Hallo meiden, even voor de zekerheid. Ik wist eigenlijk niet dat voorgepakte vis niet mag, Ik heb gisteren zalm filet gegeten, mag dat ook niet ? want ik lees alleen maar over gerookte zalm, maar niet over gewone zalmfilet. En hele nacht en 's ochtends ben ik misselijk, maar ik hoef niet over te geven. Zou dat daardoor komen? baby25
Het gevaar van voorverpakte vis zit in de listeria-bacterie. Dat is een bacterie waar je ongeboren kind erg ziek van kan worden, maar waar jij niets van merkt. Als je erg misselijk bent komt dat dus niet door die eventuele bacterie, maar door een griepje of heel misschien was die vis niet helemaal goed meer... De kans is groter dat het 'gewoon' zwangerschapsmisselijkheid is. Voor je kleine kan die misselijkheid geen kwaad. Ik weet niet hoe jij die zalmfilet hebt gegeten: warm of koud. Als je de vis goed hebt verhit, is er ook geen bacterie meer. Maar als je die koud eet geldt het zelfde als voor gerookte zalm: niet doen als die vacuumverpakt was, alleen eten als het écht vers is. Hoe dan ook: je hebt het al gegeten, dus nu kun je er niets meer aan doen, dus vooral niet druk over maken. Die misselijkheid komt niet door listeria.
Hoi, Ik heb voor de onduidelijkheid zalm maar helemaal van mijn lijstje geschrapt. Ik zou alleen nog gebakken zalm willen eten. Er is in Nederland wel een griep epedemie gaande ik ben ook al de pineut. Ik zou even met de verloskundige bellen. Groetjes, uck
Alleen gerookte zalm mag niet. Gewoon zalmfilet die je normaal verhit/gebakken hebt mag je gewoon hebben hoor. Valt onder de vette vis, dus is nog hartstikke goed voor de kleine ook
Gerookte verse zalmfilet van de visboer mag wel hoor, ik haal zelf nooit voorverpakte vis, ga altijd naar de visboer. Is een stuk verser/lekkerder/veiliger!
Bedankt dames, ik heb het zalmfilet gewoon gebakken, maar gedaan is gedaan, vanaf nu ga ik alleen maar verse vis eten. Mag ik dan alle soorten eten? Ik bedoel bakken of koken, of zijn er soorten die ik niet mag eten? baby25
Vanaf een aantal maanden roofvissen als tonijn en zwaardvis alleen met mate, ivm het kwik dat zij in hun vetten opslaan. Als je het kookt of bakt of hoe dan ook verhit is het goed. Voorverpakte vis dus liever niet omdat de slechte bacterie ook in de koelkast vermeerdert. Als je weet dat het echt vers is kan je het gewoon eten, bij twijfel gewoon niet doen..