Hee meiden, Ik heb gister een echo gehad bij de gyn in Los Angeles ivm bloedverlies. Hierop was een prachtig vruchtje te zien met een kloppend hartje. Het vruchtje was 3,5 mm groot (of klein...), daarbij was ik volgens het apparaat precies 6 weken zwanger... In juni heb ik een mk gehad, toen wij daarvoor een echo kregen ivm bloedverlies was het vruchtje 4,2 mm, volgens het apparaat (in NL) was ik 5 +2 weken zwanger... Een groter vruchtje, maar toch minder ver? Daar snap ik niets van! Ik twijfel dus of de meting van gisteren wel klopt... Hebben jullie ook zo'n groot verschil ervaren in metingen tussen verschillende vruchtjes? En wat zou nou kloppen die in NL of die in LA?
Ik weet niet hoe ze meten? Ik heb een echo gehad met 8 weken en de meting was 17,5 mm. K weet niet of je er iets aan hebt? K zou het even navragen bij de vk als je daar weer komt, en anders zou ik bellen als je je ongerust maakt!
ik denk dat ze daar anders meten. Maar dat weet ik ook niet zeker. Misschien kun je je eigen VK bellen in ned. Maar dat zal wet kosten natuurlijk.
Er kan inderdaad verschil in meten zitten. In Nederland meten ze altijd de lengte tussen de kruin en het kontje. Als je de beentjes erbij zou doen, dan kom je natuurlijk op een andere lengte uit. Als kun je met zo'n korte zwangerschapsduur nog niet van beentjes spreken, natuurlijk... Het hangt ook van de apparatuur af, hoe nauwkeurig die is qua beeld en berekeningen. En de arts plaatst zelf de kruisjes in het beeld om de lengte op te meten. Met een mm verschil kom je al op een heel andere zwangerschapsduur uit. Zelf heb ik nooit zulke vroege echo's gehad. Bij ons was de lengte met 7w4d 12 mm, dus wat de waardes betreft kan ik je niet helpen.
Surf: ik denk dat het wel klopt. Het hartje gaat meestal rond de 6 weken kloppen dus als je een kloppend hartje gezien hebt zou het de correcte termijn zijn. Helaas kan ik je ook niet aan afmetingen helpen.
Ik had met 6 weken 2 dagen een grootte van 5,77 mm. Er was niks anders te zien dan een balletje, dus geen sprake van armpjes en beentjes