Leeg vruchtzakje

Discussion in 'Zwangerschap' started by MamaTess, Jul 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaTess

MamaTess Actief lid

Mar 29, 2011
    153
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Na een positieve zwangerschapstest eind juni had ik vorige week vorige week vrijdag (18juli) de eerste echo. Volgens eigen berekening zou ik dan ongeveer 7 weken zwanger zijn. Na een inwendige echo werd een leeg vruchtzakje geconstateerd. Dit hadden wij totaal niet verwacht omdat we al 2 kids hebben en dit nog nooit eerder hadden meegemaakt...
    De verloskundige zei dat het op een miskraam zou uitdraaien omdat volgens haar het vruchtzakje de grootte had van 6 weken zwangerschap en dus gestopt zou zijn met groeien. Ik mocht voor mijn eigen geruststelling een week later nog een echo laten maken.

Deze echo hebben wij donderdagavond 24juli gehad en nog steeds bleek het vruchtzakje leeg te zijn. Alleen deze had nu wel de juiste grootte. Van 7 weken en 3 dagen! Mooi op schema dus alleen LEEG!!:(

Ik heb helemaal geen ander gevoel dan bij mijn andere zwangerschappen. Geen pijn/kramp, geen bloedverlies gehad...

Nu moeten we aanstaande maandag naar de gynaecoloog voor medicijnen die de miskraam gaan opwekken. Alleen begin ik nu weer te twijfelen. Is het niet te vroeg? Wat als er ineens wel iets blijkt te zitten?! Heeft iemand hier ervaring mee en wat denken jullie? Eerlijk antwoord graag:) Ik zou maandag rond de 8 weken moeten zijn.

Liefs..

2. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,470
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als ik eerlijk mag antwoorden dat denk ik dat de kans nihil is dat dit goed gaat aflopen. Maar vraag bij de gyn gerust nog een controle-echo als ze dit uit zichzelf niet doen. Is er maandag nog steeds niets te zien, dan kin je je er met een gerust hart (voor zover dat mogelijk is, maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel) bij neerleggen dat het niet zo heeft mogen zijn.
    Heel veel sterkte gewenst!

3. MamaTess

MamaTess Actief lid

Mar 29, 2011
    153
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja, ik zal maandag nog wel om een controle echo vragen. Het is allemaal zo onzeker. Ben in 1 week tijd 2 kilo afgevallen (wat dan wel weer positief is;)) Ik was er na de tweede echo echt van overtuigd dat het gewoon mis was maar nu beginnen toch de twijfels weer op te spelen. Lijkt mij dat ze maandag echt wel ''iets'' zouden moeten zien. Afwachten dus...

Dankjewel!

4. guz3

guz3 Actief lid

Feb 17, 2008
    304
    0
    16
    Je gevoel volgen en nog een x laten kijken. Hier weleens meer hetzelfde gelezen en na het slikken van de pillen, bleek er wel wat te zitten...helaas toen niet gered. Succes en sterkte!

5. LinOo

LinOo Bekend lid

May 6, 2014
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit klinkt als mijn missed abortion.. Er werd toen gedacht aan een "windei"
    Heel erg veel sterkte!

6. furby

furby Bekend lid

Mar 14, 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Even weinig puf om uitgebreid te reageren maar ik ging met 7.3 voor een echo maar er was alleen een zwangerschapsholte te zien. Een miskraam volgens de verloskundige. Precies een week later lag ik bij de gyn die besloot een controle echo te maken wat schets onze verbazing een vruchtje met hartslag. Ben uiteindelijk met de termijnecho voorruit gezet, dus zou nog verder geweest zijn maar er was toen niks te zien!

Vraag voor je eigen gevoel voor een extra echo.

7. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

Feb 16, 2013
    2,167
    364
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Ik heb hetzelfde meegemaakt bij mijn eerste zwangerschap vorig jaar in april....ook een leeg vruchtzakje bij 7 weken ongeveer. Ook na controle bij de gyn, bleef het helaas leeg. Vruchtzakje groeide wel gewoon mee met de termijn maar bleef leeg. Bij ca. 9 weken een currettage gehad omdat het niet uit zichzelf los kwam.

Maar wie weet loopt het voor jou anders af....de wonderen zijn de wereld nog niet uit!

In ieder geval sterkte!

8. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

May 29, 2013
    1,563
    46
    48
    Ik heb helaas het zelfde mee gemaakt, eerste echo rond 6,5 week.
    Leeg volgens echoscopiste, twee weken later weer leeg.
    Week erna weer leeg, mocht vorige week kiezen, curretage, afwachten of tabletten. Ik heb voor het laatste gekozen.
    Ook ik had geen bloedverlies of krampjes, voelde me op en top zwanger :(
    Gelukkig begon het gister/vannacht vanzelf.
    Ik wil je heel veel sterkte wensen!
    (Hoop mee dat er maandag wél een hartje te zien is!)

9. MamaTess

MamaTess Actief lid

Mar 29, 2011
    153
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jeetje Furby, dat is ook wat! Wat fijn voor je! Ik hoop hier ook op een goede afloop. Het kan dus wel schijnbaar maar ga er niet vanuit..

Bedankt voor jullie reacties. We hebben gisteren besloten om de afspraak met de gyn naar eind van de week te verzetten. Dan hoop ik dat mijn lichaam het in de tussentijd vanzelf afstoot en anders ben ik er met de controle echo geruster op dat er ECHT niks zit.

