Help, wat moet ik hiermee?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vica86, 25 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Sinds mijn vorige controle is mijn onderdruk 85. Normaal rond de 60/65.
    Het is wel langzaam opgelopen.

Maar nu heb ik sinds vanavond hoofdpijn, bandgevoel om mijn buik en ben ik misselijk. Nu zie ik ook heel licht sterretjes..
    Maar ik heb een bloeddrukmeter hier (polsmeter) en mijn onderdruk is nog gewoon 85. Dus niet dramatisch hoog en niet hoger dan de afgelopen week.

Wat moet ik hier nou mee? Neem aan dat als ik zwangerschapsvergiftiging zou hebben de bloeddruk verder op zou lopen toch? Dus dat lijkt het mij dan weer niet.

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Vica, bij die symptomen zou ik zeker wel bellen. Ookal is je bloeddruk goed, misschien heb je wel eiwitten in je urine..... of moet je apparaat gekalibreerd worden ofzo..... Ik zou geen risico nemen.

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Het is niet allemaal heel sterk aanwezig. Kan ik dan niet beter wachten met bellen?

4. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Als je onderdruk normaal 65 is dan is 85 behoorlijk hoog hoor!!
    Zal er niet mee rond blijven lopen

5. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Zou bellen!! Mijn is verteld dat tot de onderdruk 90 het niet erg is maar met de klachten die je erbij heb zou ik het er niet op wagen!

6. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    mijn onderdruk is ook verhoogd naar 80 heb voor de rest nergens last, word wel sterk onder controle gehouden, maar mij is wel meteen verteld met symptomen meteen bellen! dus ik zou het toch maar gewoon doen!

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik ben toch eigenwijs gaan slapen. Paar keer beroerd wakker geworden. Net ook, helaas was dochtertje ook wakker. Dus nu maar uit bed.

Mijn zicht is net of ik heel lang in fel licht heb gekeken en dan ineens naar het donker kijk. Het gaat alleen niet weg. Het is wel minder op te merken als ik overal het licht aan zet.

Bloeddruk was volgens mijn meter 87 toen ik net wakker was.

8. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Als de sodemieter bellen!!!

Waarom open je een topic als je de wijze raad van de mensen wegwuift?

In het belang van jezelf en van je kindje zou ik zsm de vk bellen, het klinkt niet best namelijk.

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Omdat ik, op het moment dat ik daadwerkelijk ging slapen, mij beter voelde. Hoofdpijn leek weg te trekken en sterretjes waren weg.

Ik ga nu gelijk bellen... *ik voel me ook altijd een beetje bezwaard als ik op een tijdstip bel waarop mensen slapen, weet dat dat niet hoeft, maar kan er niks aan doen*

10. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Succes!

Niet druk maken om het tijdstip hoor daar worden ze voor betaald ;)

Dit soort dingen moet je gewoon heel serieus nemen en niet zelf gaan dokteren ;)

Sterkte, ik hoop dat er niks aan de hand is! Laat je het weten?

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Moest de ambulancedienst bellen om de vk op te laten piepen... Wordt zo dus teruggebeld door de vk.

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Op weg naar het ziekenhuis...

13. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    jeeh Vica wat lees ik nu allemaal? Veel sterkte en ik hoop dat het niets ernstigs is. Laat je het even weten? Knuffel*

14. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ben ook benieuwd! ben blij dat je gebeld hebt! En hoop dat het niets ernstigs is!

15. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Die bloeddrukmeters voor thuis zijn niet te vertrouwen.... het is niet voor niks dat de verloskundigen vaak handmatig meten met de ouderwetse bloeddrukmeter! Hoop dat alles mee valt voor je!

16. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Pff, ben blij dat je gebeld hebt zeg! Doodeng, al die symptomen. Nu hopen dat de onderzoeken een beetje meevallen en ze alles onder controle kunnen houden, succes!

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Er is niks uit de onderzoeken gekomen. Nu ben ik thuis en moet ik volledige rust houden. Mag niet eens eten koken.

Maandagochtend weer terug om de onderzoeken te herhalen..

18. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Toch goed dat je gegaan bent. zw-vergiftiging kan heel snel gaan (spreek uit ervaring), en daar wil je geen risico mee lopen. Probeer je rust te houden en ik hoop dat je maandagochtend weer goed nieuws krijgt!

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Pfff... krijg er nu ook koorts bij.. Lijkt mij meer een griep of niet?

20. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Kan maar zo griep zijn! Neem volledig rust zoals je werd geadviseerd! Heel veel succes!

Deel Deze Pagina