Zo'n klein verschil in teruggaaf ?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door kleintje88, 28 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Goed reactie vraagt om reactie, mijn voorzieningen voor de oude dag regel ik zelf, daar hoef jij je niet druk om te maken of voor te betalen !!
    En oke de overblijf moet betaald worden (bij ons op school 1 euro per keer) maar de rest van de dingen die moeders doen, doen ze gratis (en met liefde) !!

Er zijn mensen in mijn omgeving die net zo reageren als jij. Ik krijg van mensen zonder kinderen wel eens te horen dat ze problemen hebben met mensen die kinderen hebben. BV thuisblijven als er een kind ziek is (als ze werken), thuisblijfmoeders (die zijn lui :x !!) en de kinderbijslag gebruiken ze om op vakantie te gaan). Ze zien dat als voortrekken, nou ik niet, als wij geen kinderen opvoeden, wie gaan dan de billen afvegen van deze mensen als ze het zelf niet meer kunnen ???

Deze discussie zal altijd blijven bestaan en op één lijn zullen we nooit komen.
    Als iedereen nou doet wat hij/zij zelf wil en zich er dan gelukkig bij voelt, dan is het toch goed ?
    Ik voel me goed bij 17 uur werken in de thuiszorg (van steunkous tot stervensbegeleiding) en weet dat als ik meer ga werken, ik het geestelijk niet meer aan kan. (stervensbegeleiding is vaak bij mensen tussen de 45/55 jaar en dat hakt erin) De kids zullen er dan ook niet gelukkiger van worden.
    Dit kan ik goed combineren met huishouden, school, huiswerk (dochter heeft ws dyslexie, dus meer oefenen thuis) en opvang in het weekend.
    Iedereen is er happy mee in ons gezin !!

Ik hoop dat jij een goede combi kan vinden in het werken en zorgen voor je meisje. Het is een hoop geregel maar als jij je er gelukkig bij voelt dan heeft dat een goede weerslag op het gezin, iedereen is dan happy toch ?

Groetjes Monique

2. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Monique, bedankt voor je reactie en ik heb eerlijk gezegd veel respect voor wat jij doe - verdomme moeilijke werk is het, echt, mentaal en fysiek!

Om af te sluiten, ik heb totaal geen moeite met thuisblijfmoeders, met weinigwerkendemoeders en mensen zonder kinderen in het algemeen. Het gaat me om hoe is het hier in het algemeen geregeld, dat werken voor geen meter loont en ik vind het dom oneerlijk dat hoe meer ik werk desde minder per uur netto verdien - wegens al die idiote belastingen en eigen bijdragen. En huidige ontwikkelingen beloven weining goeds voor middenklasse die we zijn. In Zweden bv betaal we al gauw 60-70% belasting maar krijgt veel voor terug - hier niet. En eerlijk, mijn man en ik overwegen emigratie, om die reden. En er zijn meer mensen die zo denken. En als er straks hier alleen nettoontvangers overblijven, is het beter voor het land en voor onze kinderen?

Voor mezelf heb ik wel een hele goede combi al gevonden - 4 dagen werken in een uitdagende functie die optimaal mijn capaciteiten benut, plus 3 dagen leuke dingen met mijn meisje (misschien over een paar jaartjes met 2) te doen.

3. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Anasthesie, super dat je de combi al gevonden hebt, hoop voor je dat je die combi over een poosje kan uitbreiden met een 2e kindje !!

Groetjes Monique

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Het wordt nog erger Anasthesie ;) De bezuinigingen zullen ook worden betaald door de middenklasse. Ik heb eens uitgerekend dat het inkomensverschil tussen mij en manlief en iemand op het niveau van een uitkering niet eens zo heel veel scheelt. Het is shockerend hoeveel toeslagen etc. die groep krijgt tov mensen die net boven de grens vallen. Ik vond het in ieder geval erg frustrerend. En kan me jouw frustratie dan ook heel erg voorstellen. Ik studeer nog, maar als ik straks (ook 4 dagen per week) ga werken, betalen we veel meer aan de kinderopvang. Met een beetje pech vervalt straks ook de hypotheekrenteaftrek, gezellig! De kinderbijslag zet ik al op de spaarrekening omdat ik vermoed dat deze ook volledig inkomensafhankelijk zal gaan worden ;) Wonen in een verzorgingsstaat als Nederland kan heel frustreren zijn wat dat betreft. Natuurlijk is het goed dat we een geweldig vangnet hebben, maar soms... Zou fijn zijn als de mensen met een laag inkomen zich meer gaan beseffen hoeveel ze wel niet krijgen :)

5. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier schat ik ons altijd hoog in (onze bruto jaarlonen geef ik op) omdat we verschillende aftrekposten hebben valt ons belastbaar inkomen al snel zo'n 9000 euro lager uit. Wij kregen voor 4 dgn opvang per week ruim 500 euro terug.

vergis je er trouwens niet in qua loon. Je gaat er bruto enorm op achteruit, maar netto een stuk minder.

Deel Deze Pagina