Hallo, Even een vraag, heb vandaag een halve liter verse vruchtensap sinaasappel aarbei gedronken. Van die verse flessen van de C1000. Hier zit enkel en alleen verse sap in en geen conserveringsmiddelen. Mag dit eigenlijk wel?? Je moet fruit goed wassen ivm listeria, maar dit kun je natuurlijk niet wassen! Dom van mij! Alvast bedankt!
Ik zie regelmatig topics van jou voorbij komen en volgens mij maak jij je echt veeeeeeel te druk! Ik zou me hier absoluut geen zorgen om maken, sterker nog.. ik had er zelf geen seconde bij stilgestaan of een vers sapje misschien niet gedronken zou mogen worden.
Verse vruchtensappen zijn vaak mild gepasteuriseerd om de houdbaarheid te verlengen, listeria overleeft dan niet. Je mag het dus gewoon hebben.
Als je zelf een sinaasappel perst was je het sap toch ook niet? Ik zou me eerder druk maken om alle bestrijdingsmiddelen/E-nummers in kant en klare fruit sapjes (als je je dan toch ergens druk over wilt maken..) Aardbeien buiten het seizoen zijn flink bespoten.
Er zijn maar een paar dingen waar je echt mee op moet passen (alcohol, rauw vlees, rauwmelkse kaas) en verder moet je je vooral gewoon geen zorgen maken.
Lekker genieten met dit warme weer van die vruchten sapjes meid . En als jeje zorgen maakt ergens over gewoon altijd lekker plaatsen hoor, of het nou overdreven is ofniet. (Sommige mensen doen net alsof ze verplicht hier online moeten komen om antwoord te geven.. )
drink ze regelmatig hahaha en hoe wil jij anders sapjes gaan wassen????? ben ik wel erg benieuwd naar eigenlijk... als ik ze zelf maak spoel je ze natuurlijk ff de vruchten af die je volledig gebruikt maar ach overdrijven is ook een vak he....
Dank je dames, Chai, bedankt voor je begrip....... Soms weet ik het even niet meer allemaal hoor. Die hormonen.
Liters heb ik gedronken tijdens mijn eerste zwangerschap! Mijn zoontje heeft er niets aan overgehouden hoor. Momenteel heb ik er wat minder behoefte aan, maar mocht ik er trek in hebben, drink ik het volop!
Ik neem aan dat ze voor het persen in zo'n fabriek het fruit wel door een badje halen hoor! Dat fruit komt niet steriel binnen. Zal zand en beestjes bijzitten Ik pers zelf mijn sap en ik was mijn fruit eigenlijk nooit... Heb ik nooit gedaan ook... Heb 1 gezond kindje en 1tje in de maak! Groente was ik wel xxx
Geen zorgen, lekker drinken. Sap kan geen kwaad. De reden dat je fruit moet wassen voor je het eet, is het risico op besmetting met toxoplasmose. Toxoplasmose | Voedingscentrum Listeria kun je oplopen door andere dingen: Listeria | Voedingscentrum Verdere interressante info: Eten en drinken tijdens de zwangerschap | Voedingscentrum