hallo meiden eindelijk na 4 jaar zijn we zwanger GEWELDIG bij mijn vorige zwangerschap 10 jaar geleden leefde ik op een hele grote roze wolk,alles was leuk,ik voelde me goed en zelfs de bevalling zal ik zo weer over willen doen. nu is het even anders.......!!!! ik ga al 5 weken kapot van de pijn in mijn buik,volgens zeggen zijn het mijn darmen. gister hebben we een echo gehad en daarop was een mooi kloppend hartje te zien,ik ben nu 7w en 5d zwanger. super om het hartje te zien kloppen,ondanks alle buikpijn die ik al heb gehad. MAAR gisteravond ben ik dus echt rollend en huilend van de pijn over de grond gegaan,ik wist helemaal niet dat een mens zoveel pijn kon hebben,ik ben ook echt nooit ziek zwak of misselijk. wat was dit verschrikkelijk,toen ik een kijkoperatie kreeg om te kijken waar het aan lag dat ik niet zwanger werd,heb ik ook verschrikklijk veel pijn gehad,maar dit was nog erger,toen hebben ze natuurlijk ook inwendig lopen rommelen en gister weer met de echo. zijn er meer die dit hebben en zijn er dan misschien ook tips,want ik weet me eigen echt geen raad,kan niet eens voor mijn dochter zorgen.en daarbij raak ik al mijn eten binnen 5minuten weer kwijt,ben nu al 4kilo afgevallen,en dat vind ik opzich niet zo erg,maar dat komt na de bevalling wel weer alvast bedankt voor het lezen groetjes Francis
Oei, lijkt me niet goed hoor (ook al zou je niet zwanger zijn) Zou toch even naar je VK of huisarts gaan om het voor te leggen. Gefeliciteerd met je zwangerschap meid!
ik heb ook al sinds het begin van mijn zwangerschap ontzettende buikpijn en bij mij blijken het mijn darmen te zijn, heb een spastische darm, waar ik al 2 jaar nauwelijks last meer van had, maar nu met de zwangerschap me kwelt, lig soms nachten wakker van de pijn. de verloskundige heeft me nu doorverwezen naar een acupuncturist, vind het doodeng maar ga het wel proberen, want op deze manier is het moeilijk genieten van mijn zwangerschap.
Hoi, Ik heb er ook last van gehad, kreeg een spastische darm van melk. Heb ik nooit eerder gehad. Hormonen. Ik had soms ook het idee dat het de kleine was, zoveel pijn had ik nog nooit gehad. Na het stoppen van melk drinken nooit meer last gehad. Blijken veel zwangere te hebben. succes en sterkte. Natuurlijk gefeliciteerd
Hoi! Ik kreeg ook heel erge buikpijn toen ik zwanger was. Toen ik alle melkproducten uit mijn dieet had geschrapt, was het binnen 2 dagen over. Zelfde probleem als Kapedi hierboven dus. Soms worden probiotica aangeraden, maar die hielpen ook niet. Nadat ik over de 25 weken was en de HCG weer iets minder, heb ik getest of ik weer wat melkproducten aankon. Een ijsje kon, vla niet en een glas melk durfde ik nog niet. Na de zwangerschap zijn de klachten weer verdwenen.
Hier hetzelfde probleem, ik kan ook over de grond kruipen van de pijn. Ik heb altijd al problemen met mijn darmen gehad maar zo heftig nog nooit. Ik ben inmiddels doorverwezen naar het ziekenhuis maar tijdens je zwangerschap zijn er niet veel mogelijkheden. Ik heb een aantal medicijnen/drankjes gehad die geen van allen werkten en sommige maakte het zelfs erger. Veel water drinken en opletten met wat je eet is het enige advies wat ik je kan geven. Kleine porties verspreid over de dag en maak er zeker een melding van bij je verloskundige en/of huisarts. Je kan inderdaad proberen om melkproducten te vermijden maar dat maakt bij mij niets uit. Ook suikers kunnen een negatief effect hebben en klachten verergeren. Ik loop al jaren bij een acupuncturist en dat werkt tijdelijk heel goed (ongeveer een weekje) maar financieel is dat niet te betalen om er wekelijks naartoe te gaan. Ik moet de pijn nu uitzitten tot na de bevalling omdat ze gewon niets meer kunnen doen en hoop heel erg dat de hormonen hier ook mee te maken hebben zodat het misschien nog wat wegzakt.