Heeft er iemand ervaring met die pillen/tabletten? Ik ben namelijk een beetje bang voor een narcose dus voor een curettage zou ik in eerste instantie niet kiezen maar aan de andere kant is het dan wel in één keer weg. Ik wil ook niet ellenlang wachten tot mijn lichaam het vanzelf afstoot..

10. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,470
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    De werking van pillen kan heel wisselend zijn. Volgens mij kom iets van 80% binnen 24 af. Bij sommigen duurt het wat langer en als je helemaal pech hebt, dan moet je alsnog een curettage. Maar de ervaringen die ik ken in mijn omgeving zijn eigenlijk heel 'positief'. Als je het zo wilt noemen.

11. LinOo

LinOo Bekend lid

May 6, 2014
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ervaring mee.. Eerste keer ging heel snel.. Binnen een uur kramp en binnen 4 uur was het voorbij.
    Tweede keer niks gevoeld of gemerkt (maar toen had ik ook al 3 weken bloeding) maar was ik wel schoon bij de controle.

Tabletten zou ik (ondanks de enorme pijn de eerste keer) wel aanraden.
    Maar ik hoop toch dat dat niet nodig is..

12. Shirleymommy

Shirleymommy Fanatiek lid

Dec 28, 2012
    1,307
    28
    48
    NULL
    NULL
    Een kennis van mij heeft precies hetzelfde meegemaakt. Ze zidne ook dat er niks in een vrichtzakje zat. Maar ze bleef volhouden dat ze geen medicijnen wilt voor een miskraam. En later bleek dat er toch wat zat maar het was op de echo gwn niet goed te zien en ze is inmiddels al bevallen van haar dochter.

13. MamaTess

MamaTess Actief lid

Mar 29, 2011
    153
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou...net gebeld naar het ziekenhuis om de afspraak te verzetten. De eerste mogelijkheid is pas begin september!! Dat gaat hem dus niet worden... Nu toch maar oppas geregeld en vanmiddag naar de gyn.

Hoop zoooo dat er een wonder gebeurd en er ineens toch iets te zien is op de echo...:)
    Ik ga er maar niet teveel vanuit.

Voel me nog steeds behoorlijk zwanger dus denk ook niet dat het vruchtzakje gestopt is met groeien. Hoop dat de gyn me een beetje goed kan adviseren.
    Ik hou jullie op de hoogte!

Bedankt voor jullie reacties!

14. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Ik duim voor een wonder!

15. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,470
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Heel veel sterkte! Hou rekening met negatief nieuws, maar hou zeker hoop op een wonder. It ain't over till it's over!!!

16. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Ik had bij mijn 3de zwangerschap ook een echo met 7 weken... Leeg vruchtzakje ( ik had er al geen vertrouwen in dat het goed was)
    Toch bleef ik die wachtweek nog een beetje hoop houden helaas met 8 weken nog steeds een leeg vruchtzakje.
    Een dag later kreeg ik bloedverlies dit heeft ruim 4 weken aangehouden toen pas was het voorbij (ik wilde geen medische ingreep en hebben de natuur zijn gang laten gaan)
    Ik werd wel om de paar dagen gebeld door de VK omdat het zo lang duurde en ze bang waren voor koorts.

Heel veel sterkte! Het is niet niks...

17. MamaTess

MamaTess Actief lid

Mar 29, 2011
    153
    0
    16
    NULL
    NULL
    Helaas was er nog steeds niks te zien op de echo. De gynaecoloog was ook heel overtuigend dat er echt niks zat. Ikzelf had nog een beetje mijn twijfels omdat er een soort ''schaduw'' in het vruchtzakje te zien was maar hij zei meteen: ''Ja, die is leeg.''
    Ik heb nu cytotec meegekregen. Daarvan moet ik er 4 inbrengen en dan 48 uur later weer 4. Vrijdag terug voor controle of alles er dan uit is.

Overigens vond ik die man echt heel zakelijk. Nu moet dat natuurlijk ook wel maar iets meer begrip zou fijn zijn. Ik zei tegen mijn man: ''HIJ kan dit wel iedere dag meemaken maar IK niet!'' Maar goed...dat veranderd er misschien niet veel aan.

Nu hopen dat het allemaal snel achter de rug is en we weer verder kunnen. Morgen eerst nog een dagje wat leuks doen met de kids voor de ellende begint ;)

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

18. LinOo

LinOo Bekend lid

May 6, 2014
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ach jeetje :( als je er zelf nog geen goed gevoel bij hebt dan wacht je nog lekker even hoor.. Over een week nog een extra controle misschien? Jammer dat de arts zo zakelijk was. Inderdaad jij maakt dit (gelukkig) niet dagelijk mee.
    Heel veel sterkte in elk geval!
    (tip, zorg dat je kraamverband in huis hebt)

19. exciting

exciting Fanatiek lid

Dec 10, 2013
    3,172
    983
    113
    Female
    Friesland
    Veel sterkte..

20. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,470
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat triest te horen dat het toch echt niet anders is.
    Hoop voor je dat de medicatie snel werkt en dat je er niet te veel last van hebt.
    Duim voor jullie dat je snel weer (goed) zwanger mag zijn!

Enne... Gyns kunnen idd horken zijn!

Share This Page