte vetten, eet ook weinig fruit enz * schaam* Slik trouwens wel een multi vitamine
Volgens mij is dat idd niet zo. Overigens hier flink vette melk, dochter groeit als kool, deed de oudste ook. Maar doorslapen deed de oudste wel snel na 5/6 weken tot 6 maanden en nu nog sporadisch. Jongste heeft rond 6 weken een paar nachten geslapen van 11-5 maar komt nu vrolijk 2x per nacht.
Ik had een tijdje het idee dat mijn voeding ook niet voedzaam genoeg meer was omdat mijn meisje na 3 maanden ook niet meer doorslaapt. Ik heb toen contact gehad met de lactatiekundige en deze adviseerde cashewnoten en ananas. Dit zijn inderdaad de goede vetten en het is dus wel degelijk zo dat dit van invloed is op je borstvoeding!
Cashewnoten en ananas zouden (is nog niet bewezen, van geen een voedingsmiddel zelfs, maar veel mensen merken wel degelijk verschil) de productie verhogen. Dat is iets heel anders dan je melk voedzamer maken. Dat kan je echt niet met voedsel. In ananas zit overigens helemaal geen vet, dus ook geen goede vetten.
Uhm, was er al " bang" voor dat dit niet zo zou zijn. Ik kreeg het ineens als gedachtespinsel in mijn hoofd en ergens klonk het me heel logisch! Ach ja, we zien wel. We krijgen nu ook een heel ander kind dus misschien is het stellen van deze vraag bij voorbaat al overbodig geweest. Iig bedankt voor de reacties!