Wie herkent dit? Mijn zoontje van 9 maanden maakt soms erg rare, enge geluiden. De ene keer kreunt hij heel hard en een andere keer maakt ie n soort astmatisch geluid, ja weet ook niet hoe ik t anders moet omschrijven, maar hij vind t zeer vermakelijk als hij ziet dat ik t niet leuk vind en gaat dan heel hard lachen dus ik neem aan dat er niks aan de hand is. Verder is t n vrolijk ventje dat ook nog hele grappige geluiden maakt alleen dat gekreun en rare gehijg daar krijg ik de kriebels van.
Hij is gewoon aan het uitproberen wat voor geluid ie allemaal kan uitbrengen! Lekker aan het oefenen..en dat het dan af en toe een beetje eng klinkt voor jou, dat vindt hij alleen maar grappig! Probeer je kriebels gewoon maar even te negeren, want als ik dit zo lees, heeft het helemaal niets te betekenen hoor!
Misschien heeft hij ontdekt dat ie dat geluid kan maken en vind ie dat zooo leuk dat ie dat gewoon doet.....Renske heeft rond die leeftijd ontdekt dat ze kon gillen en deed dat dus elke keer......denk niet dat je je zorgen hoeft te maken,en als het je echt niet lekker zit dan even het bureau bellen....
Merel doet dat ook . Dan kijkt ze me aan met een blik van:"hoor eens mama wat ik kan ". Dat asmatische geluid heeft ze ook, bij inademen met de mond een beetje open. De eerste keer schrok ik me rot, maar het went. Helemaal eng is het als ze dat geluid maakt als ze eten in haar mond heeft. Ze gromt ook heel diep alsof ze een beer is ofzo. Gewoon de stembanden oefenen denk ik
Ja, hier ook! En hij vindt het geweldig! Vooral als ik er om ga lachen. Ik denk dus ook dat hij aan het proberen is welke geluiden hij kan maken. Maar als je het niet vertrouwt moet je gewoon even bellen naar de huisarts of zo.