Hoi ! Heb even een vraagje aan alle meiden die in de zomer zwanger waren; ik weet dat je niet open en bloot mag zonnen als je zwanger bent ivm uv straling, maar kun je dan wel gewoon lekker van het zonnetje genieten als je met dit mooie weer in de tuin zit bijv? Of moet je altijd meer in de schaduw blijven zitten? Hoe zijn jullie door de "zonnige" zomermaanden heen gekomen?
Je mag wel in de zon zitten alleen moet je je heel goed insmeren met een hoge factor. En uiteraard niet de hele dag bakken maar ff in de zon zitten kan geen kwaad. Je kan het natuurlijk ook afwisselen,ene half uur in de zon,ander half uur in de schaduw. Je moet ervoor zorgen dat je gezicht (voor de zwangerschapsvlekken) en je buik niet te veel zon krijgt.
Hoi, Dat in de zon zitten valt wel mee hoor. Natuurlijk zijn sommigen meer gevoelig voor zwangerschapsmasker. Maar ik was in 2008 in juli uitgeteld en mijn laatste maand was het ongeveer 25-30 graden (ben bevallen toen het 30 graden was). Ik kan je vertellen dat als je zo zwanger bent je uit je zelf wel in de schaduw gaat zitten want het is dan echt geen pretje meer. Heel veel succes.
ik was zwanger/hoogzwanger in de zomer vorig jaar, en ik heb af en toe wel in het zonnetje gezeten. Alleen heb je kans op een zogenoemd zwangerschapsmasker en als je dat krijgt gaat het niet meer weg. Maar geloof mij (of in elk geval: ik had het).. ik had het zo bloedheet m'n hele zwangerschap en helemaal in de zon dat ik zelf echt liever in de schaduw bleef hoor (en het daar nog te warm had). Ik ging niet voor m'n lol in de zon zitten.
Heb gister de hele dag in buiten gezeten (nu 27w) soms in de zon soms uit de zon, we hebben in elk geval een goede parasol gekocht waar je heerlijk in onder kan zitten. Van de warmte heb ik gelukkig nog geen last van. Ook heb ik m'n gezicht om de 2 uur ingesmeerd met F30 de rest was ik vergeten en mn armen en benen zijn een klein beetje verbrand
Ik was nog niet hoogzwanger in de zomer, maar zo'n 5 maanden onderweg. En die warme dagen waren wel echt verschrikkelijk! De zon zocht ik echt niet op, maar in de schaduw wordt je ook bruin. Ik had trouwens om zwangerschapsmasker te voorkomen naast het insmeren ook een paar vrolijke zomerhoedjes gekocht.
Ik heb van het weekend gewoon in de zon gezeten hoor! geen verschil te merken.. Maar mijn buik is niet zo groot nog Gewoon insmeren om de 2 uur en af en toe ff uit de zon.. Ben ook een beetje verbrand van zaterdag toen was ik vergeten in te smeren maar heb daar verder niks aan over gehouden.. Dus gewoon lekker doen wat je zelf prettig vindt.. Wel moet je in de gaten houden of je zwangerschapsmasker krijgt. Ik heb er (nog) geen last van..
Thanx, meiden! ik ben gisteren ook een beetje verbrand op mijn armen en geloof ook in mijn gezicht. Dat van de zangerschapsmasker kende ik wel, maar wist nog niet dat het door de zon kwam good to know! Ik ben zelf geen type wat lang in de (warme) zon kan bakken en braden, dus dat scheelt alweer, maar ik zal er op gaan letten dat ik me vaker insmeer!
Ik blijf liever uit de zon! Ik heb het al warm genoeg van mezelf zonder die zon. Ben ook blij dat ik niet zo heel erg lang meer hoef... af en toe zweet ik me al rot zonder al teveel te hoeven doen! Succes voor iedereen straks in de zomer! xx sas
Ik vind die zon op hete zomerdagen ook helemaal niets. Blijf dus sowieso liever in de schaduw! Heb me de afgelopen 2 dagen trouwens ingesmeerd met de factor 50 zonnebrand van zoonlief, nadat ik zaterdagmiddag ontzettend was verbrand door een half uurtje in de zon te zitten
Ik smeer me met dit weer al na het douchen in, en dat elke 2 uur. Ik smeer met factor 15, wil nog wel een beetje bruin worden. In de zon zitten doe ik niet, ik word er ook duizelig van. Veel drinken is ook belangrijk en zeker niet met je blote buik in de zon!
