We zitten er over te denken om het zonnetje op te zoeken in de herfstvakantie. Ik schrik echt vd prijzen.. maar ok, we willen wat dus zullen dat moeten betalen. We dachten eerst aan de canarische eilanden, maar de zwembaden vallen ons een beetje tegen. Curaçao is echt wel heel prijzig. Egypte, zijn we nu aan het bekijken, iemand tips en ervaringen? Of evt voor andere landen? Onderwaterwereld hoeft niet, mag wel, we hebben duik ervaring en onze kinderen zitten op.snorkel les..
Wij waren een paar jaar terug in de herfstvakantie naar Kroatië (omgeving Split). Hele week 25-30 graden gehad
Herfstvakantie is wel het einde van het seizoen voor Griekenland en Turkije. Het kan daardoor wel zo zijn dat restaurants en winkels etc langzaamaan gaan sluiten, dat voelt soms wat minder ‘gezellig’ aan. Qua temperatuur kan het meevallen, maar ook tegenvallen, dat is echt afwachten. Qua temperatuur zijn de Canarische eilanden wel prima te doen dan, of Egypte of de Kaapverdische eilanden. Ik weet niet wat je qua zwembaden verwacht, maar als het om glijbanen gaatzit je waarschijnlijk in Egypte het best. Je zou ook eens bij een reisbureau langs kunnen gaan om te informeren. Qua prijs zal het wel zo zijn, hoe zonzekerder/ glijbanenparadijs hoe duurder.. Succes!
Griekenland is zeker nog een optie. Wij zaten afgelopen herfstvakantie op Rhodos. Zo'n 26 graden, zee wel wat kouder.
Turkije zou ik niet doen. Wij hebben het in 3 jaar gedaan en het eerste jaar was super! Echt heerlijk zomerweer. Maar die andere jaren was triest, veel bewolking en heel veel regen. Tot overstromingen, lekkages in het hotel en stroomuitval aan toe. En wij zaten in een nieuw hotel (was toen 3 jaar oud). We hebben toen nauwelijks kunnen zwemmen. Buiten was het koud (rond de 20 graden, wind en onweer) en binnen was het onverwarmd. Een dag spelletjes doen in de lobby is prima maar niet 5 van de 7 dagen. Nee, wij doen dit niet meer. Egypte is veel zonzekerder. Maar ook wel weer duurder. Ga je naar Hurghada moet je 27,50 pp betalen voor een visum. Voor sharm el sheikh hoeft niet niet. Scheelt weer!
Wij zaten in oktober 2021 in Cavallino in Italië, daar was het heel de week prachtig weer en warm! De zee was fris maar je kon er zeker goed in zwemmen. Heb ook eens in oktober 2017 in Faliraki gezeten, was ook heerlijk warm en zonnig, wel ontzettend rustig maar ik vond dat persoonlijk heerlijk Oktober 2019 zaten we in Mallorca el Arenal, was ook prachtig weer en heerlijk zwemmen in de zee Misschien is Lanzarote ook nog een optie? Herfst weet ik niet, ik zat er toen eind november geloof ik. Het zwembad was steenkoud maar het was buiten nog steeds een heerlijke 22-25 graden en elke dag zon
zo herkenbaar, en als je dan iets vind wat wel wat is, dan is het óf niet te betalen -óf het ligt aan de koudere (Noord) kant van het eiland... wij hebben daarom voor de meivakantie voor Kreta gekozen - maar net als de herfstvakantie moet je geluk hebben. Wij hebben 2x geluk gehad en nu dus 1x pech. Terwijl het nu in Portugal dus schijnbaar wel verschrikkelijk lekker weer was. Voordeel van de canarische eilanden is natuurlijk ook weer wel dat je daar niet zit met een 'einde seizoen' qua gezelligheid. Misschien scheelt het nog of je de eerste of de 2e week van de herfstvakantie hebt? Qua sluiting van de restaurants etc.
Wij zijn naar oostenrijk geweest, je verwacht het niet maar hele week boven de 20 graden gehad en volop zon. Hele week in tshirt gelopen en zelfs verbrand. Collega van mij gaat al 5 jaar elke keer in de herfstvakantie naar Oostenrijk en die heeft ook altijd die temperaturen.
Oh dat is ook bijzonder! Had ik inderdaad niet verwacht.. Alleen zitten we in de voorjaars en zomer vakantie ook al in Oostenrijk.... Misschien een beetje te veel van het goede
Florida vind ik echt te ver.... het gaat om even een weekje tussendoor... Denk dat florida ook best prijzig is.... Maar weet ik niet zeker.
Wij zijn in de meivakantie naar Florida geweest en ik vond de kosten voor de reis zelf aanvankelijk meevallen. Maar de kosten van het levensonderhoud daar waren wel echt heel hoog, 8$ voor een bolletje ijs, 15$ voor een simpele sandwich op een terras. 10$ voor een pakje always maandverband en 10$ voor een tube merk-tandpasta …Wat dat betreft is een weekje eigenlijk lang zat
Oei dat is aardig aan de prijs ja! Moet wel zeggen dat wij op sommige plekken in Italië vorig jaar ook al 32 euro voor 5 ijsjes kwijt waren pff. Alles is zo duur heworden.