Volgens onze vk kan het echt absoluut geen kwaad om met je blote buik in de zon te zitten! Zolang je maar zorgt dat je het niet té warm krijgt en je buik dus ook afkoeling krijgt. (en uv straling gaat niet dóór de buik heen en kan je kindje niet bereiken) Ik ben vorige week (19 weken zwanger) naar Tenerife op vakantie geweest, heb heerlijk in de zon gelegen! Natuurlijk ook heeeeeel goed ingesmeerd (factor 30 en 50) maar dat ging prima. En veel afgewisseld met de schaduw en zwembad! Ik kan normaal al niet heel goed tegen de hitte, maar nu niet extra last van gehad ofzo. Met mijn gezicht wel heel voorzichtig geweest ivm zwangerschapsmasker. Maar buik en rest van het lichaam kon het nog prima in de hitte houden! Gewoon goed afkoeling zoeken en veel drinken tussendoor! Ben wel benieuwd hoe het straks voelt als ik >30 weken zwanger ben. kan me voorstellen dat het dan niet meer leuk is in de hitte.
Ik ben net een weekje naar Egypte geweest en het was heerlijk. Ik heb iets minder in de zon gezeten dan dat ik normaal gesproken doe (ik ben iemand die normaal gesproken gaat liggen bakken) en heb me ingesmeerd met factor 30. Ik ben lekker bruin geworden en heb geen zwangerschapsmasker gekregen. Zonnen mag, mag je hebt dus kans op een zwangerschapsmasker. Ik ben er niet zo bang voor. Mijn moeder heeft het ook gehad en bij haar is het weggegaan. Maar gelukkig heb ik het niet .
Ik smeer me elke ochtend na het douchen al standaard in (mits het mooi weer is) en dat herhaal ik eigenlijk de hele dag door. Ik gebruik factor 30 en wordt desondanks zelfs sneller bruin dan normaal. Ik zit wel lekker in de zon, maar merk dat ik er minder goed tegenkan en sneller de schaduw opzoek. Ik ben trouwens ook goede vriendjes met een flesje spa blauw, want heb duidelijk meer dorst. Verder veel de pootjes omhoog, want door het warme weer begin ik vocht vast te houden.
Pff vandaag met dit weer naar een braderie geweest maar vind het vreselijk die zon! Lekker uit de schaduw en een lekker windje erbij dan houd ik het goed uit, idd goed drinken en af en toe een waterijsje. Maar das ieder voor zich, kon er eerst wel goed tegen maar nu niet meer zo, en goed insmeren. Als je zo'n zwangerschaps masker krijgt heb je grote kans dat je het nooit meer kwijt raakt.
De meesten schrijven het al: je trekt het niet eens om een lang tijd in de zon te zitten. En idd goed smeren. Ik zorg dat ik met bovenlijf in de schaduw van de parasol zit en benen in de zon. Als het te warm wordt: voeten in een koud badje. Helpt ook goed tegen dikke voeten door vocht vasthouden want dat gaat vrijwel zeker gebeuren met die warmte. Ook fijn: 's avonds smeren met een mentholgel o.i.d. Heerlijk!
ik heb gisteren even lekker in de zon gezeten,en trek dan wel een wit hempje aan,of leg een witte doek op mijn buik. merk goed dat mijn buik in tegenstelling tot de rest van mijn lichaam koeler blijft,ketst de zon een beetje af. verder smeer ik me wel goed in.
Ik heb afgelopen weekend de zon echt vermeden, alleen onder een parasol gezeten, ik merk dat ik nu de laatste week een ontzetend masker krijg, net of ik zelfbruinings creme heb gebruikt maar niet goed uitgesmeerd, dus ik blijf helemaal uit de zon. Trouwens ik kan die warmte ook niet goed meer hebben...
In m'n eerste zwangerschap was ik hoogzwanger in de zomer. Ik heb het niet anders gedaan dan normaal. Het was toen een heel warme zomer. Gewoon in bikini gelopen (had een mooi buikje) en had toen een heel bruine buik. Verder uit de zon gaan als het me echt te heet werd. Bakken doe ik sowieso nooit echt. Had geen last van een zwangerschapsmasker. Is allemaal prima gegaan en een gezond kindje op de wereld gezet.